Hej,
Overfor kunden kan du - ringe, se om email er en gmail, yahoo eller lignende - prøve at se om der findes et register ala 118.dk, eniro.dk eller Kraks.dk i Irland, så du kan se om kunden også bor, hvor han oplyser han bor. Desværre kan der laves mange ting - og det sker også en del fra kunder i DK kan jeg sige - og fra vores side skal der ikke meget mistænksomt til, før vi at vi vælger ikke at sende. Er du stadig i tvivl, så bed dem lave en Paypal overførelse! Finn |
Thasje:Ja jeg har skam set at kunden er fra Irland. Er de nu en bunke tyveknægte eller hvordan? :-)
Sandsynligvis ikke mere, end vi er her i Danmark. Men jeg ville også blive mistænksom, hvis jeg fik en ordre på det beløb fra udlandet.
Thasje:Hvorfor skulle en fra Irland bestille noget i Danmark? Det ved jeg ikke. Hvorfor bestiller mange danskere fra britiske, amerikanske og andre europæiske landes webshops? Fordi de har noget vi gerne vil købe, naturligvis.
Det gør vi vel oftest, fordi Danmark er et sindssygt dyrt sted at handle.Jeg kender ikke prisniveauet i Irland, men det ville undre mig, hvis der var penge at spare ved at handle i en dansk webshop.
Thasje:Jeg siger ikke at det IKKE kan være fordækt, jeg har nok bare et syn på andre mennesker der gør at jeg ikke starter med at tro de er tyveknægte fordi de bestiller fra et andet land :-)
Det er meget prisværdigt. Desværre er virkeligheden skruet sådan sammen, at den indstilling hurtigt kan gøre dig til en fattig webshop ejer :o) Og det er sandsynligvis ikke sjov ar modtage ordrer i den størrelsesorden, og måske oven i købet bruge pengene, for 2 - 3 måneder senere at se hele beløbet tilbageført, samt en "dummebøde" på 250 kr. for denne chargeback. Du ved sikkert selv, hvor stor sandsynligheden er, for at få disse penge eller sine varer tilbage.
Og så til trådstarter:
Jeg ville nok kontakte kunden telefonisk, og så tage den derfra. Hvis det var os der fik sådan en ordre fra udlandet, ville vi sandsynligvis ikke sende den, uden en almindelig bankoverførsel. Og vi har oven i købet både fraud control hvor vi kan se info om det kort der bliver brugt, og 3D Secure. Men selv de ting er jo ingen garanti.
Men vi har dog heller ikke så høje avancer, som der er på børnetøj.