Kære Aminoer |
Jeg har fulgt Ron Paul tæt siden 2006 samt Gary Johnson, som istedet er fremtidens mand, selvom jeg tror Ron Paul kan holde en del år endnu, på trods af hans 76 år. Imponerende energi og fysik for en mand af hans alder, og utroligt der findes politikere så principfaste, der i den grad lever efter dem, noget jeg ikke selv ville kunne hamle op med.
Der er ikke mange i politik tilbage i dag, der er for folket, men kan uden at blinke sige at RP er en af dem. Jeg er ikke enig i alle hans positioner, men er 100% på bølgelængde med hans økonomiske politik, og at coctails med bailouts, lobbyisme gennem regeringen og centralbankerne, gør nationen fattigere generelt. Men de der er en del af det korrupte system, som ikke har noget med frit marked eller kapitalisme at gøre, synes selvfølgelig det er fint. Occupy WS skulle stå ovre hos FED og foran Capitol Hill, ikke Wall Street, som bare er symptom på hvad der er foregået, de har jo bare taget imod pengene, som de fleste ville gøre, det er roden der skal kvæles. Jeg synes det er så tydeligt at fastsatte renter, istedet for et marked der sætter dem, bailouts, hvor du tager penge ud af samme økonomi som du prøver at redde, og giver det til nogen en håndfuld mennesker mener vil gavne, og bringer stærkt gældramte lande i yderligere gæld, er helt hen i vejret. Politikkerne har gjort alt for meget, og danset efter en pibe, som igen kommer fra økonomiske specialinteresser, istedet for at få gælden betalt, og markedet stille og roligt rette sig op. Så jeg er klart tilhænger af austrian economics fremfor keynesian, som bruges i hele den vestlige verden i dag, der skaber boblerne med efterfølgende crash, istedet for en langsommere, men stabil fremdrift i et ægte frit marked, som generelt vil gavne hele kloden.
Jeg har fulgt samtlige GOP debatter, og synes han gør det godt. Han har det en del lettere denne gang end ved sidste valg, nu har samtlige af hans forudsigelser jo holdt stik, ikke bare siden år 2007, men siden år 2000, hvor han begyndte at tale om den seneste bobbel, der var ved at bygge sig op og sprang, selvom medierne stadig gør hvad de kan, for at ignorere ham.
Han er ikke kun vigtig for USA, han er vigtig for verden, både pga at det er i de flestes interesse med et økonomisk stærkt USA, men også pga hans tilgang til udenrigspolitikken, som han står helt alene med i debatterne. Jeg tror hans politik ville gøre, at USA igen blev et land verden så op til, og ville have lyst til at kopiere, istedet for at promote aggressiv krigsførelse, og støtte diktatorer, som senere ender med at blive fjender og kaos. At han så får mere økonomisk støtte fra aktive soldater til hans kampagne end alle hans republikanske modstandere får tilsammen, og mere end Obama får, viser vel også hvad en stor del af soldaterne tænker om de krige de deltager i for øjeblikket.
Jeg tror det er slut med Herman Cain, og håber Newt taber terræn ved at få skabt fokus på hans åbenlyse økonomiske interesser igennem lobbyisme. Jeg kan godt lide de seneste annoncer, hvor RP er begyndt at gå lidt mere efter halsen end han ellers plejer :) .
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CWKTOCP45zY
Jeg tror stadig det bliver mere end svært, men de sidste polls er gode i Iowa, og vinder han der, så har han en chance. Det sværeste bliver at blive nomineret af republikanerne. Kommer han først heads up mod Obama, har han en god chance. Han er klart den eneste kandidat, der kan samle folk fra højre og helt ud på venstrefløjen og mennesker af alle racer.
Han er ikke mere ekstrem end mange andre, han er bare langt mere konkret og lige på. Det er lidt ironisk han bliver kaldt isolationist af hans modstandere, når han er den eneste der vil bryde med alle de ældgamle handelsbarrierer og begynde at handle, forhandle og tale med nationer istedet for at true dem.