Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er et lovligt at kopiere et billed fra Google og bruge det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Når jeg nu står og skal bruge et billed til min hjemmeside er det så lovligt at kopire et billed fra google under billeder når jeg søger på feks. slanger ? 

Billedet skal bruges til en artikel om slanger på min side.

Men jeg bliver i tvivl om det er lovligt at kopire et billed fra google i det her tilfæld... håber på nogle gode råd/svar...

aternativ hvis det er ikke er lovligt er vel så at købe et billed på nettet eller selv tage billederen ?

Godaften/nat til jer alle

Hansen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ik mere lovligt, end hvis du tager det fra en anden side. De billeder som Google viser, er billeder, som Google finder på andre sider... Dvs Google tager ik højde for copyrights eller andet.

Der er sider, som f.eks www.istockphoto.com eller www.flickr.com

Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 00:26

tak for dit hurtige svar :)

Hved du ca hvad billederne koster pr. stk på de sider bare et ca beløb ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 00:29

På denne side kan du finde en masse gratis billeder: http://www.sxc.hu/

Husk at læse under hvert billede, hvad de må bruges til.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:34

Fashion-Seller:

Det er ik mere lovligt, end hvis du tager det fra en anden side. De billeder som Google viser, er billeder, som Google finder på andre sider... Dvs Google tager ik højde for copyrights eller andet.

Uenig, hvis Google kan vise billederne kan andre også. Det afgørende er vel hvorvidt man hotlinker til siden (lovligt) eller downloader billedet (ulovligt). Ellers var Google for længst blevet sagsøgt af stockphoto siderne.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:47

Erik Hamre:

Fashion-Seller:

Uenig, hvis Google kan vise billederne kan andre også. Det afgørende er vel hvorvidt man hotlinker til siden (lovligt) eller downloader billedet (ulovligt). Ellers var Google for længst blevet sagsøgt af stockphoto siderne.

Hvis du nu læser trådstarters oplæg, så passer mit svar vist ganske godt... Læg mærke til ordet KOPIERE.

Og hvorfor skulle stockphoto siderne sagsøge Google, når Google giver gratis reklame og skaffer dem kunder?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)