Hej Jeg er i den situation, at jeg pt er ved at afvikle det firma som jeg arbejder i. Man har lovet mig en ekstra bonus på x antal måneders løn, hvis jeg blev til slut dato'en (31.dec. 11), oveni min lovmæssige fratrædelsesgodtgørelse. Nu er spørgsmålet, er jeg berettiget til fuld dagpenge pr 1.januar, eller kan de trække i den ekstra løn og/eller fratrædelsesgodgørelse som jeg får i dec? Jeg har nemlig ikke fundet et nyt job endnu, og har egentlig ikke så travlt. Vil hellere finde det rigtige job, end at kaste mig ud i det første det bedste :) mvh Peter. |
Det er nok et spørgsmål om hvordan din a-kasse ser udbetalingen. Hvis det er forhøjet løn for november + december og du ikke arbejder ekstra timer så vil det måske være OK, hvis det er rent forhøjet fratrædelse, så burde det ikke påvirke dagpenge, men når du siger forhøjet i forhold til hvad du har krav på, så kan a-kassen se det som løn og så kan det påvirke
Ren fratrædelsesgodtgørelse bør ikke påvirke, men du kan være i gråzone
Ses det som overarbejde påvirker det direkte. Det er nok klogt at spørge din a-kasse direkte hvad det helt konkrete betyder, og hvordan du bedst får udbetalt det - om ordet bonus er smageligt for dem eller ikke for det er nok ikke noget nogen kan sige konkret, ud over din a-kasse