Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

råd om banker

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har ikke boet i Danmark som voksen og har derfor meget lidt erfaring med danske banker.

Jeg håber på at flytte tilbage til Århus og oprette et firma. Jeg vil få brug for kapital men har nogle penge at putte på bordet selv.

Jeg er bare usikker på hvilke banker er bedst at tale med, hvad man skal passe på osv. Så hvis der er nogen der har lidt erfaring og kan givelidt råd vilel det vaere alletiders

Mange tak

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:07
Folk siger generelt at bankerne er bange for at snakke med iværksættere, men jeg tror at man kommer meget langt med at gøre sit forarbejde ordentligt, det vil sige at man har en god forrentingsplan, budgetter, styr på sin private økonomi (hvis man har samme bank privat som til erhverv) og generelt kan fremvise ideén så den er til at overskue for en bankrådgiver.

Selv bruger jeg Danske Bank og har aldrig haft problemer med dem, jeg har så heller ikke skullet låne millioner.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Mange  tak for svaret.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:25
Jeg tror godt det kan betale sig at prøve med de mindre banker først.
Jeg har lidt et indtryk af at de sætter lidt mere pris på den enkelte kunde.

Mvh Peder
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52
ok. Ja det kan man forestille sig. Er der nogle banker man helst skal holde sig fra som andre har dårlig erfaring med eller omvendt nogle der er gode og fremad tænkende?

Andet en den dansk Bank (ikke ligefrem svært at gætte :O) )  kender jeg ikke til danske bank navne

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 13:56
Jeg faldt over en oversigt på http://www.lofus.dk/banker/80-82-83xx/8000.htm, ved dog ikke lige hvor opdateret den er.
Men jeg vil da anbefale dig at kigge på de ting jeg nævnte i mit tidligere indlæg, og derefter tage en tur rundt til alle bankerne og få en snak med dem om tingene, det kan jo være du kan spille dem lidt ud imod hinanden hvis du er heldig.
Der er ihvertfald meget rift om privatkunderne i Århus lige for tiden, så mon ikke også de er sultne efter erhvervskunder.

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 19:46
Hej Maj,

Jeg har hørt mange der løber panden mod muren hos Nordea... Selv har jeg Danske Bank, de er dyre i gebyer men er ikke bange for at satse på noget nyt.

Held og lykke

Herlig hilsen

Ania

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 19:52
Hmm, jeg har danske bank både privat og til firmaet og betaler ingen gebyrer hos dem, så mon ikke du kan presse dem lidt?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 19:59
Betaler du ingen gebyrer?!
Det lyder lidt vildt. Hvad med netbank, overtræk, visakort (samt andre) girokort betalinger, kontoudtog, kassekredit, lån og mange mange flere.

Hvis du kigger posteringerne på din konto igennem tror jeg godt du kan finde et enkelt gebyr eller to.

Peder

P.s. Og ja det lader til at der er en hel del der møder en kold skulder hos nordea. Jeg (både mig selv og firmaet) er da også tidligere kunder hos dem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 20:08
Nej, ingen gebyrer.
Men selvfølgelig renter af et eventuelt træk på kassekreditten som ikke bruges ret ofte, jeg kan ikke lige huske procentsatsen i hovedet, mener den lå omkring 7%, men den er jo nok steget lidt med nationalbankens rentestigninger. Indlånsrenten kunne være bedre, den er kun 2,25%.

Generelt tror jeg mange kunne få meget ud af at gå deres bank lidt på klingen og forlange bedre vilkår, det vil undre mig hvis man ikke kan hente noget der, især med alle de banker der flokkes om at høste nye kunder for tiden. Jeg har det ihvertfald fint med at have en stor bank, har en rigtig god rådgiver som altid er til at få et hurtigt svar fra pr mail eller telefon.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)