|
Jeg ville personligt ringe - evt. sende et brev først...
Kan du ikke spørge dem som bookede møderne for dig tidligere - mon ikke de har nogle gode fif?
|
Jeg ville personligt ringe - evt. sende et brev først... Kan du ikke spørge dem som bookede møderne for dig tidligere - mon ikke de har nogle gode fif?
|
Jeg har været ansat i TDC Erhverv og der sidder en Outbound callcenter og booker alle møderne. Jeg har desværre ingen kontakter derinde. De bookede alt telefonisk, men det var også kontorvirksomheder, hvor man ikke bare kommer ind fra gaden. Det er ikke niche butikker vi år efter, det faktisk alle butikker i hele landet, så jeg ved ikke hvor stor effekt et brev ville ha`??? Jeg tror mere på telefonisk eller personlig kontakt, men tak for svaret Er der andre der gode fifs eller historier om opsøgende salg fx. til detail?? |
Personligt ville jeg ikke have at folk kom uden forudgående aftale, da jeg var butikschef. Men tror det er forskelligt fra person til person.
Jeg tror du kommer længst med et brev stilet til BC, hvori du fortæller, at du vil kigge ind i løbet af næste uge. |
Hvis jeg var dig ville jeg lave et fornuftigt mix, som f.eks. kunne være:
- 25% kontakt til kædekontorene hos de kæder der er jeres målgruppe - her vil det være nødvendigt at booke et møde. Det er en lang proces, men til gengæld er der mange "gratis" møder når først den ansvarlige i kæden har sagt god for det. Her vil der måske gå op til år fra første kontakt til første salg. Herunder kommer også centerforeninger mv.
- 50% telefon canvas hvor du laver aftaler med de mellemstore butikker uden for samarbejde. Her vil du kunne lave et salg ret hurtigt, men der vil ikke være meget der kommer af sig selv.
- 25% fodcanvas - gå ind i butikken, og se om de vil købe noget. Her er der afregning ved kasse 1 på godt og ondt.
Den sidste kontaktform er rigtig hård ved selvtillden, hvis der ikke er noget salg, så her kan det være en fordel at være to sammen.
Alt efter hvilke produkter du handler med vil de forskellige kontaktformer være mere eller mindre relevante, og der er selvfølgelig også noget lovgivning du skal tage hensyn til.
God jagt. |
Hej Kim,
Der kan være lidt forskel på hvordan du kan gribe det an. Hvilke produkter det er du arbejder med. Er det FMCG-produkter, eller er det længerevarende forbrugsgoder ?
Men modellen med først at sende et brev, der kort beskriver hvem i er og hvor i skriver. Udarbejd et brev der rykker, et der giver noget opmærksomhed, ellers ryger det bare i kurven. Skrive i brevet du vil kontakte dem/beslutnigstager. Efter 1-2 dage kontakter du virksomheden. Lad der ikke gå længere tid, for så husker de ikke dit brev (egen erfaring).
Vil du ramme bredt og stort, og du har lidt kroner i mente, ville jeg aftale et møde med et call-center og høre hvad de kan tilbyde. Det har jeg selv prøvet med stor succes, og med flere forskellige produktplatforme. Hvis du prøver en sådan løsning, så brug tid på at at sikre at phonerne har forstået hvad deres opgave er.
Du er velkommen til at kontakte mig, for yderligere info
28252047
|
Hej The Game Har du nogle call centre du specielt vil anbefale.
Lars |
|
Selvfølgelig er det lovligt at gå ind i en butik.
Det er også lovligt at forsøge at sælge noget til butikken.
Men man har selvfølgelig ikke krav på beslutningstagerens tid.
mvh Hans |