Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ordre fra irland på visa electron, skal jeg sende varerne?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er du i tvivl, så kontakt Nets Fraud afdeling, de kan hjælp med at sige om kortet stammer fra Irland også - og om der har været mistænkelige transaktioner på netop det kort - og i yderste tilfælde kan de sende en check igennem til kunden - kan dog godt tage tid.

Overfor kunden kan du - ringe, se om email er en gmail, yahoo eller lignende - prøve at se om der findes et register ala 118.dk, eniro.dk eller Kraks.dk i Irland, så du kan se om kunden også bor, hvor han oplyser han bor.

Desværre kan der laves mange ting - og det sker også en del fra kunder i DK kan jeg sige - og fra vores side skal der ikke meget mistænksomt til, før vi at vi vælger ikke at sende.

Er du stadig i tvivl, så bed dem lave en Paypal overførelse!

Finn

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Thasje:
Ja jeg har skam set at kunden er fra Irland. Er de nu en bunke tyveknægte eller hvordan? :-)

Sandsynligvis ikke mere, end vi er her i Danmark. Men jeg ville også blive mistænksom, hvis jeg fik en ordre på det beløb fra udlandet.

Thasje:
Hvorfor skulle en fra Irland bestille noget i Danmark? Det ved jeg ikke. Hvorfor bestiller mange danskere fra britiske, amerikanske og andre europæiske landes webshops? Fordi de har noget vi gerne vil købe, naturligvis.

Det gør vi vel oftest, fordi Danmark er et sindssygt dyrt sted at handle.Jeg kender ikke prisniveauet i Irland, men det ville undre mig, hvis der var penge at spare ved at handle i en dansk webshop.

Thasje:
Jeg siger ikke at det IKKE kan være fordækt, jeg har nok bare et syn på andre mennesker der gør at jeg ikke starter med at tro de er tyveknægte fordi de bestiller fra et andet land :-)

Det er meget prisværdigt. Desværre er virkeligheden skruet sådan sammen, at den indstilling hurtigt kan gøre dig til en fattig webshop ejer :o) Og det er sandsynligvis ikke sjov ar modtage ordrer i den størrelsesorden, og måske oven i købet bruge pengene, for 2 - 3 måneder senere at se hele beløbet tilbageført, samt en "dummebøde" på 250 kr. for denne chargeback. Du ved sikkert selv, hvor stor sandsynligheden er, for at få disse penge eller sine varer tilbage.

Og så til trådstarter:

Jeg ville nok kontakte kunden telefonisk, og så tage den derfra. Hvis det var os der fik sådan en ordre fra udlandet, ville vi sandsynligvis ikke sende den, uden en almindelig bankoverførsel. Og vi har oven i købet både fraud control hvor vi kan se info om det kort der bliver brugt, og 3D Secure. Men selv de ting er jo ingen garanti.

Men vi har dog heller ikke så høje avancer, som der er på børnetøj.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 14:24

@igang

Jeg startede jo også med at sige - at hvis jeg vitterligt var mistænkelig ville jeg ringe kunden op og forhøre mig nærmere - og annullere hvis jeg fortsat synes det virkede underligt.

- Til det med at Danmark er dyrt at handle i - så kan jeg kun give dig ret. Hvis jeg var en tyv med et stjålet kreditkort ville jeg nok også vælge et land hvor pengetransaktioner overvågedes i mindre omfang end i DK - og hvor varerne i øvrigt var billigere.

Og hvorfor gør det mig hurtigt til en fattig webshopejer? - Jeg er ikke længere involveret i en webshop, men jeg har da tidligere været tilknyttet en hvor vi sendte til hele europa - herunder også irland indimellem. Jeg mindes at den eneste gang vi oplevede noget med et stjålet kreditkort var det et dansk kreditkort - og en bestilling foretaget fra Danmark? 

