Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tænker google på ved indeksering?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Læs lige forrige indlæg igen :), Pagerank bruges stadig som ranking faktor omend korrelation kun er omkring 0,11-0,12

Du kan læse mere her http://www.seomoz.org/blog/what-is-googles-pagerank-good-for-whiteboard-friday. Pagerank har fået langt mindre betydning end den oprindelige algoritme der var bygget på pagerank, men selvom Pagerank har fået langt mindre betydning er den stadig en ranking faktor.

Der er naturligvis en korrelation mellem en websides PageRank og dens SERP. Det ændrer dog ikke på at PageRank ikke længere anvendes i Googles ranking-algoritme.

Det er du vel ikke uenig i?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan vi vel alle blive enige om at der er ingen af os der ved hvor meget hvilke faktorer betyder, med mindre en af jer andre er i den absolutte indercirkel hos Google :-)

Nå men anyways, jeg sad lige og kigge på det periodiske system (SEO) som der blev linket til i starten af tråden. Jeg kan se at det der siges at Paid links (backlinks ifølge beskrivelsen) skulle være negativ og en violation. Er I andre enige i det ? Da jeg lavede SEO for et par år siden, kan jeg da huske at Matt Cutts og andre var ude og sige at et backlink aldrig kunne påvirke direkte negativt. Årsagen skulle være, at konkurrenter på den måde jo nemt kunne betale sig fra at skade konkurrenter ved at købe nogle backlinks til konkurrentens hjemmeside fra skumle sider.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Nu kan vi vel alle blive enige om at der er ingen af os der ved hvor meget hvilke faktorer betyder, med mindre en af jer andre er i den absolutte indercirkel hos Google :-)

Men nu har Google jo selv været ude og fortælle dette flere gange. Jeg tror ikke du finder mange der stadig tror at Google bruger PageRank i deres algoritme. Ikke derved sagt at PageRank ikke kan være en indikation for diverse linkmetrics som Google i dag anvender i deres algoritme.

Jesper Hansen:

Nå men anyways, jeg sad lige og kigge på det periodiske system (SEO) som der blev linket til i starten af tråden. Jeg kan se at det der siges at Paid links (backlinks ifølge beskrivelsen) skulle være negativ og en violation. Er I andre enige i det ? Da jeg lavede SEO for et par år siden, kan jeg da huske at Matt Cutts og andre var ude og sige at et backlink aldrig kunne påvirke direkte negativt. Årsagen skulle være, at konkurrenter på den måde jo nemt kunne betale sig fra at skade konkurrenter ved at købe nogle backlinks til konkurrentens hjemmeside fra skumle sider.

Så vidt jeg har forstået, så kan den slags backlinks kun have en negativ effekt via et handjob - dvs. et manuelt indgreb fra Google (ret mig hvis jeg tager fejl). Google vil, af ressource mæssige årsager, så vidt muligt forsøge at undgå den slags. Sandsynligheden for at blive straffet for dette vil jeg derfor nok anse som lille.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Poulsen:
Så vidt jeg har forstået, så kan den slags backlinks kun have en negativ effekt via et handjob - dvs. et manuelt indgreb fra Google (ret mig hvis jeg tager fejl). Google vil, af ressource mæssige årsager, så vidt muligt forsøge at undgå den slags. Sandsynligheden for at blive straffet for dette vil jeg derfor nok anse som lille.

Hmm, et Google handjob.. Cool

Men selv ved et manuelt indgreb skal de jo kunne vide hvem der har købt det pågældende backlink og det kan de jo ikke, så jeg tror også at denne kan udelukkes. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Seomoz om pagerank:

3. Toolbar PageRank:

Only Google knows your actual PageRank, and that score is a ranking factor. However, it isn't all that important, and the PageRank that shows in the toolbar isn't even accurate, so that makes it even less important.

Toolbar PageRank is only updated a few times each year. You shouldn't base your success on what your website's toolbar PR is and you shouldn't assess link quality based on the page's toolbar PR.

