Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Messedeltagelse uden besøgende

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 25-04-2007 09:04:39 Forfatter:Feminin IT
Hej
Er der nogen der har erfaring med at deltage på en messe hvor man er blevet sat i forventning at der ville komme 28.000 besøgende og i realiteten kom der omkring 5000 (højt sat). Jeg er meget skuffet over at have brugt så mange penge af min opsparing og så ikke få noget retur. Jeg er klar over at det er en satsning man tager, men alligevel. Nogle stande ønsker deres penge retur og det gør jeg egentlig også, men jeg kender en af arrangørerne personligt og vil ikke gøre hende ondt.
Måske skal jeg bare have luft. Jeg vil gerne have dine erfaringer

Kære Feminin IT!
Hmmmmm..........sidder her og tænker på om det mon var samme messe vi deltog på???

Hvis det var samme messe, er der efter min mening, flere ting end de manglende besøgende..........

Der er også:
Mange nedlagte stande i forhold til den oprindelige plan som var med 130 stande. Der var kun 80 standholdere på messen! Dette til trods for at vi så sent som på informationsmødet, blev beroliget med at der nok skulle være fyldt ud med stande - de havde bare ikke fået skrevet sig på udstillerlisten??

Busser som jeg personligt blev garanteret, i alles påhør på informationsmødet, ville køre uanset om der kun var 1 person tilmeldt fra Jylland og over Fyn…………de blev aflyst!
Man havde ikke rådført sig med de mennesker der bor på de kanter og glemt at sætte sig ind i hvordan de ville have det!

Det faktum at nogle standholdere kun betalte f.eks. kr. 5.000,- for deltagelse (brugt på reklame til deres væg - og ovenikøbet reklame for deres produkt - super fedt for dem, men sur r.. for mig) sådan en stand stod jeg ved siden af, på den ene side...........på den anden side var der en taskeshop..............altså en ren salgsstand.

Dette til trods for at der ikke skulle være rene salgsstande og dette blev gentaget på informationsmødet. Hvor vi også fik oplyst at de havde sagt nej, til mange af den slags udstillere, for det var jo ikke det de ville have – de var tro mod konceptet.

Derudover var der den lille detalje der hed at vi skulle tage hensyn til hinanden lydmæssigt og ikke afspille for høje lyde. Jeg opdagede på opsætningsdagen at der kom et 10 kvinder stort bande........lige overfor min stand……… De nærmest blæste luften ud af mine kunder og mig selv...........fed musik, ja ja, men for fa.... hvor var det højt og de spillede i 15. min ad gangen.  Så er det godt nok svært at holde workshop med små bærbare DVD’er med sådan nogle høretelefoner til at putte ind i ørene. For at hver enkelt deltager kunne modtage undervisningen i eget tempo - for det var jo en del af mit helt nye smykke undervisnings koncept.

Personligt blev jeg også utrolig skuffet over det manglende besøgstal, men det der slog hovedet på sømmet er det faktum at jeg har betalt ca. kr. 17.000,- for 15m gulvplads og dertil kommer nogle fuldstændig ublu priser for strøm, møbler osv. til de 15m2 ………. Det kommer op på ca. 15.000,- i alt ca. 32.000,- for en vare som jeg i den grad slet ikke føler at jeg har fået………..og der er ikke nogen at dele regningen med, som der var på flere andre stande............og så står jeg ved siden af nogle som har fået det gratis   

Reklammekampagnen var simpelt hend for dårligt planlagt. Dette specielt i forhold til at det var en messe der henvendte sig til kvinder. Personligt læser jeg ikke e
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Din oplevelse giver da ihvertfald stof til eftertanke omkring strategi for næste messe; at man bør mere pro-aktiv, så der på messen skabes kunder bl.a. de 5.000 som i dette tilfælde så rent faktisk var dukket op.

Tankerne, strategien må hen i retning af hvordan du når de mennesker som er på messen - ikke kun de "direkte interesserede" - men at der blandt de messe-gæster der kommer skabes en "mund til mund" metode; anbefalinger...

Nu er det jo så populært med alle mulige konkurrence på stande - giver nogle navne at arbejde med - men efterarbejdet, opfølgningen skal være ekstraordinær.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)