Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny webshop - hvornår reklamer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har netop startet en webshop med salg af børnetøj (ja endnu en). Det er retro og farverigt og jeg har fokus på mor (også hende der ikke hopper i en fiks str 36 oven på en fødsel). www.spillopperneogmig.dk Jeg har bare fået 3 mærker hjem nu og har langt fra det på hylderne som der burde være. Mor-delen halter gevaldigt. Men det skulle gerne være lige på trapperne. Jeg føler mig bare lidt presset. Skal jeg reklamere nu, eller vente til jeg har mere hjemme. Skulle gerne have solgt en del inden sommeren er ovre, men vil samtidig ikke fyre en del penge af og risikere at folk kigger ind, ser mine få vare og så går igen for ikke at vende tilbage. Burde vente lidt eller hvad synes I?

Hvis I har tips til billige reklamer der giver godt ud over google ad... modtages de meget gerne

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 08:28
Hej Spilloppen og velkommen til

1:

Du kan starte med at tilmelde dig følgende: engodsag.dk, forbrugsforeningen.dk og lic.dk. Det "smarte" ved dem, er at du betaler efter "no cure - no pay" konceptet. Det vil sige at du betaler kun, når der er et salg.

2:

Så kan du bagefter prøve dig frem med Partner-Ads.com, hvor du får andre til at lave reklame for din side. Her skal du starte med at sætte nogle penge ind på en konto, som så bliver brugt når der er et salg via een af de sider der reklamerer for dig. Du skal her have lavet nogle bannere i diverse størrelser, som annoncørerne kan sætte ind på deres website.

3:

Bagefter finder du alle de linkportaler mm du orker, hvor du kan få dit link lagt ind, uden at det koster noget. De bedste sider er dem der tilbyder direkte links (altså uden redirects). Jo mere tid du bruger på dette, jo flere links får du til din side. Du kan også "bytte" links med andre sider. Herinde på Amino, er der mange der gerne vil linke gratis til din side, brug søgefunktionen til at finde dem og kig på linket øverst her på siden ("Iværksætter-leksikon/wiki").

Kig på det og har du spørgsmål, vender du det bare herinde

Hvad angår hvornår du skal starte med at lave reklame, så tror jeg det er bedst at vente, til man har et så varieret udvalg som muligt. Min erfaring er at hvis en shop´s udvalg er for lille, bliver den hurtigt sorteret fra ... med mindre den vare der rent faktisk er der, er så unik at den må man simpelthen eje

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 30. Apr 07
Skrevet kl. 10:08
Takker for input. Tror du har meget ret i at jeg skal vente lidt. Men jeg vil jo nødigt brænde inde med alt for meget til at begynde med - er bare så ivrig for at komme igang. Men jeg vil straks bestille banner mm.
Fra Viborg
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:12
hej Spilloppen

Jeg ville også vente lidt, med mindre du kan genbestille vare hos dem du har købt af, det er ikke altid man kan, men hvis muligheden er der, så er det da bare om at få solgt, og så genbestille så butikken ikke ser tom ud, men man skal også passe på ikke lige pludselig have en hel masse man så ikke kan komme af med. som senere skal på udsalg.

Mvh Sonny

Tilmeldt 30. Apr 07
Skrevet kl. 23:29
Det er mere det, at jeg nu har 3 mærker hjemme, men har bestilt 6 der skulle sælges inder vinter?  De sidste 3-4 mærker lader vente på sig, men er her vel inden et par uger. Tror ikke jeg vil genbestille, da der så er endnu mere jeg skal nå at have solgt.

Er der nogen der ved hvornår der ca. starter sommerudsalg? Altså hvor længe har jeg til at sælge i?

