Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på synlighed ved .dk og .com

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har et lille SEO spørgsmål, da jeg har fået en lille idé jeg går og leger lidt med. Men det www.domæne.dk jeg havde tænkte mig anskaffe mig til projektet er desværre taget, det er en der haft det de sidste 8 år uden der er lavet noget på det. Det samme domæne men med .com er ikke taget. Så jeg ville høre hvad det har af betydning med synlighed på google. Det bliver en hjemmeside der skal henvende sig til dansker.

Grunden til jeg gerne vil have det domæne er at de søgeord jeg gerne vil have hjemmesiden skal findes på, direkt indgår i domænet.

Lille tillægsspørgsmål: Har tidligere læst at andre har kunne overtage andres domæner, da de havde mere ret til domænet, vil dette evt. være muligt, når det rigtigt er oppe og køre? Eller har jeg misforstået noget.

Mvh. Kenneth Lesemann

Tømrer og ingeniør i Horsens

v/ Kenneth Lesemann

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 19:45

Jeg ville købe .com domænet og så kontakte indehaveren af .dk og forhøre mig om en overtalelse først inden man begynder at klage alle mulige steder. Hvis indehaveren måske bare bruger den til have en mail med som peter@domænet.dk, kan man måske også finde en løsning på det?

Jeg tror såmænd ikke der rent SEO mæssigt er stor forskel (dog ved jeg det ikke). Men kunne forestille mig at danskerer som søger på Google generelt foretrækker at trykke på et .dk domæne.

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Oct 11
Skrevet kl. 20:08

Ja, har også tænkt at tage fat i ham, når jeg har købt det. Tænker også de fleste bedst kan lige .dk. Søgeordene og domænet er også dansk. Og der er ø med i domænet. Så det ville passe bedst med .dk

Mvh. Kenneth

v/ Kenneth Lesemann

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 20:30

Til gengæld er ø rigtig rigtig skidt og have med i domænet. Jeg ville seriøst overveje alternativer...

Mvh Kristian

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Oct 11
Skrevet kl. 20:34

Okay, hvad har det af betydning? Der er 2 søgeord, som jeg gerne vil findes på og den ene indeholde ø. Det hele går ud på de 2 ord.

Mvh. Kenneth

v/ Kenneth Lesemann

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 20:47

Jeg har bare erfaret æøå i domæner kan give noget knas med SEO og ved Facebook annoncering går det helt galt da der her vises f.eks xn--tmrer-vua.dk istedet for tømrer.dk...

Mvh Kristian

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Lesemann:

Okay, hvad har det af betydning? Der er 2 søgeord, som jeg gerne vil findes på og den ene indeholde ø. Det hele går ud på de 2 ord.

Hej Kenneth,

Der er en stribe udfordringer med æøå-domæner. Jeg har tidligere skrevet et blogindlæg om nogle praktiske erfaringer med problemerne med domæner med danske bogstaver. Læs det her.

Best practise er, at du køber domænerne med ø i og redirecter til en version med oe i stedet. Så kan du stadig bruge ø-domænet i daglig tale, trykt annoncering osv.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 04:10

Hej Kenneth,

Er det nu smart at købe .com først? Hvad nu hvis, du køber det domæne, og så finder du ud af bagefter, at du ikke kan få fat i .dk domænet. Hvad vil du så gøre? Det kunne jo nemt blive et problem, da nogen helt sikkert vil forveksle .com med .dk, og så bliver folk forvirrede over hvorfor de ikke finder din hjemmeside.

Bare en lille tanke, jeg håber du vil overveje,

De allerbedste hilsner,
Rasmus T. Nicolaisen 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)