Jeg bor i Sverige og har planer om at starte en enkeltmandsvirksomhed i DK..! - jeg har et par spørgsmål angående registreringen af selskabet..!
Jeg har være inde på virk.dk for at registrere virksomheden, men jeg kan ikke rigtigt finde den rigtige blanket, den blanket jeg har prøvet at udfylde: blanket nr: 40.110 - http://www.virk.dk/integration/45299
- men når man kigger på punkt 2 så står der at man skal skrive virksomhedens navn, adresse, tlf nummer osv, men jeg har jo ikke noget firma i sverige, og felterne skal udfyldes...!
- er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den rigtige blanket..! eller er det den rigtige jeg har fat i..
den blanket som du henviser til er hvis du har et firma i udlandet og vil oprette en afdeling i dk eller du vil/skal afregne dk moms er det over 250.000 pr år.
Kan man oprette en enkeltmandsvirksom hvis man ikke bor i dk. Kan man ikke kun have en hvis du først bor i dk og så flytter til udlandet.
Så den eneste mulighed mener jeg er ApS, A/S eller SmbA. Men jeg er ikke sikker.