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:32
Hej Spilloppen og velkommen til

Et råd fra mig (en gammel rotte i samme branche) ville være at få lavet en mere synlig tilmelding til dit nyhedsbrev på din forside. Det står ligenu som et punkt på din venstre menu.. Den ser folk umiddelbart ikke, så den ville jeg helt klart gøre større, hvis jeg var dig. Du skriver på din forside at de første 100 kunder får en gratis gave.. Den ville jeg lave om, så den hed. "De første 100 kunder, som bestiller varer og tilnelder sig nyhedsbrevet, får en gratis gave" (noget i den stil).  Og hvorfor så det ? Fordi, det er den bedste og mest direkte reklame, som du kan sende ud og så koster den ikke ret meget, da du jo har den i forvejen og det gælder om at få så mange tilmeldinger, som muligt, da det er samme pris. Brug denne mulighed for reklame til at få opbygget en kundebase, som du kan give gode tilbud og info om udsalg osv. De kunder, som tilmelder sig er jo dem, som netop kan li din shop og dine produkter, så hold fast i dem. Kunsten er så ikke at overdrive, for ofte er kunder tilmeldt flere/mange nyhedsbreve og mit indtryk er, at de ikke gider overdænges med mails, så få, men gode nyhedsbreve ville være et oplagt sted at starte med reklame.

Spørgsmålet om hvorvidt du skal vente til du har flere varer på hylderne, er lidt sværere,-for det gælder jo selvfølgelig om at komme igang, men omvendt, så skal der også være et vist udvalg (min egen erfaring) for at kunderne har lyst til at handle hos en. Men en ting er sikkert, du kan ligeså godt begynde at reklamere nu, specielt Adwords, for jo længere tid folk har set dit navn, des mere tillid opbygger du, som en troværdig og blivende butik.

Held og lykke med det.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Viborg
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:36
hej igen

du må ikke lige hænge mig op på det men mener det er omkring august

Mvh Sonny

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:46
Dato: 30-04-2007 23:29:03 Forfatter: spilloppen
Er der nogen der ved hvornår der ca. starter sommerudsalg? Altså hvor længe har jeg til at sælge i?

Det er meget forskelligt, men de første starter midt i juli og de sidste begynder vel midt i August. Nogle får jo de nye efterårs kollektioner hjem allerede først i august, og dem skal der jo være plads til :) Det hele afhænger af hvor meget is, du har i maven samt hvor mange konkurrenter du har på de samme mærker og hvornår de begynder.. Typisk så spreder det sig jo lynhurtigt hvis én går igang

www.smarteunger.dk kan du se mange af dine konkurrenter og her kan du også tilmelde dig med et link. Jeg ved at mange familier (læs:mødre) kigger her, for at se en samlet oversigt over børnetøjsforretninger på nettet. Her kan du også se og holde øje med hvornår de forskellige starter udsalg.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 30. Apr 07
Skrevet kl. 23:54
Takker for input. Synes det der google adwords er noget svært gennemskueligt noget. Vil også have lavet banner til smarte unger m.fl. Høre og læser meget om de reklamer og om folk der bruger rigtig mange penge på det. Det er lidt hvad der kom først hønen eller ægget. Vil jo ikke skyde alle pengene af på 1 sæson. og bruge halvdelen af budgettet på reklamer. Jeg vil dog gerne kunne leve af shoppen engang, men ligenu ville det være en drøm, hvis den kunne give mig mulighed for deltid. Ved dog at de fleste ikke tjener noget de første år.
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:27
Min første indskydelse er at du skal have gang i dit <b>nyhedsbrev</b> og skaffe nogen tilmeldinger dertil. Det kan klares forholdsvis billigt. På den måde kan du sende ud både nu, men mere vigtigt, også når du får nye produkter. Så du kan så at sige selv bestemme hvornår der skal være trafik på din side.

Måder hvorpå du kan få tilmeldinger;

• Gør det til en endnu mere synlig del af din hjemmeside, så nye besøgende på hjemmesiden ikke overser muligheden for at tilmelde sig dit nyhedsbrev

• Kør en konkurrence (og tilmeld div. konkurrence sites på nettet) som er betinget af at man tilmelder sig dit nyhedsbrev

• Køb dine email adresser (fx. http://www.cmnetwork.dk/page.asp?id=139&kategori=Løsninger). Hvis du kun vil have kvindelige tilmeldte kan det gøres for omkring en 2-3 kroner pr. tilmelding.

Når du har fået bygget en tilpas "kritisk masse" op af tilmeldte kan du jævnligt sende nyhedsbrevet ud (kun når der er noget reelt nyt at fortælle - som fx.når du får nye mærker hjem, når du kører specielle tilbud mv.) .

- Magnus

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)