Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontorfælleskab - fordele? Din erfaringer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har altid haft kontor hjemme - hvilket har sine fordele - men så sandelig også sine ulemper. Har længe overvejet at få et kontor downtown - for mig selv - men var omkring en buddy som netop har fået kontor i kontor so to speak, hvor 4 andre enkeltmandsfirmaer også har skrivebord - med adgang til fælles konferencelokale, fax, printer, køkken, præsentabelt sofa område...

Lad mig lige høre om du måtte have nogle input; fordelene og faktisk helst ULEMPEN...

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:39

Vi driver mere end 10 kontorfællesskaber og kan på vores +10 års track record videregive at kontorfællesskaber ikke er for alle virksomheder, men for langt de fleste virksomheder er der god fidus i at bo til leje i et kontorfællesskab. Hos ordnung, www.ordnung.nu, bor der alt fra små enkeltmandsvirksomheder til store internationale virksomheder og alt derimellem. Økonomisk er du godt stillet i et kontorfællesskab, risikoen er lav og fleksibiliteten er høj. Du kan let down- og upsize alt efter behov og udvikling, du har en lav pengebinding ift. at leje et konventionelt kontorlejemål, indkøbe inventar som møbler og printer, afsætte kvadratmeter til mødelokaler og du har en kort opsigelse, så du er hurtigt videre uanset, hvad din begrundelse er. Der er stor værdi for pengene taget i betragtning at man har alle faciliteter og services til rådighed. Som start-up eller enkeltmandsvirksomhed kan du have en mere professionel fremtoning i et kontorfællesskab kontra et hjemmekontor. Mange arbejder også mere effektiv på kontoret end derhjemme.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:33
Hej Lasse,

Så længe du kun er dig selv, vil jeg slet ikke mene at der er nogle ulemper ved et kontorfællesskab. Omgivelserne bliver mere levende, og du har nogle at drikke en kop kamme med, i løbet af dagen. Har du en kunde på besøg eller andet, virker det også en smule mere professionelt at vise dem ind i et konferencerum (down town), end i din private bolig. Men skulle der være nogle ulemper, vil jeg mene at det er de fordele du har ved at være hjemme nu ;-)

// Jesper Skov

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 20:45
Hej Lasse. Jeg må indrømme jeg kan ikke finde mange ulemper ved et kontorfællesskab som enlig iværksætter. Man får diversitet i sin måde og arbejde, man får "kollegaer" man får muligheden for at adskille "Nu arbejder jeg" fra "Nu er jeg familie mand" Noget jeg findes meget afstressende. Der er ikke noget bedre end at pakke tasken og tage på kontoret. Lave det man nu har planlagt, drikke en kop kaffe med en fra kontoret og så gå igang. Når man så føler man er færdig for den dag, så tager man hjem og passer det der nu skal passes. Jeg sidder i et kontorfællesskab i Aalborg, og det er det bedste jeg har gjort i forhold til private aspekt samt at jeg får lavet dobbelt så meget, som dengang hvor jeg bare sad derhjemme og trak i trådene.

Så mit uforbeholdne svar er: Kontorfællesskab er værd at anbefale... /specielt dem med fast kaffemaskine :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:53
Hej Lasse,

Jeg har særdeles positive erfaringer med at have haft kontor ude i byen, istedet for derhjemme.

Da jeg startede op i 2003 lokkede den lokale erhvervschef i Hadsund mig til at leje et skrivebord i et næsten nyt kontorhus. Jeg tænkte at der ikke kunne være så meget at tabe, for jeg havde kun én måneds opsigelse, og det kostede kun 1.500 kr. pr. måned. Så jeg flyttede ind i Jacob Møllers Gård (www.jacobmoellersgaard.dk - lige lidt reklame ).

Inden længe fik jeg flere kunder i huset, og også fra et par stykker som jævnligt havde deres gang i huset. Jeg fik også et (erhvervs)netværk i en by hvor jeg ikke kendte et øje. Jeg fik rigtig god sparring fra de andre i huset, og ja, det sociale aspekt synes jeg heller ikke at man skal se helt bort fra.

