Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogholder eller gør det selv

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Lidt baggrunds info:
Jeg har sidste år startet en personlig ejet virksomhed og skal nu for første gang have lavet årsregnskab og udfyldt den udvidede selvangivelse. Ud over min virksomhed har jeg stadig et lønmodtager job få der er god økonomi til at udvikle virksomheden.
Jeg har ind til nu selv ordnet moms indberetning og har kørt mit regnskab i Excel (det virker for mig), jeg har ca 150 bilag om året.

Problemet:
Bogførings systemer og skatte ting er bare ikke mig, det har ikke min interesse og det er absolut heller ikke min stærke side. Nå men der skulle jo laves et årsregnskab og selvangivelsen skal udfyldes, så derfor har jeg kontaktet en lokal revisor og afleveret mit regnskab + bilag, for at få det gjort ordenligt. Nu siger han så at det kommer til at koste omkring 10.000kr, men at det villa have været meget billigere hvis jeg havde bogført i et system som summasummarum eller lignende og at jeg burde gøre det fremover.

Okay, nu har jeg så kigget på det der summasummarum og det ser da okay ud, men jeg gider bare ikke.....

Sporgsmålet:
.... Derfor tænkte jeg at jeg måske så bare kunne fortsætte mit regnskab i Excel og så sende det en gan i kvartalen (når der skal laves momsregnskab) til en bogholder som så kunne ordne det praktiske for mig.
Men hvad vil det koste at få sådan et job ordnet? Hvis jeg bare kunne sende det hele via mail som PDF til bogholderen ville det jo være perfekt.

Nogen der ved hvad det vil koste og hvor jeg finder en god af slagsen? Er du selv en af slagsen må du også meget gerne svare :-)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:26
Når du alligevel taster det hele, kunne du jo taste det ind i SummaSummarum og så sende backuppen en gang i kvartalet til en bogholder, som så kunne hjælpe med alle tvivlsspørgmålene og bogføre de sidste linjer. Eller tilrette dit regneark sådan, at det er direkte importerbart i Summa, så kan bogholderen lave det hele klart uden selv at skulle taste linjerne igen. Måske er din selvangivelse så ukompliceret, at du uden videre kan lave den selv, når du har et færdigt resultat fra SummaSummarum, eller du kan få hjælp til at lave den, dvs. gøre det sammen med en dygtig bogholder eller den revisor, du har valgt, så kan det ikke undgå at blive billigere.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:50
Jeg vil anbefale dig at få out-sourcet bogholdningen så hurtigt som du kan slippe af sted med.

Jo flere af de opgaver, du bare ikke gider, du kommer af med jo sjovere er det at drive virksomhed og jo mere tid har du til at lave de ting som du har lyst til og som samtidig giver penge.

/Peder
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:58
Jeg er helt enig med Peder.

Mine bilag bliver samlet i en elastikmappe og sendt til Vivi. Resten går af sig selv.
Få dig en Vivi - det koster ikke nær så meget som det er værd, og du får frigjort energi til at udvikle din virksomhed.

mvh Hans

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:53
Hej,

prøv at kontakte Dorte Rasmussen fra Bogholderkompagniet.dk, er sikker på de kan gøre det ret billigt.

Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:26
Hej

Min webshop har nu kørt i 13 måneder, og jeg laver selv mit regnskab - indtil videre.. Jeg syntes det beløb din revisor har nævnt er højt.. Jeg har fået lavet regnskab for 2006 for under det halve -min revisor er fra min fødeø Bornholm, og der er alt jo lidt billige ..

Jeg håber da, at jeg en dag til dels kan slippefor, at lave regnskab, og følge overskuddet fra sidelinien..Tiden skal så bruges til videreudvikling af mit firma..

God weeekend

M.v.h.

Stones

Dit e-byggemarked

Intet er umuligt for dem, som bærer viljen i deres hjerter

Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:43
Hej!
Det vil oftest være sådan at du bruger en masse tid på opgaver der irriterer dig og det du kan tjene på at outsource dit bogholderi overstiger i høj grad den tid du bruger på selve regnskabet..
Prøv at kontakte Jens Fuglsang hos www.detbilligebogholderi.dk han beskæftiger sig netop med at løse ovenstående problemstilling mest hensigtsmæssig.

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:56
Du skal have en bogholder. Alt andet er spild af tid. Jeg først selv regnskab det første halvandet års tid, hvorefter jeg indså, det var langt bedre at benytte mig af een, som er væsentligt mere dus med tal, end jeg selv, som alt andet lige er mere dus med bogstaver. Og egentlig er Danske Banks motto ikke så tosset:
Gør det, du er bedst til

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 10:43
Hejsa Thomas X

Så lige dit indlæg og ville lige give mit besyv med også.
Jeg er selv freelance bogholder, har et lille firma hvor vi er 2 ansatte og kun beskæftiger os med dette.

Jeg vil give de andre indlæg ret, det er virkelig min erfaring med mine andre kunder, at de får frigivet
dyrbar tid, ved at fralægge sig bogholderiet og koncentrere sig om det de virkelig er gode til.

Og som Anette også nævner kan det jo gøres på mange måder, man kan selv gøre sit til, at timerne man skal

betale for ikke bliver for mange.. Det skal dog siges, at min erfaring ikke ligefrem siger, at det altid er det bedste og mest tidsbesparende, at kunden selv bogfører i system, der så bagefter skal chekkes igennem, det afhænger meget af, hvor meget kunden selv kan. Jeg har haft eksempler hvor det har været nemmest og billigst at starte forfra, for at få det hele korrekt.. Men det er så individuelt..

Det bedste jeg syntes man kan gøre, er at sørge for at der er "orden" i ens bilag inden man sender afsted til bogholder, eks. alle bilag sat i nognlunde datoorden i mappe, samt evt. et kontoudtog fra banken hvor der er hakket af for at alle posteringer er vedlagt bilag. Allerede der, kan man spare lidt tid.. Tit modtager man en stak med dato rod og ingen system, som man så også skal bruge tid på at få sorteret op, efterse om hævet på bank eller kasse m..m.

Jeg beder mine kunder sætte en bemærkning på alle de små bilag, eks. om det er betalt privat men vedrører firma , om hævet fra kasse eller lign. Så sparer man der noget tid igen til telefonsamtale om tvivl spørgsmål..

Vi rydder selvfølgelig gerne op i det hele, ingen problem, men de fleste, som du, vil jo helst spare de timer :-)

Vi kører både med at arbejde i vores eget system, C5, samt på de webbaserede... Også med fjernopkobling til allerede eksisterende systemer.. Vores timepriser ligger fa 275 - 299 alt efter geografisk placering, behov, arbejdsområde m.m.

Håber det kunne hjælpe lidt på dine overvejelser og lidt indikationer..

Sig endelig til hvis du har spørgsmål hertil.. :-)

Pernille

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hej Thomas,

det behøver slet ikke være dyrt. Og formentlig opfylder du de nye krav for at undgå decideret revision.

Tjek min side: http://homepage.mac.com/mikkel4/BogholderService/BogholderService.html

(pr. 10. juni hedder siden www.bogholderservice.dk)

Jeg tror jeg er lige noget for dig!!!

Mange hilsner Mikkel - tlf. 2080 1480.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)