man kan da ikke sætte op og op i bistands fordi det ikke kan betale sig den ene går på arbejde det betyder øget udgifter vis man skal betale mere til bistands hjælpen
der må mere være motivere til flytte langt efter arbejde
der må være lovligt indenfor overenskomst at få folk til at arbejde mere for vis mangler arbejde og folk ikke flytter mangler de medarbejder det andet sted
god mulighed at få støtte i at starte ,men så skal man heller ikke bare kunne få støtte lige bageefter vis ikke lykkes man skal være ekstremt motiveret det lykkes for støtte på støtte virker ikke motiveret på maksimalt vis
Jeg tror slet ikke der generelt er behov for alle de støtteordninger til de dele af erhvervslivet regeringen nu mener man skal satse på. Det skal kreative selvstændige nok selv finde ud af. Alle de penge der spares, kunne jo passende bruges til at sænke virksomhedsskatten eller bundskatten, så folk selv får flere penge mellem hænderne til at drive forretningen videre uden at give specielle brancher fordele i form af støtte. Jeg er uddannet landmand, og har arbejdet mange år med det før jeg begyndte at drive
webshop. Der er meget støtte, og man ville være godt dum, hvis man ikke har i baghovedet, hvilke afgrøder der giver støtte, og hvilke der ikke gør, men det er jo ikke sikkert det er det markedet efterspørger. Kunne man nu fase støtten ud over 10-15 år f.eks, og istedet sænke ejendomsskatter og nogle
afgifter osv. for landmændene, vil de begynde at dyrke og avle efter efterspørgsel, og ikke hvad en håndfuld mennesker mener skal gives støtte til. Men man kan jo ikke gøre det i morgen, det ville knække totalt, der er en overgangsfase. Men man holder folk fast i låste systemer.
Det kan godt være en
virksomhed ikke har råd til at betale 200 kr i timen, for at få vasket vinduer, men er der en person der ellers ville være havnet på kontanthjælp, som blev opfordret til at forsøge sig med at tilbyde vinduesvask og polering for 140 kr i timen, kunne det være der var flere virksomheder som ville slå til. Så kan man sige, så sænker vi lønniveauet, ja, men det giver øget konkurrenceevne, og de penge kommunen sparer, gives til at sænke f.eks bundskatten, så alle får mere ud af de penge de tjener. Samtidig bliver transport, reparationer og meget andet billigere pga øget konkurrence og lavere lønniveau, det giver billigere priser ude i samfundet for befolkningen.
Jeg er ikke for man skal fjerne al støtte til folk der er kommet i nød uden egen skyld, eller man ikke kan komme på sygehus eller psykiatrisk behandling uden at betale. Det kan sende mange hurtigere tilbage på arbejde igen, men man kan løsne op for meget af det som blokerer folk fra at udfolde sig.