I dag sidder jeg stadig i huset, men ikke længere alene. Jeg stiftede sammen med en af de andre virksomheder i huset et selskab den 1/1-07. Så jeg har fået kunder, sparringspartnere, netværk og kompagnoner ved at flytte ud fra hjemmekontoret.

Så jeg kan kun sige: Just do it!

mvh Carsten

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:50
Dato: 30-04-2007 07:52:40 Forfatter: Carsten Jacobsen
for jeg havde kun én måneds opsigelse, og det kostede kun 1.500 kr. pr. måned.

Det er jo peanuts! 

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:05
Dato: 30-04-2007 09:50:19 Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 30-04-2007 07:52:40 Forfatter: Carsten Jacobsen
for jeg havde kun én måneds opsigelse, og det kostede kun 1.500 kr. pr. måned.

Det er jo peanuts! 

MVH

Ja, men det var også kun for et skrivebord - dog inkl. PC, Internet, opkobling til print/kopi og el/varme. Men stadig, så var det en overskuelig sum penge at "miste" hvis ikke jeg ville syntes om at have kontor i et kontorhus. Jeg blev dog vældig glad for det, og lejede et permanent kontor i huset kort tid efter jeg var flyttet ind...

mvh Carsten

Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:24
Hej.

Min erfaring er den samme som du er inde på. Der er fordele og ulemper. Dog synes jeg at fordelene langt overskygger ulemperne.

Det at have det sociale aspekt i dagligdagen er vigtigt for mig. Det har man ikke hjemme. Selv om vi iværksættere er "lonely wolfes" har vi også brug for det sociale samspil med andre. Og så kan man jo selv bestemme om man vil på "kontoret" hver dag. Ulemperne er få, set fra mit synspunkt. Har prøvet det flere steder, i forskellige situationer. Og har kun haft problemer med, at folk i andre firmaer ikke havde samme oprydnings/rengørings standard som jeg ønsker, når der kommer kunder. Derudover er der rygning. Nogle har svært ved at acceptere at der ikke må ryges indendørs. (Jeg er selv storryger, men vil ikke belemre kunder/kolleger med røg). Omkostningerne er jo også minimale ved at dele. Husk dog, at investeringer skal foretages af ET firma, ikke som "deler", da det gir'' problemer revisionsmæssigt og regnskabsmæssigt, for ikke at tale om problemerne ved et "split".

Sørg for, at der er én der har ansvaret for indretning etc. så det er linet up fra starten. Hvis du vil have EGV og en anden vil have DUBA kontormøbler kan der godt flyde for mange penge i negativ retning fra den ene til den anden.

Sørg for at stå på (frem)lejekontrakten, så hovedkontraktor ikke kan trække dig med i en eventuel konkurs. Sørg for at udlejer accepterer dit lejemål, hvis ikke det er udlejer der udlejer til dig. Dumt at stå på gaden med gæld:)

Held og lykke!

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:09
Hej Lasse

Se du bare at komme ud af "busken", da fordelene ved et delekontor langt overskygger ulemperne. Du kan selvfølgelig være uheldig at få en helt uudholdelig nabo - men det hører heldigvis kun til sjældenhederne. Jeg har kun gode erfaringer - og så vidt jeg husker, har du nu overvejet det i mere end 1½ år. Så spring du bare ud i det :-) Kan du ikke få en plads i Siloen? Så har du også Frederikshavns bedste udsigt.

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:05
Hej,

spændende læsning omkring kontorfællesskaber og dets fordele og ulemper.

Vi sidder selv 2 personer i vores firma i eget kontor og har masser af plads og frihed til at gøre hvad vi vil. Omkostningerne ved at drive kontoret, husleje, internet osv.....er lave og vi vil som sådan ikke spare en kr ved at flytte i kontorfællesskab.

Men vi leder alligevel efter noget. Det er det sociale, dynamikken og bare inspirationen ved at se andre mennesker hver dag vi savner. Og så er det sgu kedeligt når den ene er på en uges ferie :)

så hvis nogen ligger innde med et par gode ideer i kbh - er de velkommne til at sige frem :)

eller se mine tråde under lokaler søges

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)