Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porgram til at lave annoncer med - Hvad er godt/billigt???

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg søger et program til at lave plakater, flyers og avisannoncer med.

InDesign ser godt ud men er rimeligt pebret. Jeg forsøger med photoshop, som jeg har, men det er ikke særligt godt til annoncer og flyers.

Er de rnogen der kan anbefale en billig og god løsning?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:48
Indesign er det rigtige gæt.

Du kan muligvis få den billigere end normalt ved at opgradere din Photoshop til CS2.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:56
Hej Woof

De programmer der bruges i dag er ret dyre, du kan få mange timers grafikerarbejde for de penge du gir ud, højst sandsynligt også med et bedre resultat.

Hvis du anvender de mindre gode programmer vil det også skinne igennem i dine tryksager, så investeringen i en grafiker et par timer er meget godt givet ud.

F.eks. koster vores grafikere 400 kr. i timen og de sidder med disse opgaver hver dag og har den nødvendige software.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:31
Hej

Hvis du ved hvordan det skal se ud, er det da oplagt at bruge photoshop.

Hvad mangler du i photoshop? tror nok den har det meste. (undtagen ideer)

Dbh

Morten.

Fra odense
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:52
hmm mit simple svar vil være GIMP

www.gimp.org

kan i bund og grund det samme som Photoshop men bare gratis...

bruger selv til at lave lidt flyers med når det band jeg laver hjemmeside for har brug for det

Fra Herning
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 36
Fra  Jesper Mikkelsen Fotografering Skrevet kl. 13:02
Jeg kan som Rasmus kun anbefale dig at få nogle professionelle grafikkere til at hjælpe dig med opgaven i stedet for at kaste dig ud i det selv.

Jeg har selv investereret i:

Photoshop, Illustrator, InDesign, Designer, Destiller til at bruge til grafikkerarbejde. Her vil jeg mene at de 3 førstenævnte er relevante for dig og det bliver hurtigt en dyr fornøjelse for dig at købe alle 3.

Udover omkostningerne der er forbundet med licensen skal du efterfølgende sætte dig ind i programmerne og bruge tid på dette - især indstillingerne, som kan være forskellige alt efter hvilket trykkeri du bruger efterfølgende. Når så du er sat ind i det, skal du til at være kreativ og lave noget layout der fanger interessen. Dette har grafikkervirksomheder også styr på.

Min konklussion er således at det vil være alt for dyrt at investere i det selv og du vil kunne bruge din kostbare tid meget bedre - ikke mindst på det der virkelig betyder noget. Lad andre om at tage det grafiske arbejde og hold dig til dine kernekompetencer. Omkostningerne er simpelthen for store for en nystartet iværksætter, medmindre man starter helt stort med grafisk afdeling.

Jeg vil benytte lejligheden til at anbefale Notice:Design fra Aarhus som har nogle utrolig billige priser, rigtig god erfaring og kan sætte sig ind i alle mulige opgaver.

Vælger du, mod min anbefaling, at bruge tid og omkostninger på at lave det selv, vil jeg anbefale LaserTryk.dk, som har nogle utroligt billige trykpriser (det er også her Notice Design får trykt). Hvis du vil spare yderligere har LaserTryk.dk også PrintWebShop.Com, hvor du kan betale med dankort og da der er mindre adminstrationsomkostninger forbundet med PrintWebShop kommer det ofte kunden tilgode i prisen.

GIMP som der er anbefalet tidligere vil jeg ikke anbefale til trykopgaver, men så længe det bruges til billedbehandling (til billeder på din computer eller til at have online) synes jeg det er et rigtig godt alternativ til Photoshop og Paint.

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 13:19
Ja prøv Gimp, gratis og godt og massere af tutorials på nettet. Der er også GimpShop, det er en Gimp version der er sat op så den ligner Photoshop meget. http://gimpshop.com Gimp køre på Mac, Linux og Windows.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:35
Jeg har endnu ikke oplevet, at Lasertryk har kunnet matche de tilbud, jeg har fået fra andre trykkerier.
Desuden er servicen hos Lasertryk ikke helt i top. Hvis du leverer noget, der ikke helt hænger sammen - hvad du jo let kommer til, hvis du ikke er erfaren grafiker - risikerer du, at de blot trykker løs uden at spørge "Mener du virkelig det?" På mindre trykkerier vil du ofte få en mere personlig service - og i nogle tilfælde vil du også komme til at betale for den.

God arbejdslyst

Hans

Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:10
Corel Draw kunne evt. være et billigere alternativ.

Der bliver også nævnt lasertryk i denne tråd og dem har jeg heller ikke udelukkende gode erfaringer med,
synes i mange tilfælde at det går for stærkt - og så gode er priserne altså heller ikke. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 14:33
Tak for de mange rigtig gode svar.

Jeg kan godt se pointen i at få en grafiker/designer til at lave opgaven hver gang - Det er han jo formentlig bedst til.

Men det jeg er kommet frem til er at jeg gerne vil have lavet en rigtig god skabelon, hvor jeg f.eks. selv kan udskifte teksten eller et produktbillede og så sende det til tryk.

Med hensyn til Lasertryk.dk, så har jeg både gode erfaringer. Hvis man spørger dem om filen er ok, bruger de gerne lige et minut på at se den igennem. Jeg har dog oplevet at farverne ikke var helt som forventet.

Men er der andre mindre der har gode priser og som kan levere hurtigt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)