Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styring af projekt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en firestarter type og er løbet ind i problemer med at få styret mine projekter rigtigt i mål.

Jeg beskæftiger mig med udvikling af portaler og er kommet godt fra land med et par stykker der har vist deres eksistensberettigelse.

Mit problem er at jeg oftest ikke får lagt rigtige planer og ikke evner at inddrage andre i udviklingen, hvilket igen betyder at jeg til tider står med 3-4 projekter hvor jeg kun er nået 50-75% i mål.

Er der nogle der har nogle gode links/bøger/kurser så jeg kan blive bedre til projektledelse.

Jeg er blevet tilbudt kursus i henh. Scrum og Prince2 men da jeg oftest er alene om mine projekter ved jeg ikke om det er at skyde over målet. 

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender selv udfordringen da jeg personligt selv er en "starter" og ikke en "afslutter". Naturligvis kan software, kurse etc. hjælpe, men grundlæggende skyldes det jo ens egen personlighed som heldigvis ikke lige sådan lader sig ændre :-) Mit bedste råd er: Samarbejd på hvert projekt med nogle gode "afsluttere" som kan gøre de sidte 25-50% i mål når du har mistet interessen. 

Held og lykke!

Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Prince2 er et værktøj, der kan hjælpe dig langt i din planlægning og din måde at tænke om projekter.

Et vigtigt aspekt er som anden bruger også skriver, din personlighed. Planlægning må derfor nødvendigvis blive din bedste ven, og at skitsere din projekter på skrift vil hjælpe dig.

Jeg kan stærkt anbefales Prince2, og jeg vil stærkt anbefale dig at samarbejde med nogen, som af natur er afslutter, da du er igangsætter.

Hvis du har brug for rådgivning kan du altid tage fat i mig.

Held og lykke

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej


Når du er så god til at starte projekter, er det meget godt, at du finder ud af, hvem du skal bruge til at afslutte dine projekter.

Ofte er det sådan, at vi slutter projekter, fordi vi møder modstand eller vi er nødt til at beskæftige os med områder, der ikke lige er det vi synes er super interessante.

Mit råd er derfor, at du skal prøve at finde nogle folk, der synes, det du synes er kedeligt, er interessant. Jeg har f.eks. fundet ud af, at jeg er nødt til at arbejde sammen med regnskabsfolk, for det synes jeg godt nok er kedeligt og det er ofte der jeg går i stå!
Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget på Prince2 og fundet ud af jeg som person ikke egner mig til at bruge det.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh - men så er du så klogere.

Jeg vil dog fortsat anbefale at du får en "uddannelse" indenfor projektstyring, da det giver dig indblik i hvor dine ressourcer og mindre stærke ressourcer ligger.

Jeg vil eventuelt anbefale at du kontakter en coache, som kan hjælpe dig, med at finde frem til hvad der kan hjælpe dig med at sikre 100% løsninger. igen kan det stærket anbefales at tage uddannelse og at omgive sig med andre, der har modsatte kompetencer af en selv - det handler om personlige kompetencer.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan overveje et AMU kursus i projektstyring. AMU kurser varer typisk 3-6 uger og hvis du er ufaglært kan du være heldig at få økonomisk støtte, til at tage kurset i dagtimerne.

Jeg kender AMU kurserne, fordi jeg underviser i dem. Du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere. Selvfølgelig også, hvis du vil have personlig sparring eller træning i at lede et projekt fra a til z.

/Marcus

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 03:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer selvfølelig meget an på hvilken type software du arbejder med. Men XP (Extreme Programming) giver os og kunden "extrem" meget kontrol over udviklings processen. XP er meget fleksible, og kan være lige så tungt som Scrum.

Men humlen er at man let og enkelt kan styre projekter via burndown charts hvis man har lavet forarbejdet.

Du kan læse om XP her http://www.extremeprogramming.org/

 

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man godt komme på AMU kurser hvis man er i arbejde ?

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Ja det kan du sagtens.

Både offentlige og private virksomheder tilbyder at træne og kompetenceudvikle personale indenfor AMU ordningen.

Hvad angår støtteordningen (VEU) så afhænger det af dit uddannelsesniveau.

Her er et link til uddannelsesguiden. Den beskriver dine muligheder. Du kan se om der ikke ligger noget i nærheden af dig og så kontakt en lokal udbyder. http://www.ug.dk/uddannelser/arbejdsmarkedsuddannelseramu.aspx

God vind!

/Marcus

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)