Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smartphone App vs. Webapp.. Kom med din mening

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har for første gang i sinde at starte en debat. Debatten kommer af at jeg og en lærer på et studie kom til at sidde og snakke om at smartphone applikationer er "hyped" rigtig meget og mange glemmer hvorfor de enlig får det lavet. Det er i hvert fald hvad vi umiddelbart kan se, når vi kigger på apps som fakta's nye. 

Når vi snakker direkte applikationer som spil eller programmer som gør din telefon bedre > kontra applikationer som Amino's.

Jeg ser en merkant forskel i smartphone applikationer og webapps som hårdt ridset op herunder er nogle af de ting jeg ser. 

Fordele ved webapps:

• Kan opdateres uden brugerens permission
  • Kan køre på hjemmesidens eksisterende administrationspanel 
  • Kan køre på hjemmesidens eksisterende kerne 
  • Kræver ingen installation af brugeren selv
Fordele ved Smartphone Apps:
  • Ikke kræver internet forbindelse
Det er umiddelbart nogle af de faktorer jeg ser lige nu. Der er helt sikkert mange flere ting der skal tages højde for. Men jeg synes umiddelbart at webapp markedet er utrolig overset og måske det skulle brandes noget mere?
Forestil dig at din hjemmeside blot havde 3 filer mere og du i den anledning have en webapp? Du skulle kun skrive artiklen én gang, kun gøre tingene én gang. Du skulle ikke ud og finde en ekstern programmør, som skal have kassen for at opdatere tingene. 
Lad mig høre jeres argumenter for at vælge telefon applikationen, fremfor en webapp.
(jeg er hverken for eller imod nogen af delene. Det er blot en kæmpe fordel at vide hvad andre tænker som udvikler af netop disse medier)

RETTELSE:
  • Går vi ind og arbejder med HTML5 local storage som på sigt er understøttet af rigtig mange telefoner, kan jeg overhovedet ikke se hvorfor ikke dette skulle udnyttes mere. 
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06

Jeg tror måske at apps bliver brugt mere pga. div. apps stores. Altså de er nemmere at finde ved bare at søge, på et market, hvor man med en wepapp (med mindre man selvfølgelig konvertere den f.eks. via phonegap) skal man først ind at finde siden på google etc (hvis man ikke kender den i forvejen).

Desuden så kan man lidt mere med native apps, men det er jo ikke altid dette bruges.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07

Jacob Hansen:

Jeg tror måske at apps bliver brugt mere pga. div. apps stores. Altså de er nemmere at finde ved bare at søge, på et market, hvor man med en wepapp (med mindre man selvfølgelig konvertere den f.eks. via phonegap) skal man først ind at finde siden på google etc (hvis man ikke kender den i forvejen).

Desuden så kan man lidt mere med native apps, men det er jo ikke altid dette bruges.

Hvad kan du mere med en native app som du ikke kan med webapp? :)

Du har nok ret i det her med app store. hvor lang tid går der enlig før det bliver det samme? Der er jo rigtig mange apps lige nu derinde.  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Du kan så vidt jeg ved ikke med en webapp tage motion sensorer og så videre i brug?

Edit: Også ting som push notifications kan vidst hellere ikke bruges.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23

Jacob Hansen:

Du kan så vidt jeg ved ikke med en webapp tage motion sensorer og så videre i brug?

Motion sensorer kan sagtens tages i brug, det er intet problem. 

Jacob Hansen:

Den må jeg indrømme at jeg er i tvivl om. Det skulle undre mig rigtig meget at man IKKE kan. Lad mig undersøge det. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32

Andreas:

Jacob Hansen:

Motion sensorer kan sagtens tages i brug, det er intet problem. 

Jacob Hansen:

Den må jeg indrømme at jeg er i tvivl om. Det skulle undre mig rigtig meget at man IKKE kan. Lad mig undersøge det. 

Jeg er stadig en smule i tvivl. Men umiddelbart skulle det snart kunne lade sig gøre.. enden via denne teknologi, eller anden anden :) 

http://en.wikipedia.org/wiki/WebSocket

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35

Ja okay var jeg ikke klar over :)

Jeg har selv overvejet at bruge PhoneGap til at lave apps, man kan lave en webapp i html/javascript også konvertere den det til android/iphone native apps, hvilket jo er dejligt, så man ikke skal sidde og rodde med alle de forskellige SDK'er.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37

Jacob Hansen:

Ja okay var jeg ikke klar over :)

Jeg har selv overvejet at bruge PhoneGap til at lave apps, man kan lave en webapp i html/javascript også konvertere den det til android/iphone native apps, hvilket jo er dejligt, så man ikke skal sidde og rodde med alle de forskellige SDK'er.

Det er helt rigtigt. Men jeg ser personligt en kæmpe fordel i at kunne opdatere uden brugerens permission :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)