Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Distribution af bog til USA/England

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærede Med-Aminoer :-)

Som jeg tidligere har skrevet om, har jeg skrevet en dansk fagbog, som jeg har fået mange opfordringer til at oversætte til engelsk.

Jeg har selv et bogforlag, hvilket i praksis blot betyder, at jeg har fået mine egne ISBN-numre at skrive på mine bøger.  Jeg valgte denne løsning, da det er den eneste måde jeg reelt kan tjene penge på bogen.  Hvis jeg var gået til et andet forlag ville min fortjeneste typisk ligge omkring 18 kr pr bog.  Dette er intet ved så små oplag.

Den danske udgave er foreløbigt trykt i 2000 eksemplarer af et lokalt bogtrykkeri.

Selv udgivelsen af en engelsksproget version er for så vidt let nok!  det der volder mig kvaler er, hvordan jeg i givet fald får den solgt/distribueret i USA og england.

Hvad gør jeg? :-)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det tænkt som e-bog eller en trykt bog.

Vil du selv sælge den så kan du vel gøre det via ebay

Ellers er der sådan noget som Amazon.

Eller er jeg helt forkert på den.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Amazon har deres eget print on demand program: Du uploader din tekst og hopla, så er den at finde på Amazon... sammen med tonsvis af andre bøger. Hvis du udgiver selv, så er omtale og salg vel den største udfordring?

Her er et par ideer:
- kik på Seth Godins blog. Hans bøger udgives nu på ovenstående måde, jeg mindes at have læst et par posts om hvorfor han gør sådan.
- find Aaron Shepard. Han har skrevet et par bøger om netop at sælge og udgive sin bog selv via Amazon. Ham har endda skrevet en guide hvordan man sætter bogen op grafisk i word.
- køb bogen plug your book. Den handler om at skabe omtale for sin bog på nettet

Jeg har været meget inspireret af første og sidste pind i forbindelse med udgivelsen af min egen bog.

Håber du kan bruge det
Søren

Søren

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)