Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående varemærke

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg er igang med at etablere et tøjmærke op, hvor vi så har valgt et super fed navn til vores mærke.

Jeg har for et par dage siden, fundet ud af at der eksistere et domænenavn med det samme navn som vores (eks. xxxxx.dk) og det er registreret som et tøjmærke. Men det har ikke været benyttet i et par år, og man kan ikke finde deres tøj nogen steder. Domænesiden indeholder kun et billed, og ikke andet..

Så jeg tror at personen har droppet projektet tilbage i 2006, og bare beholdt navnet for ukendte grunde.

Er det stadig muligt for mig, at benytte det navn - hvor jeg skal benytte det aktivt til mit projekt?

Tak på forhånd

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:09

Du kan tjekke om det er reg. som varemærke.

send evt pb med navn

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 22:56

Det er ikke registreret som varemærke :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 23:20

Og har du tjekket på CVR med aktive firmanavn spec. selvskaber.

Hvis du opretter det som varemærke så burde du også kunne skrive til ejeren at du nu ejer varemærket og høre om du kan overtage domænet da de bryder med dit Varemærke. Ellers kan det være en klage til domæne klagenavnet.

Du kunne også prøve at kontakte ejeren men der er jo en risiko for at de sætter noget i gang hvis de har planer med noget.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 23:32

Så det vil sige, at hvis jeg varemærkeregistrere det nu, så er jeg ikke i fare for at han/hun kan komme senere henne og bede om navnet tilbage?

Ejeren er ikke villig til at give slip på domænenavnet(som er underligt) Men den er 100% ikke i brug.

Angående CVR, så er han registreret.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 23:48

Er firmaet aktivt og hvilke firma type.

Hvis du har varemærkeregistreret navnet og det er godkendt kan du også få domænet fordi han bryder dit varemærke. Og så skal du bare ligge 500 ud til din klage også skulle du få dem tilbage hvis du bliver tildelt domænet.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 00:55

Lykkebjerg:

Er firmaet aktivt og hvilke firma type.

Hvis du har varemærkeregistreret navnet og det er godkendt kan du også få domænet fordi han bryder dit varemærke. Og så skal du bare ligge 500 ud til din klage også skulle du få dem tilbage hvis du bliver tildelt domænet.

Det du foreslår bliver kaldt Reverse domain hijacking og det er noget der bliver set ilde til.

Til OP, bare fordi en hjemmeside ikke ser ud som om den er aktiv, betyder det ikke nødvendigvis at den ikke bliver anvendt, eller at ejeren ikke er i gang med at udvikle hjemmesiden. Den kan jo også være blevet anvendt til e-mail.

Det er lidt usympatisk af dig, hvis du "tvinger" domænenavnet fra ejeren. Hvis han ikke ønsker at sælge, må der jo være en grund til det.

Det er jo ikke som om han er en domænesquatter, der er ude på at flå dig for penge. Du skriver jo selv at han ikke ønsker at sælge, hvis han var en domænesquatter ville han jo have sat en pris på domænet.

Du bør finde et andet domænenavn der er ledig, eller hvor ejeren er villig til at sælge.

Men held og lykke til dig.

Kommer snart...

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 03:48

det er ikke domænenavnet jeg vil have, men om jeg kan bruge navnet til mit tøjmærke. :)

Det skal siges, at personen er villig til at sælge til passende beløb, men dog så er det et passende beløb, jeg ikke har råd til :)

Fra Nibe
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Fra  Growlab.dk Skrevet kl. 06:29

Vil foreslå dig at købe et andet domæne så, eller klage over det, men som diCEPT-ApS nævner er det ilde set og kan være skadelig PR for dit tøjmærke og tvinge en person / firma til at sælge / overgive sit domæne.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 09:44

Growlab.dk:

Vil foreslå dig at købe et andet domæne så, eller klage over det, men som diCEPT-ApS nævner er det ilde set og kan være skadelig PR for dit tøjmærke og tvinge en person / firma til at sælge / overgive sit domæne.

Mig bekendt har der kun været en dårlig PR sag indenfor det sidste år. Og det var Nets.dk og en lille it konsulent. Og det er ikke lige sagen her. Der kommer et pdf dokument på på domæneklagenævnet web side som ikke er søgebar på google.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)