Var svært at finde en passende overskrift. Står i den situation at mig og en tidligere kammerat fik overdraget en hjemmeside af en tredje kammerat tilbage i august, men vi skrev aldrig under på en overdragelses kontrakt. Den tidligere kammerat har efterfølgende misligholdt hans del af opgaverne, hvorefter den tredje kammerat og jeg har valgt at give den tidligere kammerat 15% ejerskab fremfor de 50% han i realiteten havde til at starte med. Dette medførte så at han dagen efter vores snak valgte at stoppe helt. I al den tid vi har "haft" siden, har jeg stået som ejer af vores server hos host europe, samt vores domæner, og den tredje kammerat har nu underskrevet en overdragelses kontrakt hvor han har overdraget hele siden, samt server, domæner rettigheder etc., til mig. Udover det, har den tidligere kammerat og jeg, stået som ejer af vores CVR nummer sammen, hvilket er det eneste at den tidligere kammerat i realiteten har stået som medejer på, alt andet har stået i mit navn. Den side jeg ejer, er en side hvor vi tester alverdens hardware og computer udstyr, og nu er problemet at den tidligere kammerat ikke vil udlevere al den hardware og alt det test udstyr han har liggende hjemme ved ham, som hjemmesiden ejer. Alt i alt så er han i besiddelse af hardware og test udstyr for små 40.000,- dkr. Så mit spørgsmål til dette er, hvordan står jeg juridisk i dette ? Kan jeg politianmelde ham for tyveri ? Har forsøgt at tale ham til fornuft uden held, og efterfølgende sendt ham en mail om at hvis jeg ikke modtager al hardwaren samt test udstyr, så vil han blive politianmeldt for tyveri. Dette udløste bare at hans far ringede til mig og bad mig om at lade være med at true hans søn. Som jeg ser det, så har jeg jo ikke andre valg end at politianmelde ham for tyveri, eller har jeg ? Håber der er nogle venlige sjæle derude, som kan give mig svar på hvad jeg skal gøre. Mvh Kasper. |
Jeres tredje kammerat ejer hjemmesiden.
Medmindre i har papirer på hvordan afregningen skal ske, (ejerskab,betaling) så er det ham der har domænet registreret, der ejer hjemmesiden.
Hardware og testudstyr kan tilhøre CVRnummer-firmaet hvis der er kvitteringer på det i firmaets navn, men i kan ikke på den ene side påstå at i har et firma sammen og derfor ejer hjememsiden, og så samtidigt sige at i ikke har et firma,og at han derfor "har" stjålet udstyret
Det er iøvrigt slet ikke noget Politiet tager sig af.
I må tale jer til rette, og kan det ikke lykkes må i starte forfra. I har lavet stort set alle de fejl man kan lave, - og det koster!