Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridiske problemer eller ej ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 71
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Var svært at finde en passende overskrift.

Står i den situation at mig og en tidligere kammerat fik overdraget en hjemmeside af en tredje kammerat tilbage i august, men vi skrev aldrig under på en overdragelses kontrakt.

Den tidligere kammerat har efterfølgende misligholdt hans del af opgaverne, hvorefter den tredje kammerat og jeg har valgt at give den tidligere kammerat 15% ejerskab fremfor de 50% han i realiteten havde til at starte med. Dette medførte så at han dagen efter vores snak valgte at stoppe helt.

I al den tid vi har "haft" siden, har jeg stået som ejer af vores server hos host europe, samt vores domæner, og den tredje kammerat har nu underskrevet en overdragelses kontrakt hvor han har overdraget hele siden, samt server, domæner rettigheder etc., til mig.

Udover det, har den tidligere kammerat og jeg, stået som ejer af vores CVR nummer sammen, hvilket er det eneste at den tidligere kammerat i realiteten har stået som medejer på, alt andet har stået i mit navn.

Den side jeg ejer, er en side hvor vi tester alverdens hardware og computer udstyr, og nu er problemet at den tidligere kammerat ikke vil udlevere al den hardware og alt det test udstyr han har liggende hjemme ved ham, som hjemmesiden ejer.

Alt i alt så er han i besiddelse af hardware og test udstyr for små 40.000,- dkr.

Så mit spørgsmål til dette er, hvordan står jeg juridisk i dette ? Kan jeg politianmelde ham for tyveri ?

Har forsøgt at tale ham til fornuft uden held, og efterfølgende sendt ham en mail om at hvis jeg ikke modtager al hardwaren samt test udstyr, så vil han blive politianmeldt for tyveri. Dette udløste bare at hans far ringede til mig og bad mig om at lade være med at true hans søn. Som jeg ser det, så har jeg jo ikke andre valg end at politianmelde ham for tyveri, eller har jeg ?

Håber der er nogle venlige sjæle derude, som kan give mig svar på hvad jeg skal gøre.

Mvh Kasper.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:26

Jeres tredje kammerat ejer hjemmesiden.

Medmindre i har papirer på hvordan afregningen skal ske, (ejerskab,betaling) så er det ham der har domænet registreret, der ejer hjemmesiden.

Hardware og testudstyr kan tilhøre CVRnummer-firmaet hvis der er kvitteringer på det i firmaets navn, men i kan ikke på den ene side påstå at i har et firma sammen og derfor ejer hjememsiden, og så samtidigt sige at i ikke har et firma,og at han derfor "har" stjålet udstyret

Det er iøvrigt slet ikke noget Politiet tager sig af.

I må tale jer til rette, og kan det ikke lykkes må i starte forfra. I har lavet stort set alle de fejl man kan lave, - og det koster!

Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 09:41
Jeg ejer samtlige domæner. Jeg er også registeret sammen med den tidligere kammerat under vores Cvr nummer. Men da vi begge ejer Cvr nummeret, kan han vel ikke bare skride og så undlade at aflevere de ting ? I realiteten ejer han vel intet udover rettigheder til det navn vi har registreret i Cvr registeret ? Skal siges at mange af de ting som han har liggende er fra den tid hvor den tredje kammerat ejede siden. Har har pt en kontrakt hvorpå den tidligere ejer har underskrevet at han overdrager alt til mig, serveren, domæner, rettigheder, firmaets inventar etc.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15

Kasper S. H. Hansen:
Har har pt en kontrakt hvorpå den tidligere ejer har underskrevet at han overdrager alt til mig, serveren, domæner,

Hvor specificeret er listen over firmaets inventar? Hvis de ting der er tale om, står opført på den liste, så er der vel ikke så meget at rafle om - hvis de ikke gør, hvordan vil I så bevise, at det er jer, der har ret til udstyret?

MVH

Thomas

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:18

Kasper

Spørgsmålet er såmænd ikke om du har ret eller ej, - men at i har en konflikt. Som part i konflikten ser du den på en måde, andre vil opfatte det anderledes.

Derfor vil Politiet afvise at gøre noget ved det, og så skal man en tur i Retten i et civilt søgsmål.

Her kan det godt blive en meget bekostelig affære at bevise hvad du har ret til, og hvad han har ret til.

Når det kommer til jura, så er tingene ikke altid så oplagte som man selv går og tror.

Når du derfor truer din kammerat med Politi og alt muligt, - så kan der jo ske det at han eller hans far ringer til Politiet eller en Advokat, - som så fortæller at Politiet ikke har noget med det at gøre.

Hvordan tror du at din kammerat vil opfatte det? Sikkert som en sejr, og så bliver det endnu mere op ad bakke.

Derfor skal du gøre op med dig selv, hvor meget det hardware og testudstyr betyder for dig. Selvom du bruger en Advokat og får ret, går der formentligt et år eller mere. Hvor er dit projekt henne til den tid. Skal du så overhovedet bruge lige netop de ting?

De penge du skal bruge til advokaten, - kunne du istedet købe noget nyt udstyr så dit projekt kan køre videre?

Der er ingen tvivl om at det er pissehamrende irriterende - og derfor meget fristende - at pudse Politi og Advokater og helikoptere og alt muligt andet på ham, - men det vil være spild af energi og tid der kunne være brugt på noget andet og bedre.

Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 10:27

Thomas Bang Petersen:
Hvor specificeret er listen over firmaets inventar? Hvis de ting der er tale om, står opført på den liste, så er der vel ikke så meget at rafle om - hvis de ikke gør, hvordan vil I så bevise, at det er jer, der har ret til udstyret?

Vi får jo diverse udstyr til test fra forskellige producenter, og derved kan jeg fremskaffe faktura'er mm. fra disse producenter hvis det bliver nødvendigt.

Produkterne er jo fremsendt til firmaet, med henhold på at de skal testes og derefter er det firmaets eje.

Vi har ydermere et dokument i google docs, hvor vi skriver hvert eneste produkt ind vi får til test, samt hvad det skal efter endt test.

Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 10:30

Dukkemageren:
Der er ingen tvivl om at det er pissehamrende irriterende - og derfor meget fristende - at pudse Politi og Advokater og helikoptere og alt muligt andet på ham, - men det vil være spild af energi og tid der kunne være brugt på noget andet og bedre.

Problemet er at størstedelen af de ting han ligger inde med, er ting vi SKAL bruge for at kunne teste de ting vi får til test. Så alene af den grund er det ret så vigtigt for siden at vi har disse ting.

Håber dog at personen vil indse hvad det er han laver, og at han ikke gør sig selv ret populær på de gængse hardware portaler rundt om i DK, samt hos samtlige producenter af hardware etc. verden over.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:12

kan flere personer eje et cvr nummer?

Det må da väre en fysisk personen der ejer det såfremt det er en enkeltmandsvirksomhed

Og en juridisk person så fremt det er et APS eller A/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17

Går ud fra, at vi taler om et I/S, hvor udtræden sidestilles med salg.

MvH

Peter

Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 11:32

Michael_N:
kan flere personer eje et cvr nummer?

Firmaet var oprettet som et I/S selskab, og så vidt jeg har forstået så er det muligt.

Jeg står i hvert fald nævnt på papirene.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)