Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg??

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør som du gjorde i TDC. Få et mødebooking bureau til at ordne det hele for dig. På den måde får du de bedste og mest seriøse møder, og sandsynligvis også det bedste salg. Det er jo derfor TDC og mange mange andre gør det. Min erfaring er at de penge er givet godt ud.

Lad være med at sende breve, med mindre du kan gøre det R I G T I G professionelt. De ender som regel bare med at blive arkiveret lodret. Folk har ikke tid til det der....
 
Lad være med at komme uanmeldt. Telefoni-, kopimaskinesælgere og andre trappeartister der vælter ind af døren er noget af det mest irriterende man kan komme ud for. Og så bliver de i øvrigt elendigt behandlet, hvilket kræver at man enten skal være iskold - og/eller en gudsbenådet sælger.
De bedste hilsner
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/3/2006 11:21:05 PM Forfatter: lasse Mig bekendt er det ikke lovligt at troppe op i butikken uden forudgående aftale.

- Som Hans skriver, er det lovligt. B2B er helt iorden at kontakte virksomheder uanmeldt, med salg som henblik.
 
Det er ikke lovligt at opsøge private personer, med henblik på salg. Det er brud på dørsalgsloven, og markedsføringsloven §1, hvor man overtræder gos markedsføringsskik.
 
 
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
En iværksætter, som ville til at starte et firma, der skulle producere og sælge varer til butikker, har fortalt mig, at hun ikke måtte møde op i butikker uden forudgående aftale. Det havde hendes rådgivere sagt (vistnok en advokat, det er jeg ikke sikker på). Hun henviste til markedsføringslovens §6.

Hun sagde også, at det var årsagen til, at hun var nødt til at tage på messer.

Jeg kan godt selv læse markedsføringslovens §6, men jeg har ikke selv nok viden til at kunne tolke, om hun har ret eller om Hans Stokholm Kjer har ret - så hvis nogen af jer har en henvisning til afgørelser eller lign., der kan dokumentere hvordan det skal tolkes, så skriv.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/4/2006 10:06:16 AM Forfatter: lasse En iværksætter, som ville til at starte et firma, der skulle producere og sælge varer til butikker, har fortalt mig, at hun ikke måtte møde op i butikker uden forudgående aftale. Det havde hendes rådgivere sagt (vistnok en advokat, det er jeg ikke sikker på). Hun henviste til markedsføringslovens §6. Hun sagde også, at det var årsagen til, at hun var nødt til at tage på messer. Jeg kan godt selv læse markedsføringslovens §6, men jeg har ikke selv nok viden til at kunne tolke, om hun har ret eller om Hans Stokholm Kjer har ret - så hvis nogen af jer har en henvisning til afgørelser eller lign., der kan dokumentere hvordan det skal tolkes, så skriv.

Markedsføringsloven
§ 6. Erhvervsdrivende må ikke ved salg af varer eller fast ejendom til forbruger eller ved udførelse af arbejds- eller tjenesteydelser for forbruger yde tilgift, eller hvad der må sidestilles hermed, medmindre tilgiften er af ganske ubetydelig værdi. Reklamering med ulovlig tilgift er ligeledes forbudt.
Stk. 2. En ydelse, der er af ganske samme art som hovedydelsen, anses ikke som tilgift.
 
Kommentarer: først er parragraffen mindet på forbrugeren, og ikke B2B, kun B2C. Så den har intet med erhvervsdrivende hensigt med at sælge til andre erhvervsdrivende at gøre. Tilgift er når der gives noget betydeligt i forhold til hovedydelsen. Jeg har haft dette inde på livet i praksis, i form af div. markedsføringskampagner, hvor jeg skulle være opmærksom på hvad jeg forærede væk i gadgets og andre ting.
 
 - Så Hans Kjer har fuldstændig ret i det han skriver. Til gengæld lyder det som en noget lodden advokat....
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står selv for at skulle rundt og besøge en masse butikker - hvis det munder ud i en retssag, skal jeg nok orientere jer.

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/4/2006 11:05:43 AM Forfatter: The game

Dato: 1/4/2006 10:06:16 AM Forfatter: lasse En iværksætter, som ville til at starte et firma, der skulle producere og sælge varer til butikker, har fortalt mig, at hun ikke måtte møde op i butikker uden forudgående aftale. Det havde hendes rådgivere sagt (vistnok en advokat, det er jeg ikke sikker på). Hun henviste til markedsføringslovens §6. Hun sagde også, at det var årsagen til, at hun var nødt til at tage på messer. Jeg kan godt selv læse markedsføringslovens §6, men jeg har ikke selv nok viden til at kunne tolke, om hun har ret eller om Hans Stokholm Kjer har ret - så hvis nogen af jer har en henvisning til afgørelser eller lign., der kan dokumentere hvordan det skal tolkes, så skriv.

