Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpenge regler, ved fratrædelse og ekstra godtgørelse.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i den situation, at jeg pt er ved at afvikle det firma som jeg arbejder i. Man har lovet mig en ekstra bonus på x antal måneders løn, hvis jeg blev til slut dato'en (31.dec. 11), oveni min lovmæssige fratrædelsesgodtgørelse.

Nu er spørgsmålet, er jeg berettiget til fuld dagpenge pr 1.januar, eller kan de trække i den ekstra løn og/eller fratrædelsesgodgørelse som jeg får i dec? Jeg har nemlig ikke fundet et nyt job endnu, og har egentlig ikke så travlt. Vil hellere finde det rigtige job, end at kaste mig ud i det første det bedste :)

mvh

Peter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48

Det er nok et spørgsmål om hvordan din a-kasse ser udbetalingen. Hvis det er forhøjet løn for november + december og du ikke arbejder ekstra timer så vil det måske være OK, hvis det er rent forhøjet fratrædelse, så burde det ikke påvirke dagpenge, men når du siger forhøjet i forhold til hvad du har krav på, så kan a-kassen se det som løn og så kan det påvirke

Ren fratrædelsesgodtgørelse bør ikke påvirke, men du kan være i gråzone

Ses det som overarbejde påvirker det direkte. Det er nok klogt at spørge din a-kasse direkte hvad det helt konkrete betyder, og hvordan du bedst får udbetalt det - om ordet bonus er smageligt for dem eller ikke for det er nok ikke noget nogen kan sige konkret, ud over din a-kasse

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 01:08

Hej Peter

Hvis du får din ekstra løn udbetalt som bonus eller overskud bør der ikke være nogle problemer.

Problemet kommer i det øjeblik at vi skal til at snakke om timeantal, da din fagforening så kan sige at du har haft overarbejde.

Men vend den med din fagforening så er du 100% sikker på at de ikke kommer senere og beder dig om at afspasserer timer først inden du kan få dagpenge.

Hilsen Frank

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)