Blot til orientering så melder Google selv ud at de bruger over 200 signaler til at rangere sites. Rundt omkring på Internettet er der flere forskellige bud på hvad disse +200 signaler måtte være, men i sidste ende er det jo en af Googles forretningshemmeligheder - så svaret finder du nok ikke så nemt.
Men du kan - ved at fokusere på de signaler der er nævnt her i tråden - påvirke de vigtigste parametre for ranking og dermed opnå hvad du ønsker.
/JG
Det er langt fra alle signaler der er forretningshemmeligheder, Matt Cutts taler ofte om hvilke signaler der påvirker hvad. Så en masse af svarerne kan man finde ved at se alle videoerne med Matt Cutts igennem :)
EDIT: og nu skal man ikke tage Matt Cutts ord for værende den endegyldige sandhed, men hans videoer giver et godt indblik i hvad Google vægter.
Er det så bedre at linke til en anden hjemmeside med mange besøgende eller lave sin egen underside med en relevant information?
Kan du lave en side med masser af spændende indhold, så er dette at foretrække. Det betyder måske endda at andre vil linke til din side, og du har noget indhold du kan ranke højt på...
Kan du give dine besøgende en bedre oplevelse ved at linke til en anden side, end til eget indhold, så ville jeg gøre det. Men dog kun i tilfælde hvor det giver en bedre oplevelse generelt :)
Linker du til noget totalt irellevant fra din forside, vil du typisk opleve tæsk nedad i google.
Linker du til højest relevant information, vil det meget ofte give dig et skub op ad.
17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
og når du linkbuilder så glem alt om pagerank fordi page rank er et kodeord for ninja røg.
Pagerank er stadig en rankingfaktor omend en lille en (det kan vi vel godt blive enige om?), så generelt at kalde Pagerank for ninjarøg er nok at stramme den en tand.
Jeg vil desuden bemærke at metabeskrivelse ikke har nogen indflydelse på dine placeringer i Google. Det har de vist ikke haft siden 90'erne.
Dertil anvendes PageRank ikke længere, hvorfor denne også kan tages ud af ligningen.
Læs lige forrige indlæg igen :), Pagerank bruges stadig som ranking faktor omend korrelation kun er omkring 0,11-0,12
Du kan læse mere her http://www.seomoz.org/blog/what-is-googles-pagerank-good-for-whiteboard-friday. Pagerank har fået langt mindre betydning end den oprindelige algoritme der var bygget på pagerank, men selvom Pagerank har fået langt mindre betydning er den stadig en ranking faktor.