Hej Alle. Jeg har startet en Service virksomhed sammen med en kammerat der omhandler alt fra Dørtelefoner til opsætning af alarmer. ( Alt det der ikke kræver en elinstallatør) Vi har valgt at holde det separat i starten dvs. vi er ikke momsregistreret op et virksomhedsnavn, men kører det hele som personlig indkomst til os hver indtil det hele ligesom fungerer. Jeg har læst en masse her inde ( Og tusinde tak for alt det man kan blive beriget på ), omkring B-indkomst. Jeg ved godt det er noget man selv indberetter via. forskudsopgørelse, eller årsopgørelsen. Jeg har ikke indberettet noget på forskud, og vil bare indberette det hele 1 gang om året, når årsopgørelsen kommer. Det er her jeg er i tvivl. Når jeg har indberettet det ved jeg at Skat gør et Skatteudlæg og det skal jeg selvfølgelig betale, men når jeg ikke har indberettet noget omkring det på forskud og hvis min indberetning af min forskudsopgørelse omkring A_Indkomst passer, skal jeg så regne med at blive beskattet med 60% af det jeg har lavet på B-kortet? Håber at det giver mening, og jeg ved at der er masser af spørgsmål omkring dette, men håber at dette kan give mig det konkrete svar jeg ønsker :) |
Det er altid mest tilrådeligt at forskudsregistrere så man betaler løbende, men mindre beløb er jo ikke så afgørende. Hvad du skal betale i % i B-skat ser du lettest ved at forskudsregistrere selv nu - eller lave beregning uden at forskudsregistrere - ved at indtaste din B-skat i skat.dk
Din % vil afhænge af om det stadigt er inden for bundskatten eller om du kommer op i topskat. Det er uden fradrag, da du jo har brugt det på din a-indkomst. Det kan ligge i helt runde tal fra 43% og op
vh