Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad får jeg hvis jeg køber SEO hjælp!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet noget interesseret i det hersens SEO :-)

Noget kan man selv gøre, og jeg er ganske klar over at jeg helt sikkert har meget at gøre endnu.

Men hvad laver de firmaer egentlig som slår sig op som SEO eksperter.

Er de bare meget dygtigere til det vi andre også kan, eller kan de noget yderligere?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:32

Det er vel et miks af de 2 ting, hvorfor betale for en programmør og hvad kan han som en ikke programmør ikke kan?

Du kan jo godt selv vælge at stå for alt SEO eller kode din hjemmeside, men det er nok tvivlsomt om du vil åbne lige så gode resultater som hvis du har en til at gøre det, samt du med garanti skal bruge meget længere tid i forsøget :-)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36

De gode eksperter (der findes også flere såkaldte) har brugt lang tid på at dygtiggøre sig inden for feltet.
Der er langt mere end de man først ser som nybegynder (URLS, titles, linkbuilding).

Bare at gennemgå en sides arkitektur/opsætning og optimering af dette er et stort job for de fleste større sider.

Men man kan komme et langt stykke af vejen ved at læse guides, det er dog en god idé at have SEO som en del af sit markedsføringsbudget for firmaer der begår sig på nettet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

laver det du ikke har tid til søgeordoptimering er tidskrævende arbejde

det kræver viden at lave dette arbejde

jo mere viden haves jo mere kan selv laves og jo færre begynder fejl laves

du køber og får en vare dog ingen regle om du kunne gøre det bedre selv

lille grundviden meget afgørende dog kan seo hajer forklare dig det online social vigtigt twitter facebook ,google plus

du videre formidler bredt din viden omkring dit emme på siden, det ved du sikkert meste om

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Anders Bruun Rasmussen:
Er de bare meget dygtigere til det vi andre også kan, eller kan de noget yderligere?

Dit spørgsmål er næsten umuligt at svare på da du ikke skriver hvad du kan Smile

Men ja generelt er dem der har brugt mange år på at studere et område bedre end dem der lige er begyndt at interessere sig for det.

Bl.a. er SEO jo ikke blot noget rent teknisk i dag, men lige så meget en masse vurderinger fra site til site. Et eksempel kan være bounce-rate og time-on-page som er blevet rankingfaktorer. Det gør at man skal være mere opmærksom på at dem som søger kun skal finde indholdet hvis det er relevant for dem.

Det er selvfølgelig ikke helt sort/hvidt, men det er et eksempel på at SEO ikke længere kun er noget teknisk omkring arkitektur, "crawl-barhed", kodeoptimering m.m. og at få så mange ind på sitet som muligt. Hvis 95 % lukker siden ned efter 3 sekunder er det noget der trækker ned.

Et andet eksempel er at få de sociale medier, som jo også er blevet en rankingfaktor, med ind over. Hvordan får man skabt buzz omkring sit plæneklipperfirma og får shares på facebook, twitter m.m, For at få denne opmærksomhed kræver det man ikke kun er god til SEO men også til at udnytte muligheder for social interaktion da dette er en del af ens SEO-strategi.

Jeg har arbejdet med SEO i flere år og læser dagligt om det (er bl.a. tilmeldt en del nyhedsbreve og læser på fora) og jeg lærer noget nyt næsten hele tiden (som så løbende bliver testet af). Det sidste store emne jeg tog op for nogle måneder siden og læste alt dokumentation, læste folks erfaringer og testede selv var schema.orgs markup.

Schema.org har en masse markup der slet ikke bliver brugt endnu, men det er helt sikkert noget der bliver langt mere udbredt med tiden da man kan få nogle rigtigt fede rich snippets hvis man bruger det. Det kræver dog at sitet er trustet af Google og der er rapporteret om misbrug flere steder så hvad der kommer til at ske af ændringer tør jeg ikke sige.

Jeg har skrevet lidt om Schema.orgs markup til rich snippets hvor der også er lidt links og nogle videoer du kan se.

Til trods for min store interesse er jeg stadig ikke på niveau med Demib eller Rosenstand som har arbejdet med tingene i 10+ år og jeg tror godt jeg kan svare dit første spørgsmål med at dem som beskæftiger sig med SEO hver dag kan noget yderligere end du som hobbymand uden den store erfaring kan ;) Men som med alting, jo mere du arbejder med det, og læser om det, jo bedre bliver du.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:32

For lige at svare på trådens titel: en bedre placering i søgemaskinerne forhåbentligt.

også skal du også lige have nogle gratis råd med på vejen fra mig: 

1. få dig en facebook side og skriv til alle dine tidligere kunder og spørg om de ikke lige vil like den.

2. få dig en google+1 knap og få folk til at klikke på den (et godt råd til dette er at give eks. en ebog væk gratis omhandlende et eller andet som folk syntes er sjovt)

3. få lavet nogle fede videor til youtube (som både er informative og sjove) et godt eksempel på dette er en rap om din niche. og få også et link til din hjemmeside og din facebook side i beskrivelsen af videon.