Markedsføringsloven
§ 6. Erhvervsdrivende må ikke ved salg af varer eller fast ejendom til forbruger eller ved udførelse af arbejds- eller tjenesteydelser for forbruger yde tilgift, eller hvad der må sidestilles hermed, medmindre tilgiften er af ganske ubetydelig værdi. Reklamering med ulovlig tilgift er ligeledes forbudt. Stk. 2. En ydelse, der er af ganske samme art som hovedydelsen, anses ikke som tilgift.
Kommentarer: først er parragraffen mindet på forbrugeren, og ikke B2B, kun B2C. Så den har intet med erhvervsdrivende hensigt med at sælge til andre erhvervsdrivende at gøre. Tilgift er når der gives noget betydeligt i forhold til hovedydelsen. Jeg har haft dette inde på livet i praksis, i form af div. markedsføringskampagner, hvor jeg skulle være opmærksom på hvad jeg forærede væk i gadgets og andre ting.
- Så Hans Kjer har fuldstændig ret i det han skriver. Til gengæld lyder det som en noget lodden advokat....


Hvor står det henne i den citerede paragraf at man godt må troppe op på adressen? Den paragraf omhandler noget helt andet. Nemlig om jeg må sælge en cola og give en æske chokolade med i købet!
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/4/2006 11:05:43 AM
Forfatter: The game
Markedsføringsloven


§ 6. Erhvervsdrivende må ikke ved salg af varer eller fast ejendom til forbruger eller ved udførelse af arbejds- eller tjenesteydelser for forbruger yde tilgift, eller hvad der må sidestilles hermed, medmindre tilgiften er af ganske ubetydelig værdi. Reklamering med ulovlig tilgift er ligeledes forbudt.



Det lyder ikke som lov nr 1389 af 21/12/2005, som er den jeg finder når jeg søger, men som sagt er jeg ikke en advokat, og jeg kan kun fortælle, at denne iværksætter har fået at vide, at det er ulovligt at gå på besøg i butikker (her tøjbutikker) med det formål at skabe kontakt med henblik på salg af varer til butikken, uden foregående kontakt.

Jeg har allerede gjort hende opmærksom på, at der er andre, der her har en anden opfattelse, så hun må undersøge sagen nøjere, men det ville være fedt, hvis nogen af jer kan dokumentere meget præcist, at der ikke findes en lov eller lign., der forbyder hende denne fremgangsmåde.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hop ind på www.retraad.dk og stil spørgsmålet til en advokat. Har selv gjort det er par gange og der er ikke gået over 4 dage hver gang.

Kunne self godt tænke mig at høre svaret herinde også hvis det er.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/4/2006 12:02:30 PM Forfatter: Casper Sigaard [QUOTE]Dato: 1/4/2006 11:05:43 AM Forfatter: The game

Dato: 1/4/2006 10:06:16 AM Forfatter: lasse En iværksætter, som ville til at starte et firma, der skulle producere og sælge varer til butikker, har fortalt mig, at hun ikke måtte møde op i butikker uden forudgående aftale. Det havde hendes rådgivere sagt (vistnok en advokat, det er jeg ikke sikker på). Hun henviste til markedsføringslovens §6. Hun sagde også, at det var årsagen til, at hun var nødt til at tage på messer. Jeg kan godt selv læse markedsføringslovens §6, men jeg har ikke selv nok viden til at kunne tolke, om hun har ret eller om Hans Stokholm Kjer har ret - så hvis nogen af jer har en henvisning til afgørelser eller lign., der kan dokumentere hvordan det skal tolkes, så skriv.

Hvor står det henne i den citerede paragraf at man godt må troppe op på adressen?
 
Det gør der heller ikke. Jeg starter også med at skrive at den slet ikke henvender sig til B2B. ... "først er parragraffen mindet på forbrugeren, og ikke B2B, kun B2C"
 
 Den paragraf omhandler noget helt andet. Nemlig om jeg må sælge en cola og give en æske chokolade med i købet!
 
Ja, det er også det jeg forklarer i min kommentar i selv samme indlæg...!
 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag nu ikke sådan på vej.

Beklager, misforstod/overså en sætning i det du skrev.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)