Mig og min bror har efterhånden skaffede os en del/lidt kapital +1mio. De er placeret i personlige aktiedepoter for os hver især, og jeg har købt et hus.
Vi kunne godt tænke os at starte en virksomhed sammen. Jeg er personlig meget inspireret af Jacksonfamilieinvest(mere en fond) som investerer i aktier. Vi har primært lyst til at investere i finansielle aktiver(bl.a. aktier) samt boliger.
Kan en opstart af sådan en virksomhedsform være fordelagtig og hvilken selskabs form? ApS eller A/S? Er det muligt at indskyde vores aktiedepoter i virksomheden som kapital og kan vi løbende indskyde kapital(skattefrit?) håber noge kan hjælpe os.
Altså, vi kommer af en familie hvor ejendomsinvesteringer altid har været aktuelt. Mine forældre som er lidt oppe i årene efterhånden har anskaffet sig ejendomme for omkring 30 mio. Derfor har igennem hele livet hjulpet med "driften". Men projektet skal også ses som et langsigtet projekt. Min bror er på de sidste år af medicin uddannelsen, og jeg skal igang med Cand.Oecon i Finansiering og regnskab. Så det er også set som et projekt som skal akkumulere kapital gennem vores liv.