4. få dig et clicktotweet link indlejret i din hjemmeside. nb. her er en hjemmeside der kan lave et link til dig som folk bare skal trykke på for at tweete om din hjemmeside. Link: klik her 

5. kom igang med noget linkbuilding, få dig både nogle naturlige links, nogle unaturlige (skod links og relevante links) prøv evt. flg. søgestrenge i google "din niche" + tilføj link, "din niche" + blog og "din niche" + forum. 

og en god måde at få naturlige links på er ved at skrive nogle mindblowing artikler også social bookmarke dem. (anyhed.dk er vist den eneste danske social bookmarking tjneste)

6. få dig noget presse omtale, her er der lige et godt råd ang. dette fra en gut der fik et link fra the financial times, skriv eks. om hvordan du hjælper økonomien via at hyre seo folk + sælge produkter som er impoteret + det at du lever.

7. køb dig seo-lex det edr virkelig en god bog skrevet let fordøjeligt og nej jeg får ikke kommision for at anbefale den.

8. også lige et sidste råd fra link building sektionen start ud med 5 links om ugen den næste uge går du så over til 10 links om ugen... indtil du når 25 links og bliv så der.

9. nu ved jeg ikke hvilket niveau dit engeĺsk er på men prøv evt. at google følgende: seo course, free seo course, inline seo.

10. hvis du ikke er god til at forstå engelsk så kan du købe dig et medlemskab af e-universe.dk det koster vist 1000 kr. om året. og er så vidt jeg har forstået det hele værd.

nb. hvis du er blevet tændt på ideen om at lave en rap så bare skriv mig en pb.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:38

lige en forglemmelse fra min side når jeg siger 5 links om ugen eks. så mener jeg 5 links fra unikke domæner ergo du śkal endelig ikke være bange for at skrive en 3 og op til uendelig mange post på nogle fora om dagen.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:48

Omkring antallet af backlinks pr. uge er jeg på igen måde tilhænger af at stille så knivskarpe regler op som SEO++ gør.

Googles algoritme er langt mere avanceret end det, og man skal bl.a. vurdere alder på domænet og kvaliteten af backlinks for at komme med nogle retningslinjer. Du bliver i øvrigt ikke straffet negativt ved at lave for mange backlinks forstået på den måde at det tæller nedad. Hvis du laver tydelig manipulation af SERPS vil nogle links bare næsten ikke tælle noget.

Hvis jeg lancerede et nyt site og sendte en pressemeddelse ud som 20 medier og 50 blogs tog op ville jeg ikke være ked af det, og det er et eksempel på hvorfor det ikke er helt så enkelt at tale om antal af backlinks uden at tale kvalitet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:03

Seo++:

lige en forglemmelse fra min side når jeg siger 5 links om ugen eks. så mener jeg 5 links fra unikke domæner ergo du śkal endelig ikke være bange for at skrive en 3 og op til uendelig mange post på nogle fora om dagen.

der er jeg uenig man skal ikke være bange for at lave en side der bliver en succes vis jeg eksempelvis lagde en god video min strip side og lige med samme da alle ser den ligger de den ud på facebook og lige pludselige ligger den på 1000 vis blog for vis jeg laver noget ekstremt godt kommer effekten også

derved en bedre ide at bare lave siden så god som muligt , så spredning effekten bliver den ekstrem høj

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:57

tak for svarene. 

jeg må hellere præcisere at jeg er ganske klar over at en professionel SEO mand i 99 ud af 100 tilfælde vil være meget meget bedre til at optimere min hjemmeside end jeg selv vil være. Jeg forestiller mig også at jeg kan skifte et tag væsentlig bedre og hurtigere end de fleste SEO-mænd :-)

Det jeg spekulerede på, var om de gjorde noget anderledes end mig, eller blot var meget bedre til det. 

Jeg har jo godt selv kunne oprette en twitter, facebook, google+, og youtube-konto. Og jeg har jo også prøvet at tænke over overskrifter, tekst, meta tags osv.

Så min nysgerrighed var blot rettet på om det var noget helt andet SEO firmaerne laver når de beskæftiger sig med det til hverdag.

Jeg har flere kollegaer i håndværkerbranchen, som efter min bedste overbevisning er blevet taget i røven af nogle unge knægte som netop ikke har lavet andet end det jeg fx selv har lavet. Faktisk vil jeg mene jeg kunne have gjort det bedre. Disse kollegaer interessere sig ikke en dyt for internettet, og derfor har de måske også været nemme "ofre" :-)

Hvorom alting er så vil jeg bare udtrykke min respekt for dem der arbejder med SEO og har styr på det. Min fornemmelse er at det er en broget branche med meget stor forskel i kvalitet og seriøsitet. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)