Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedre oversigt/diffenrentiering af aminoer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har lagt mærke til at gennemsnitsalderen for aminobrugere er røget endnu en tak nedad, den yngste jeg har set angive sin alder er 11 år.

Det er fint at de unge er med indover på dette forum.

Men det giver alligevel nogle udfordringer, som det gl. rankingsystem med kælderiværksætter osv. tog lidt hånd om.

Mit forslag går på at man ved oprettelsen skal angive lidt flere oplysninger om sig selv, som evt. kan anonymiseres hvis de giver problemer.

Mange gange svarer jeg på et spørgsmål, som om vedkommende er fuldtidsiværksætter, og derfor skal leve af sine beslutninger som bliver taget på grundlag af mine svar.

Men det er jo ikke tilfældet hvis det er en 11-årig, som har oprettet en hjemmeside med webdesign-salg - han gør det vel for erfaringens og fornøjelsens skyld, og så måske for at tjene pengene på det istedet for at gå med aviser.

Derfor ville den gamle opdeling med "professionel iværksætter" og deltids- fritids-iværksætter være velkommen som en form for avatar - ligesom en eller anden form for indikation af alder også vil være rar at have, for de Aminoer som svarer på spørgsmål, da man ikke svarer på samme måde til en 11-årig og en 30-årig.

F.eks. forventer man at en 30-årig ved hvordan man beregner dansk moms, eller hvor lang en arbejdsuge er i timer for de ansatte. Sådanne spgm. og mange andre er ikke nødvendigvis paratviden for alle de nye og unge Aminoer.

Som Amino er nu, kan man derfor nemt komme til at svare i øst - når der spørges i vest, fordi vores udgangspunkter er så forskellige. (ffor ikke at snakke om alle dem der befinder sig imellem.)

Hvis man derfor ved oprettelsen skulle angive sin iværksætterstatus:

• Ikke iværksætter (snuser bare(
  • Fritidsiværksætter
  • Deltidsiværksætter
  • Fuldtidsiværksætter
Samt sin alder
Det vil give nogle bedre debatter med mere brugbare svar for alle.
Og måske en bedre tone.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en fin ide.

Der burde også være sådan at man skal have oprettet lidt om sig selv. Synes der er mange som laver en profil med et spørgsmål og så ser man den aldrig igen.

iværksætterstatus kunne også være

Studerende (bruge oplysninger til skole projekt)
tidligere iværksætter (Pt. i løn job)
Pensioneret iværksætter

Alder er en god ide

Men by kunne også være et godt minimum krav

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)