Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg??

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal snart ud og skaffe kunder til vores nyopstartede virksomhed. Hvilke erfaringer har I med opsøgende salg. Mange af vores kunder vil være butikker. Vi skal have fat i en beslutningstager/ejer og det er jo ikke altid de er tilstede i butikken til hverdag. Ville I ringe til butikken og prøve at få booket et møde eller ville i troppe op i butikken personligt og forsøge at få et møde?? Jeg har arbejdet med salg i en del år, men dér har andre booket møderne for mig, derfor er jeg lidt i tvivl om hvad der vil virke bedst..
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville personligt ringe - evt. sende et brev først...

Kan du ikke spørge dem som bookede møderne for dig tidligere - mon ikke de har nogle gode fif?
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været ansat i TDC Erhverv og der sidder en Outbound callcenter og booker alle møderne. Jeg har desværre ingen kontakter derinde. De bookede alt telefonisk, men det var også kontorvirksomheder, hvor man ikke bare kommer ind fra gaden. Det er ikke niche butikker vi år efter, det faktisk alle butikker i hele landet, så jeg ved ikke hvor stor effekt et brev ville ha`??? Jeg tror mere på telefonisk eller personlig kontakt, men tak for svaret

Er der andre der gode fifs eller historier om opsøgende salg fx. til detail??

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg ikke have at folk kom uden forudgående aftale, da jeg var butikschef.

Men tror det er forskelligt fra person til person.
Jeg tror du kommer længst med et brev stilet til BC, hvori du fortæller, at du vil kigge ind i løbet af næste uge.
Fra Odder
Tilmeldt 29. Apr 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg var dig ville jeg lave et fornuftigt mix, som f.eks. kunne være:
- 25% kontakt til kædekontorene hos de kæder der er jeres målgruppe - her vil det være nødvendigt at booke et møde. Det er en lang proces, men til gengæld er der mange "gratis" møder når først den ansvarlige i kæden har sagt god for det. Her vil der måske gå op til år fra første kontakt til første salg. Herunder kommer også centerforeninger mv.
- 50% telefon canvas hvor du laver aftaler med de mellemstore butikker uden for samarbejde. Her vil du kunne lave et salg ret hurtigt, men der vil ikke være meget der kommer af sig selv.
- 25% fodcanvas  - gå ind i butikken, og se om de vil købe noget. Her er der afregning ved kasse 1 på godt og ondt.
 
Den sidste kontaktform er rigtig hård ved selvtillden, hvis der ikke er noget salg, så her kan det være en fordel at være to sammen.
 
Alt efter hvilke produkter du handler med vil de forskellige kontaktformer være mere eller mindre relevante, og der er selvfølgelig også noget lovgivning du skal tage hensyn til.
 
God jagt.
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Vi kan evt. booke dine møder - det er mit bedste forslag
 
Mvh
 
Kristian Rasmussen
 
MarketMan A/S
 
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/11/2005 2:49:03 PM Forfatter:Kim W Jeg skal snart ud og skaffe kunder til vores nyopstartede virksomhed. Hvilke erfaringer har I med opsøgende salg. Mange af vores kunder vil være butikker. Vi skal have fat i en beslutningstager/ejer og det er jo ikke altid de er tilstede i butikken til hverdag. Ville I ringe til butikken og prøve at få booket et møde eller ville i troppe op i butikken personligt og forsøge at få et møde?? Jeg har arbejdet med salg i en del år, men dér har andre booket møderne for mig, derfor er jeg lidt i tvivl om hvad der vil virke bedst..

Hej Kim,
 
Der kan være lidt forskel på hvordan du kan gribe det an. Hvilke produkter det er du arbejder med. Er det FMCG-produkter, eller er det længerevarende forbrugsgoder ?
 
Men modellen med først at sende et brev, der kort beskriver hvem i er og hvor i skriver. Udarbejd et brev der rykker, et der giver noget opmærksomhed, ellers ryger det bare i kurven. Skrive i brevet du vil kontakte dem/beslutnigstager. Efter 1-2 dage kontakter du virksomheden. Lad der ikke gå længere tid, for så husker de ikke dit brev (egen erfaring).  
 
Vil du ramme bredt og stort, og du har lidt kroner i mente, ville jeg aftale et møde med et call-center og høre hvad de kan tilbyde. Det har jeg selv prøvet med stor succes, og med flere forskellige produktplatforme. Hvis du prøver en sådan løsning, så brug tid på at at sikre at phonerne har forstået hvad deres opgave er.
 
Du er velkommen til at kontakte mig, for yderligere info
28252047
 
 
 
Fra Humlebæk
Tilmeldt 1. Jan 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej The Game

Har du nogle call centre du specielt vil anbefale.
 
Lars
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Mig bekendt er det ikke lovligt at troppe op i butikken uden forudgående aftale.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/3/2006 11:21:05 PM Forfatter: lasse Mig bekendt er det ikke lovligt at troppe op i butikken uden forudgående aftale.

Selvfølgelig er det lovligt at gå ind i en butik.
Det er også lovligt at forsøge at sælge noget til butikken.
 
Men man har selvfølgelig ikke krav på beslutningstagerens tid.
 
mvh Hans
Side 1 ud af 3 (30 indlæg)