Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med at få programmeret en hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Umiddelbart har jeg tillid til at når man får programmeret en hjemmeside af en anden virksomhed så stjæler de ikke idéen. Nu vil jeg så høre om denne tilgang er naiv, eller om det er et helt forkert fokus og at det er andre ting, der er meget vigtigere. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05

Få dem til at underskrive en hemmeligholdelsesaftale vedr dit projekt, det har vi gjort ved flere af vores kunder :-)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:32

Hvis der er konceptet eks hvis det var dig havde lavet facebook. Men det findes der jo kontrakter på.

Hvis det er eks et api til eks et nyt social medie så kan de jo godt bruge den igen. Men jeg har tidligere set en som havde fået udviklet noget til navision og da man talte om at lade virksomheden gå konkurs og starte en ny. Undersøgte man med firmaet som fortalte at hvis det var samme cvr nummer kunne man forsætte men hvis det var et nyt så tror jeg de ville have 80% af udviklings udgifterne igen. Alligevel at det hele var udviklet spec. til denne virksomhed så det var ikke noget de kunne sælge til andre.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45

Det sker sjældent, men det sker! Det var sådan facebook startede. Zuckerberg fik som opgave at programmere et netværk, stjal idéen og videreudviklede på den... Det blev til facebook. 

Der findes masser af eksempler fra succesfulde virksomheder, som har kopieret andres koncepter. Novo Nordisk opfandt ikke noget - de kopierede en konkurrent. Microsoft tog hele wiindowskonceptet fra Apple. Martin Thorborgs Jubii var en kopi/variant af Yahoo.  

Så jo - selvfølgelig sker det!! 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03

JonasJ:
Martin Thorborgs Jubii var en kopi/variant af Yahoo.  

Hov hov, han lod sig kun inspirere ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)