Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fanastisk koncept - frugt leveret til skoleelever

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Larsen:

Stop det EU pjat og kig på konceptet.

Jeg ved godt at man kan købe dette billigere selv og jeg kunne også selv huske på frugt i køleskabet. Problemet er at hvis jeg privat skal sikre mig at der er frisk frugt næste dag, så skal jeg enten:

- handle dagligt
- forbyde min datter at spise al den frugt hun og hendes veninder ønsker (i stedet for slik)
- købe ekstra, som måske skal smides ud.
- sikkert meget mere

Pointen er at ALT kan lade sig gøre, men nogen gange er en alternativ løsning god eller bedre...

1. Frugt kan holde sig i hvert fald en uge - selv økologisk. Så det er langt fra nødvendigt at handle ind dagligt!

2. Lad hende dog spise løs. Køb 20 frugter. Så er der 5 til skoleugen og 15 som hun, veninderne og dig selv, kan spise løs af. Har du alligevel frugt i hjemmet, i kan spise af dagligt, så køb 5 ekstra hver gang du handler ind - så er problemet løst?

3. Hvorfor smide frugt ud? SKULLE det ske, at du har købt for meget frugt og noget af det er ved at blive overmodnet, så lav en banankage, æblegrød, pæretærte eller lign. Det tager 1 time om søndagen, og så kan familien hygge sig med det om aftenen.

Desuden er den MINIMAL kassation du måtte få, vel ikke jordens undergang? Vil du hellere smide pengene ud af vinduet, de dage hvor din datter er syg og ikke skal i skole? Eller hvor hun af andre årsager ikke får den frugt du betaler for?

Men lad nu være med at gøre det til et større problem end det er.

Desuden er det da ikke EU pjat, at kritisere tilskudsordningen? Tilskudsordningen er jo en stor del af konceptet (Betal 2 kroner istedet for 3 kroner, som der reklameres stort med på hjemmesiden).

Sorry - Men jeg kan ikke se fidusen i konceptet, udover at det selvfølgelig hjælper dovne familier, der hellere betaler sig fra tingene, fremfor at investere tid i deres børn. Og hold nu op med tidsfaktoren - det stjæler INGEN tid at købe frugt, sammen med de andre dagligvarer, og så smide et stykke frugt i skoletasken sammen med madpakken.

Men så igen - madpakken er jo så godt som erstattet af frugtboder på skolerne, som er gået fra kun at sælge juicebrikker, skolerugbrød og frugt - til at være egentlige "kantiner" som sælger pizzasnegle og diverse andre lune/varme retter.

Så ud fra ovenstående, og den triste udvikling i samfundet, så kan jeg godt se at frugtordningen er kommet for at blive. Men derfor behøver jeg vel ikke at bidrage hverken det, eller det faktum at EU borgernes penge, går til at finansiere det?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)