Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra USA

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Hej alle .
 
Dette er mit første indlæg.
Jeg har gået og leget med tanken om at indkøbe div smykker fra usa.(såkaldte bling-bling)
Jeg vil først lige se markedet an og har derfor ikke regnet med at investere mere end 5000-6000 kr i projektet til at begynde med.
Mine spørgsmål er så:
Hvormeget skal jeg lade mig registrere for at komme i gang - tænker her på evt tilladelse til at importere vare.
Eller skal jeg bare indkøbe varene - betale momsen/told og se om jeg kan få dem solgt.
Håber meget i kan hjølpe mig da jeg er ret ivrig efter at komme i gang.
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thor,

Uden at tage stilling til de spørgsmål som du i øvrigt stiller, så vil jeg foreslå dig at kigge mod sydøst såfremt dette er noget du senere beslutter dig for rigtigt at satse på. Det bling-bling som du fx. pt. finder på ebay, produceres hovedsageligt i Asien, og hvis du ellers vil indkøbe dine varer så billigt som muligt, så er det der du skal handle.

Men held og lykke med projektet.

Venlig hilsen,
Kasper
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er meget enig. Kig mod Øst. Det er der du kan lave pengene. Der findes jo utallige mennesker i DK, der flere gange om året tager på en lille rundrejse i Østen og kigger sig om efter smykker, bælter osv. Jeg kender flere der har en lille side indkomst på at fylde kufferten med diverse ting og sælge dem med flere 100 % fortjeneste. Jeg kender ikke til priserne i USA,  men jeg kan ikke forestille mig at de på nogen måde vil komme ned omkring priserne i Østen. Medmindre du direkte har set dig varm på at mærke eller noget man kun kan få i Staterne, så er det mod Øst du burde vende næsen.
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvormeget skal jeg lade mig registrere for at komme i gang - tænker her på evt tilladelse til at importere vare.
Eller skal jeg bare indkøbe varene - betale momsen/told og se om jeg kan få dem solgt.
 
Uanset om du vælger import fra US eller Asien, skal du søge import tilladelse hos www.skat.dk
Du skal oveni dansk import moms og fragt betale en toldtariff, hvortil satsen kan findes gemmen skat.
 
Du skal have evt. tilladelser før du starter importen, og for lethedens skyld, kan du kontakte et shipping firma, der kan lave alt told og moms arbejdet for dig vedrørende importen.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)