Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

importørregistrere?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Jeg har i ca. 4 mdr. importeret tøj fra USA, og fået den udleveret af postdanmark, hvor jeg har betalt told/moms ved udlevering.

Nu har Postcentrets toldservice tilbageholdt min pakke. De sendte et brev hvor der stod at jeg skulle sende kopi af faktura. Der stod også at jeg skulle importør registreres.

Jeg er ikke momsregistreret, da jeg ikke omsætter for mere end 50000 årligt.

Jeg ringede til dem og spurgte om jeg skulle importør registreres hvis jeg ikke var momsregistreret. De sagde nej!

Nå, men jeg fik et brev 2 dage der efter hvor der var overskreget at jeg skulle importør registreres.

Men kan jeg godt det når jeg ikke er momsregistreret?

Please hjælp mig - er helt rundt på gulvet når de ikke engang kan fortælle mig hvad jeg skal ved told!!!

Mvh Mia

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart vil jeg mene at du ikke behøver bliver importørregistreret som privatperson person.

Det hedder sig dog at når du importer varer fra 3. lande (f.eks. USA) og disse varer skal videresælges, så SKAL du importørregistreres hvilket indebærer at du også skal momsregistreres. Selve momsregistreringen kræver ikke at du omsætter for min. 50.000,- om året. Dette beløb er bare grænsen for hvornår du som minimum SKAL registreres. Man kan nemlig sagtens blive registreret selvom omsætningen måske kun er 1500,- om året.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)