Jeg synes jo som sagt man skal tage sine forbehold - men det der med at stejle ved en ordre fra udlandet synes jeg er lidt forhastet - og et udtryk for en trist tendens i øvrigt. Hvorfor ikke så bare undlade muligheden for at folk fra udlandet kan besøge siden? :-) 

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thasje:
kreditkort ville jeg nok også vælge et land hvor pengetransaktioner overvågedes i mindre omfang end i DK - og hvor varerne i øvrigt var billigere.

Danmark er jo genialt til det formål :o) Varerne er dyre, så vi er vant til en høj basket value, og der er ikke meget sikkerhed, da der ikke er mange danskere der er gider/kan bruge Verified By Visa/secure code. Og derfor fravælger de fleste danske webshops også disse sikkerhedsforanstaltninger, af frygt for at miste kunder.

Selvfølgelig skal man ikke kun være særligt opmærksom på store ordrer fra udlandet, da der også foregår svindel i Dammark. Men så vidt jeg kan se er den aktuelle shop ikke henvendt til andet en danske kunder, da det er et .dk domæne, og al tekst og varebeskrivelse er på dansk. Havde det derimod været en shop der markedsføres på engelsk, ville det give mere mening.

Vi er stadig ret nye, og vi har da allerede haft vores andel af fraud forsøg. Så hvis man ikke er opmærksom og tager sine forholdsregler, så mister man hurtigt mange penge. Jeg er klar over at vores varer selvfølgelig også er meget oplagte "mål" for den slags.

Det giver selvfølgelig ikke mening at lukke af for udenlandske besøgende (din smiley er noteret), men hvis man ikke er gearet til at handle med udenlandske kunder, bør man overveje at lukke for sag til disse.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 14:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
Selvfølgelig skal man ikke kun være særligt opmærksom på store ordrer fra udlandet, da der også foregår svindel i Dammark. Men så vidt jeg kan se er den aktuelle shop ikke henvendt til andet en danske kunder, da det er et .dk domæne, og al tekst og varebeskrivelse er på dansk. Havde det derimod været en shop der markedsføres på engelsk, ville det give mere mening.

Deraf: lav et telefonopkald. Kan kunden ikke engang forklare hvorfor, hvad eller hvordan de har bestilt på siden - så er den skid slået. Annuller ordren og videre. Viser det sig kunden er dansktalende og kan forklare det er julegaver til konen - så fair nok - afsted med varerne :-)

Jeg synes løsningen ligger ligefor.

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:43

Thasje:
Deraf: lav et telefonopkald. Kan kunden ikke engang forklare hvorfor, hvad eller hvordan de har bestilt på siden - så er den skid slået. Annuller ordren og videre. Viser det sig kunden er dansktalende og kan forklare det er julegaver til konen - så fair nok - afsted med varerne :-)

Enig! :o)

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 19:39

hejsa

har lige hørt fra en mere der har fået en ordre på 4000 kr. fra ireland her er oplysninger om kunden jeg har fået, så hvis i skulle få en ordre fra vedkommende

Thomas Spinner
43 cherrywood drive termon abbey
drogheda co-louth rep of ireland
00353 drogheda co-louth
Ireland
353876913746
thomas_spinner@yahoo.ie

hilsen

thomas

sisseline.dk

Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:33

Til Info:

Thomas Spinner fra Irland har også forsøgt at købe diverse Spil, Spilkonsoller og DVD, på to forskellige ordrer, hos os i December. Begge ordrer på omkring kr. 4000,-

Vi har annulleret begge handler.

mvh T. Madsen fra MovieZoo.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:16

Som en lille opfølgning på denne meningsudveksling om ordrer på danske shops fra Irland, er det måske også værd at læse dette indlæg.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:51

Ordre fra Irland, Polen, Holland, Italien og Spanien er giftige. Det er de store "fraud" lande, hvis man kan kalde dem det...

Så får man en ordre fra disse lande, som er unormal, så tjek meget op på den inden du sender den. Det bedste er at få Verified og SecureCode på betalingerne, da de fjerner mange "fraud" forsøg, og giver dig en ekstra sikkerhed, hvis uheldet skulle være ude...

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)