In fact, I would just get rid of the toolbar completely so you don't even see the PR. That's how little it matters

Kilde: http://www.seomoz.org/ugc/the-five-least-important-ranking-factors

Her er hvad Google selv skriver:

I dag benytter vi mere end 200 signaler, inklusive PageRank, til at organisere websteder, og disse algoritmer opdateres hver uge.

Kilde: http://www.google.dk/about/corporate/company/tech.html

Google og Seomoz er enige om at pagerank er en rankingfaktor og derfor hælder jeg bestemt til at tro på dem.

En gang var Pagerank det der afgjorde en sides placering i SERPS i dag er det en mikroskopisk lille del da de kigges på så mange andre faktorer også, men det betyder ikke at Pagerank er blevet ligegyldig.

Så ja jeg mener pagerank er en rankingfaktor som Seomoz og Google skriver. Jeg ved godt at der inndenfor SEO-branchen har været en tendens til at sige at Pagerank er blevet helt ligegyldig, men det er mere for at illustrere hvor lille betydningen er nu i forhold til før. Pagerank er ifølge SEOmoz´ test og Google udsagn en rankingfaktor. Det er muligt det er et deifinitionsspørgsmål der gør vi måske er uenige, eller taler lidt forbi hinanden, men med ovenstående info kan folk i hvert fald elv danne seres mening.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Men selv ved et manuelt indgreb skal de jo kunne vide hvem der har købt det pågældende backlink og det kan de jo ikke, så jeg tror også at denne kan udelukkes. 

Google har rigtig mange data til rådighed til undersøge sandsynligheden for at du selv har købt det pågældende link. Tænk på hvilken data de fx har fra Analytics, Chrome, toolbar'e der viser PageRank, Adsence. Ja, og selvfølgelig søgemaskinen.

Spørgsmålet er om de bruger disse data til dette. Det skal jeg ikke kunne sige.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo mange data, jeg tror dog at de ville have lidt problemer med "Don't be evil" hvis de registrerer hvilke køb og hos hvem jeg foretager dem med min browser Geeked eller hvis købet for den sags skyld bare var foregået via email udveksling.. den tror jeg alligevel ikke på at de opsnapper :-D

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Det er muligt det er et deifinitionsspørgsmål der gør vi måske er uenige, eller taler lidt forbi hinanden, men med ovenstående info kan folk i hvert fald elv danne seres mening.

Jeg tror egentlig også at vi er enige.

Når jeg omtaler PageRank mener jeg den konkrete matematiske algoritme som patentet blev grundlagt på basis af.

Hvis man ser PageRank som et begreb/brand/koncept så lever det stadig, som en variation af den originale PageRank.

Nå, men det gør nok ikke den store forskel for hvordan vi skal arbejde med SEO. Jeg tror vi forstår hinanden :)

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Ja det er jo mange data, jeg tror dog at de ville have lidt problemer med "Don't be evil" hvis de registrerer hvilke køb og hos hvem jeg foretager dem med min browser Geeked eller hvis købet for den sags skyld bare var foregået via email udveksling.. den tror jeg alligevel ikke på at de opsnapper :-D

Via Analytics og AdWords convertion tracking har de lige netop data omkring hvad du køber. Hvor mange e-butikker kender du der ikke bruger enten AdWords eller Analytics? Det er skræmmende. Vi må håbe at de ikke misbruger der data.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Poulsen:

Thomas Frost:
Det er muligt det er et deifinitionsspørgsmål der gør vi måske er uenige, eller taler lidt forbi hinanden, men med ovenstående info kan folk i hvert fald elv danne seres mening.

Jeg tror egentlig også at vi er enige.

Når jeg omtaler PageRank mener jeg den konkrete matematiske algoritme som patentet blev grundlagt på basis af.

Hvis man ser PageRank som et begreb/brand/koncept så lever det stadig, som en variation af den originale PageRank.

Nå, men det gør nok ikke den store forskel for hvordan vi skal arbejde med SEO. Jeg tror vi forstår hinanden :)

Nej Pagerank anno 1998 er ikke nogen rankingfaktor, der er sket meget siden.

Men den pagerank der omtales her i tråden, altså pagerank anno 2011 er en rankingfaktor, omend meget lille.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)