Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om renter på en Gammel glemt faktura?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg købte pr 07-12-2009 Nogle produkter hos en distributør (B2B), fik måske en faktura?. Men hvis jeg fik den på daværende tidspunkt har jeg ingen hukommelse herom og har ikke kunne finde faktura, det er ikke en undskyldning, men drev på daværende en virksomhed, og ja hvis ikke jeg så/fik fakturaen, så blev der ikke betalt. Nu har jeg så fået en faktura nr 2 pr 12-12-2011 men nu med 1564,2 ekstra pålagt som værende renter, og hovedestolen var  dengang 3300 inkl moms, dvs nye krav er 4864,20.-Kr

Mit spørgsmål er så, kan de overhovedet kræve renter når de ikke har gjort opmærksom på at der foreligger en ubetalt faktura Og hvis de kan kræve renter kan beløbet så passe, for det virker godt nok som værende en hel del de vil have.

Har selv søgt lidt og fandt et sted en ting som skulle kunne udregne beløbet og den kom frem til et beløb som hedder: 513,16 . Det lyder mere rimeligt, men mener stadig, kan de virkelig kræve renter for noget som de ikke har gjort opmærksom på ikke er betalt?

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort. ved btc er der regler om en morarenters max størrelse. Detgør sig ikke gældende ved btb, hvor det er den aftalte rente der tæller - se din leverandørs handelsbetingelser.

Der er ikke nogen regel om hvornår der skal rykkes, men til gengæld fortæller renteloven fra tidspunkt din leverandør kan opkræve rente.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)