Jeg kan som Rasmus kun anbefale dig at få nogle professionelle grafikkere til at hjælpe dig med opgaven i stedet for at kaste dig ud i det selv.
Jeg har selv investereret i:
Photoshop, Illustrator, InDesign,
Designer, Destiller til at bruge til grafikkerarbejde. Her vil jeg mene at de 3 førstenævnte er relevante for dig og det bliver hurtigt en dyr fornøjelse for dig at købe alle 3.
Udover
omkostningerne der er forbundet med licensen skal du efterfølgende sætte dig ind i programmerne og bruge tid på dette - især indstillingerne, som kan være forskellige alt efter hvilket trykkeri du bruger efterfølgende. Når så du er sat ind i det, skal du til at være kreativ og lave noget layout der fanger interessen. Dette har grafikkervirksomheder også styr på.
Min konklussion er således at det vil være alt for dyrt at investere i det selv og du vil kunne bruge din kostbare tid meget bedre - ikke mindst på det der virkelig betyder noget. Lad andre om at tage det grafiske arbejde og hold dig til dine kernekompetencer. Omkostningerne er simpelthen for store for en nystartet iværksætter, medmindre man starter helt stort med grafisk afdeling.
Jeg vil benytte lejligheden til at anbefale Notice:Design fra Aarhus som har nogle utrolig billige priser, rigtig god erfaring og kan sætte sig ind i alle mulige opgaver.
Vælger du, mod min anbefaling, at bruge tid og
omkostninger på at lave det selv, vil jeg anbefale LaserTryk.dk, som har nogle utroligt billige trykpriser (det er også her Notice Design får trykt). Hvis du vil spare yderligere har LaserTryk.dk også PrintWebShop.Com, hvor du kan betale med
dankort og da der er mindre adminstrationsomkostninger forbundet med PrintWebShop kommer det ofte kunden tilgode i prisen.
GIMP som der er anbefalet tidligere vil jeg ikke anbefale til trykopgaver, men så længe det bruges til billedbehandling (til billeder på din computer eller til at have online) synes jeg det er et rigtig godt alternativ til Photoshop og Paint.