Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento-E-conomic modul med 2 vejs synkronisering

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har lavet et modul til Magento der kan foretage 2 vejs synkronisering mellem Magento og E-conomic. 

Funktioner der virker fra Magento til e-conomic

Varer

• Sæt et præfix på alle varer der oprettes i Magento og synkroniseres til Magento. Meget nyttigt hvis man allerede har varer i sin e-conomic installation!
  • Brug en vilkårlig attribut i Magento til at bestemme varens id i e-conomic. Brug f.eks. SKU eller en egenoprettet attribut. Det eneste der kræves af attributten, er at den er krævet udfyldt og unik!
  • Brug Magento's standard varenummer som varenummer i e-conomic
  • Mulighed for at benytte en standard e-conomic enhed når varer oprettes
  • Mulighed for at benytte en Magento attribut til at bestemme varens enhed. Der kan således oprettes en attribut kaldet f.eks. enhed, hvor værdien (f.eks. stk., liter, ect. ) bestemmer den enheds betegnelse der vil blive overført til e-conomic på det pågældende produkt
  • Mulighed for at en vares enhed bliver oprette i e-conomic hvis den ikke findes i forvejen
Kunder
  • Mulighed for at forskellige Magento kunder, kan tilhøre forskellige debitor grupper i e-conomic. Dette gør det muligt at differentiere f.eks. fakturalayout i e-conomic. 
  • Mulighed for at alle Magento kunder tilhører samme debitor gruppe i e-conomic
  • Debitor informationer som f.eks. debitor gruppe bliver automatisk opdateret når debitor laver en ordre
Order
  • Virker både ved order oprettet i frontend (selve shoppen) og backend (Magento's adminitsrations modul)
  • Virker også med bundle, grouped, configurable og virtuelle produkter 
  • Valgfri mulighed for hvornår en ordre dannet i Magento oprettes som ordre i e-conomic. Ordren dannes på baggrund af Magento ordre status
  • Valgfri mulighed for hvornår en ordre dannet i Magento oprettes som faktura i e-conomic. Faktura dannes på baggrund af Magento ordre status
  • Automatisk bogførelse af faktura
  • Ved rettelse af en ordre i Magento rettes den tilsvarende i e-conomic
  • Sletning af en ordre i Magento, sletter ordren i e-conomic (forudsat at ordren ikke er belvet manuelt bogført i e-conomic)
  • Automatisk indsættelse af kommentar på Magento ordre, når ordren er blevet synkroniseret, opgraderet til igangværende faktura, bogført eller slettet
  • Vælg selv om, og hvilket, felt Magento ordrenummeret skal gemmes i e-conomic
  • Dynamisk feltopsætning bestemmer hvorledes fragt skal håndteres. Der er mulighed for at sammenkæde flere forskellige fragt typer med forskellige e-conomic varer.

Funktioner der virker fra e-conomic til Magento

Varer
  • Dynamisk feltopsætning gør det muligt at kæde e-conomic felter sammen med Magento attributter. Derved kan produktinformation som f.eks. lager og stregkode blive opdateret fra e-conomic til Magento.
  • Når en vares lager bliver opdateret i e-conomic, synkroniseres de dynamiske felter for varen
  • Når en vares oplysninger bliver opdateret i e-conomic synkroniseres de dynamiske felter for varen
Note: Der er en forsinkelse på ca. 20-30 sek. fra e-conomic til Magento. Dette er en begræsning i e-conomic.
Diverse
  • Lækker opsætning sammenlignet med eksisterende Magento-economic integrationer
  • Engelsk oversættelse
  • Engelsk brugermanual til opsætning

Til de teknik kyndige, kan nævnes at modulet er udviklet udelukkende ved brug af Magento's event/observer model. Alle filer vedr. modulet er isoleret i selve modulet, og modulet kræver ingen ændring af core filer, hvilket skulle afhjælpe evt. kompatibilitetsproblemer med 3. parts moduler. Dette skulle også lette en evt. opgradering af Magento installationen.

installation foregår ved at pakke en zip fil ud i roden af sit Magento bibliotek

Jeg har lagt modulet op på en testshop der kan findes her:

http://economic.magentostage.com

og dens administrationsmodul kan findes her:

http://economic.magentostage.com/admin

Brugernavn: demo

Password: demo1234 

Jeg har desuden oprettet en test bruger til e-conomic og knyttet kontoen til Magento shoppen:

http://www.e-conomic.dk/

Aftale nummer: 335773

Brugernavn: demo

Password: demo1234

Modulet er testet på Magento 1.5 og 1.6.

Jeg mener mit resultat er blevet yderst tilfredstilende, og vil høre om der er andre der kunne tænke sig at bruge det, evt. købe hele kildekoden til videresalg? 

Jeg kan kontaktes på contact[at]magentostage.com

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:45

dejligt med nogle finktioner der gør det nemmer og have webshop

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:21

Hey står og skal bruge en som kan lave 3 magento shops,noget du vil byde ind på?

Mvh Kenneth

Tilmeldt 17. Dec 11
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 12:35

Hej Kenneth

Det kan du tro. Kan du fortælle lidt mere om hvilken slags shops det er, hvilken funktionalitet etc.?

Har du selv design?

Mvh

Kasper

Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:38

Det lyder godt.

Har du noget eksempler på shops du har lavet ?

Og et mobil nummer jeg kan fange dig på.

Mvh Kenneth

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:23

Kan dit modul synkronisere lagerantal fra e-conomic til magento

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 13:23

Kan dit modul synkronisere lagerantal fra e-conomic til magento?

Tilmeldt 17. Dec 11
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 20:02
Hej Birkelund

Ja, modulet kan synkronisere lagertal fre e-conomic til Magento.

Synkroniseringen sker automatisk når der foretages ændringer på en vare i e-conomic. Ændringen kan f.eks. være et varekøb, salg, regulering etc.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 20:09

Lyder spændene. Tænkt eksempel

Kunder køber 1 gange Y vare. Der er 1 Y tilbage på lager både i e-conomic og magento. Når nu kunden har bestilt varen så går magento i 0. Er det så korrekt forstået at modulet IKKE går ind og synk, sådan at magento kommer til at stå i 1?

Altså der bliver først synkroniseret når salgsfakturaen bliver oprettet i e-conomic, og der vil e-conomic jo også være i 0.

Korrekt?

Modulet kan godt arbejde sideløbende med magentohotels e-conomic integration, eller kan dit modul gå ind og gøre magentohotels ordre synkronisering overflødigt?

Jeg kunne godt have interesse i at afprøve modulet og komme med input til rettelser, og fejljusteringer.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Skrevet kl. 20:14

Din e-conomic demo er udløbet. Du kan skrive til e-conomic og få dem til at forlænge sådan at jeg kan se hvordan det hele virker.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)