Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken type virksomhed matcher mine kvalifikationer?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil lige prøve en lidt anden approach, ift. hvordan man ellers spørger hvad de skal lave af virksomhed og hvordan de kan blive selvstændige.

I hvilken type virksomhed ville mine evner passe godt ind og hvilket produkt/arbejde, ville jeg kunne tilbyde/udføre, som du eller nogen du kender ville gøre brug af?

Jeg er en ung mand, 24 år, uddannet finansøkonom. Jeg har tidligere arbejdet som chauffør, kørselskoordinator, lærervikar og sælger (dog over telefonen).

Jeg har en grundlæggende viden om det finansielle system, salg, jura, markedsføring, ledelse og kommunikation. Jeg er superbruger på computer og i hele officepakken.

Jeg er dygtig til at gennemskue ting, bevare overblikket og tænke ud af boksen (jeg fik ikke jobbet til min sidste samtale, fordi jeg var, og jeg citere: "alt for abstrakt tænkende" Big Smile.. Ok, det var et revisortrainee-job, så det kunne måske have gået galt, hvis jeg var FOR kreativ..)

Hvad kunne du se en som mig lave? Eller hvilken stilling kunne du se mig bestride?

På forhånd tak

Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingør
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Fra  PC-hjælpen i Helsingør Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak, Mikkel :-)

Idéen er som sådan god nok, men det hjælper mig bare ikke rigtig til hvilken slags virksomhed jeg har kvalifikationerne til at drive.

Jobindex foreslår:

Synes egentlig de fleste af kategorierne er spændende nok, men jeg ved bare stadig ikke hvilken virksomhed jeg kunne drive :-) Ellers tak for forslaget.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den test Mikkel anbefaler er et rigtig godt værktøj, som du også kan tage på gratis Jobindex og få nogle anbefalinger til jobtyper generelt.

Dertil kommer et hav af engelske sider med uddybende ting at arbejde med, stærke og svage sider..

MBTI

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ENTP? Stick out tongue

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lige præcis :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sirfinance:
Synes egentlig de fleste af kategorierne er spændende nok, men jeg ved bare stadig ikke hvilken virksomhed jeg kunne drive :-) Ellers tak for forslaget.

Søg på de engelske sider, de har flere forslag... den på Jobindex, er jo for at få dig videre til passende annoncer...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ikke en dårlig ide med MBTI, som har et godt sigte på hvad du som type besidder af styrker.

Testen på Jobindex er dog tilrettet som I kan se mod hvad man som type kan søge indenfor - ikke så meget hvilke kvalifikationer man besidder og evt. matcher mht. virksomhed. Listen over foreslåede jobs peger i forskellige retninger ,må man sige Smile

MBTI er som sådan ikke en test - det er en typeindikator med fokus på dine præferencer. (andre værktøjer har fokus på fx. adfærd)

Du får dog mest ud af en personprofil ved at få den taget hos en certificeret konsulent, der så giver dig en tilbagemelding på dine svar og din profil. Samtalen kan derigennem også tage udgangspunkt i dine erfaringer og succeser og den vej hjælpe dig på vej.

Jeg har selv anvendt mine certificeringer i bl.a. MBTI'en ifm. kurser, karriereudivkling m.v.

Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. De er gode og det er sådan set ikke for at være på tværs, men de hjælper bare ikke rigtig på mit oprindelige spørgsmål :-)

Nemlig: Hvilke kvalifikationer har jeg, som kan bruges til hvilken slags selvstændig virksomhed?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)