Hej og God jul, Det drejer sig om udskåret træplader, der har hængt på væggen i tøjbutikken. Disse plader blev revet ned under rydning/sanering af butikken af skadeservicefirma, skadeservicemanden fortalte mig at jeg kunne få erstatning for disse. Jeg videregiver billede m.m. videre til udlejer med henblik på at få erstatning for disse. Udlejer henvender sig efterfølgende til mig og siger at der er blevet godkendt erstatning for disse træplader ( et betragteligt beløb) fra udlejers forsikring, men der kun kan gives erstatning for disse hvis de altid har siddet i butikslokalerne fra før vi fik lejemålet. Han spørger mig ydermere om vi er interesseret i at få reproduceret disse plader og sat dem op, jeg fortæller udlejer at hvis vi kan få en anden slags dør( en fjerdedel af prisen af træpladerne) i butikken er det vigtigere end træpladerne, det stiller udlejer sig positiv overfor. På det tidspunkt er jeg usikker på om det er os der har sat dem op eller de altid har siddet der, jeg spørger så mine forældre der fortæller mig at det er os der har sat dem op. 1 måned efter første telefonsamtale med udlejer, har jeg ham så i røret igen og han fortæller mig at der ikke er budget til den dør vi ønsker os da budgettet er fyldt op af andre ting. Jeg ydre selvfølgelig min utilfredshed over dette til udlejer og insistere på at han skal imødekomme ønsket om en ny dør. Jeg sagde ydermere at jeg ville gå til udlejers forsikring hvis vi ikke fik døren. Samtalen sluttede uden en løsning og med anspændt stemning. Så mit spørgsmål og tvivl er hvad skal jeg gøre nu ? 1. er det rigtigt hvad udlejer sagde, at der kun kan ydes erstatning fra udlejers forsikring, hvis træpladerne har siddet i butikken før vi fik lejemålet? Eller er det rigtigt hvad skadeservicemanden sagde at vi kan få erstatning, fra udelejers forsikring, for træpladerne hvis det er os der har sat dem op. 2. Hvis udlejer bliver ved med at insistere på at vi ikke kan få døren, skal jeg så gå til udlejers forsikring og fortælle at det er os der har sat dem op? Kan det betale sig ? hvis nej hvad kan jeg så gøre for at få døren ? Mvh, Tøjbutikken. |
tøjbutikken:Så mit spørgsmål og tvivl er hvad skal jeg gøre nu ?
1. er det rigtigt hvad udlejer sagde, at der kun kan ydes erstatning fra udlejers forsikring, hvis træpladerne har siddet i butikken før vi fik lejemålet? Eller er det rigtigt hvad skadeservicemanden sagde at vi kan få erstatning, fra udelejers forsikring, for træpladerne hvis det er os der har sat dem op.
2. Hvis udlejer bliver ved med at insistere på at vi ikke kan få døren, skal jeg så gå til udlejers forsikring og fortælle at det er os der har sat dem op? Kan det betale sig ? hvis nej hvad kan jeg så gøre for at få døren ?
Mvh,
Tøjbutikken.
Er det ikke den samme diskussion bare med lidt andre punkter. Sidst var at det ikke rigtigt blev sat igang.
Man kan jo sige lidt at det er udlejer som skal bevise om det var i lokalerne eller ikke da i flyttede ind. Men det er aldrig en god ide i sådan nogle sager at begynde og ændre på indholdet. Det kan godt være det er billiger men sådan ser de det ikke de tror at du vil have mere ud af det. Så hold altid til det som var der og som man kan se ud fra skade foto.
Du skal være 100% ligeglad med det koster. Du skal have noget i samme stand som det du havde.