Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spekulation

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle regnskabskyndige Amino´er.

Min kone går og undersøger muligheden for at starte en web shop.

I denne forbindelse har jeg et spørgsmål på hendes vegne jeg gerne vil have afklaring på mht. forsendelse.

Jeg ser gerne at der bliver tilbudt gratis levering, da jeg mener det er en god service. Er det ikke muligt at spekulere i hvordan fragten bliver afregnet?? Så vidt jeg ved så er der ikke moms på fragt. Dvs. hvis der på fakturaen står eks. 200,- kr for produktet og 50,- kr for fragt (total kr 250), så skal man betale kr. 40,- ( 20% af salgsprisen som jo er kr. 200) til skattefar i moms.

Står der derimod kr. 250,- for produktet og 0 kr for fragt, så skal man jo betale 50,- til skattefar i moms. Dvs. der er en merfortjeneste på kr. 10,- ved at benytte den første metode. Eller er det mig der er har misforstået noget helt grundlæggende??

Jeg ved godt det ikke er de store beløb vi snakker om, men det er da alligevel en smule. Jeg ved også godt at der bliver en udfordring i at forklare det overfor køber. Men det til side, er der så hold i mine antagelser??

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:29
Hej,

Mener kun at det er postdanmarks fragt, som der ikke er moms på. Men normalt på fakturaer er fragten også skrevet på, efter momsafregningen (altså lige før totalbeløbet). Har desværre ikke styr på hvordan i bogfører det, men jeg ved at det skal posteres for sig selv et sted.

// Jesper Skov

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:00
Dine spekulationer er rigtige nok - men det er ikke engang alle PostDanmarks forsendelser, der er momsfri. Erhvervspakker er momsede. Så det kommer an på, hvad I skal sælge og hvor meget det vejer, om forsendelsen er momsfri eller ej.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:21
Hej Anette

Godt at høre at jeg har ret i spekulationerne. Mindre godt at der altså alligevel er moms på erhvervspakker.

Det drejer sig om mindre forsendelser på et par hundrede gram. Men de skal sendes som pakker for at kunne dokumentere modtagelse.

Tak for hjælpen og indsigten )

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)