Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anderledes online butik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er igang med at brygge en lidt anderledes online butik sammen.

Konceptet er kort fortalt at arbejdssøger kan ligge gatis cv på databasen.

Arbejdsgiver skal betale for at se cv, eller selv ligge en annonce på siden.

Der er så forskellige abb. lidt ala dba.dk

Jeg har abselut nada ide om, hvad jeg skal lede efter hos et webhotel. Det ser mere og mere ud til at jeg nok bliver nok til at købe et rimelig færdigt skelet, da min programmør er aflyst. -Så har kun en grafiker uden teknisk kunnen.

Jeg har kigget meget på forskellige betalingsløsninger og troede jeg havde set guldet i E-wire, men så opdagede jeg, at kunden skal være kunde hos e-wire også.

Jeg vil gerne, da jeg primært henvender mig til erhvervdrivende set økonomisk, at det er nemt og bekvemt, men omvendt så bevæger jeg mig i en lille niche branche og vil dermed så vidt undgå, at sætte pbs på, grundet omkostningerne og bindingsperiode.

Er der nogen der først og fremmest kender et webhotel der er fornuftigt, har en høj oppe tid, god support og evt en "skelet" pakke til siden?

Og hvad ville i gøre rent betalingsmæssigt?

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:54
Dato: 27-04-2007 20:58:02
Forfatter:Tine

Du er nødt til at tage imod dankort/visa for at blive opfattet seriøst, ellers falder alt for mange potentielle kunder fra!

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:00
Dato: 27-04-2007 21:53:59 Forfatter: Brian Nielsen
Dato: 27-04-2007 20:58:02 Forfatter:Tine

Du er nødt til at tage imod dankort/visa for at blive opfattet seriøst, ellers falder alt for mange potentielle kunder fra!

Så let kan det siges. Alt for mange sider som gerne vil udtrykke professionalisme, men når man så kigger siden igennem og opdager at du kun kan betale via. fx. ewire eller bankoverførsel falder tilliden - fra min side ihvertfald.

Betalingskort er så lille en udgift og kan vende intrykket 180 grader den RIGTIGE vej :-))

Fortsæt god aften!

Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 22:02
Det tænkte jeg også selv. Men prøver jo at tænke lidt økonomisk.

Er der nogen der har noget indput vedr. selve hjemmeside-hotellet?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:05
Ups... Jeg forstod det som om du ville sælge b2c, men du skriver jo indirekte b2b! Så vil det mest professionelle vel være at udsende en faktura til firmaet, også bare droppe pbs?

Så kunne firmaet vel uploade deres cv, du godkender det og sender dem faktura. De har jo fået deres vare, så der bliver vel ingen problemer med firmaet, hvis de er seriøse omkring det.

Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 22:09
Se dette har jeg også overvejet, men dem der skal bruge denne side, vil måske komme på den et par gange om året.

Og flere af dem er uden cvr nummer, dvs små erhvervsdrivende. -Ved ikke hvor sikker jeg føler mig på faktura.

Men man kunne måske starte sådan?

Igen for at se, om jeg rammer gruppen ordentligt.

Kunne man fx gøre det sådan, at de enten kan betale med giro kort eller direkte via netbank? Altså når de får fakturaen?

Må man sende fakturaen via mail, eller skal de have den fysisk?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:43
Du kan sagtens når de har sendt dig annoncen sende en faktura til dem på mail  og så sige at annoncen først kommer op når de har betalt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 22:46
Kan man det?

Jeg tænker mere på, at hvis jeg skulle smide en jobannonce på nettet, så skulle den være klar, når jeg trykkede send.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:07
Hej Tine,

I din situation ville jeg helt sikkert følge den model som Niels foreslår.

1) Virksomheden opretter annonce.
2) Dit system genererer automatisk en faktura med tilhørende FI-kode og sender den pr. mail til virksomheden.
3) Virksomheden betaler.
4) Du godkender annoncen så snart du registrerer betalingen, og virksomheden får automatisk besked herom, igen pr. mail.

Der er masser af webhoteller som er både fornuftige, med høj oppetid og god support, men jeg tror de færreste tilbyder dig et funktionelt system til formålet - jeg går ud fra det er hvad du mener med "skelet". Jeg ville også passe på med at finde et færdigt script, da der i forvejen er rigtig stor konkurrence på markedet og der nok skal lidt ekstra til, for at få en bid af kagen. Jeg vil foreslå du hyrer en anden programmør.
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 23:09
FI kode?

Hvad er det helt præcist?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)