Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsagentur i eget navn eller i agenturgivers navn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har muligheden for at starte et nordisk agentur op for en spansk virksomhed. Det store spørgsmål for mig er, om jeg skal bruge deres navn eller om jeg skal finde på eget navn? Som jeg ser det er der både fordele og ulemper:

Fordele ved at bruge agenturgivers navn:

Jeg kan bruge deres nuværende hjemmeside opsætning, der "bare" skal oversættes til de nordiske sprog. Agenturgiver betaler for .dk, .se, .no domænerne.

De har allerede marketingmateriale parat (skal bare oversættes).

Det er samme navn, der går igen hos mig og agenturgiver, så ingen forvirring hos kunderne (det drejer sig om et produkt, hvor kunden både vil stifte bekendskab med mig og agenturgiver)

Ulemper ved at bruge agenturgivers navn:

Hvis vi stopper samarbejdet, så har jeg reelt promoted hans navn, som jeg ikke kan bruge til at videreføre forretningen for en anden agenturgiver

Jeg kan ikke bruge navnet som en platform, hvis jeg gerne vil være agent for andre virksomheder fra andre dele af Europa

I tilfælde af, at det anbefales, at jeg bruger agenturgivers navn, hvad bør jeg så have af klausuler i tilfælde af ophør af kontrakten, her tænkes på kompentation på tabt fortjeneste? Bør der i stedet for en 50-50 fordeling af kommissionen aftales et anden fordeling, når det tages i betragtning, at det er mig, der har marketing omkostningerne (han har så nogle andre mere faste omkostninger)

Jacob

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

rhjacoa:

Fordele ved at bruge agenturgivers navn:

Jeg kan bruge deres nuværende hjemmeside opsætning, der "bare" skal oversættes til de nordiske sprog. Agenturgiver betaler for .dk, .se, .no domænerne.

De har allerede marketingmateriale parat (skal bare oversættes).

Hvorfor kan du ik bruge samme hjemmeside opsætning, hvis du kalder dit firma for HAHA fremfor brandets navn?

Du kan da også sagtens bruge marketingmaterialet, når det blot er firma navnet, som skal ændres. Ik brand navnet, men det firmanavn, som står som distributør...

Så dine fordele er vel fordele ved begge valg? Kom ik og sig, at et firmanavn gør både hjemmeside og materiale ubrugeligt, når det alligevel skal oversættes mm... Smile

By the way, så benyt dit eget navn, det får du mest ud af i det lange løb, og så laver du heller ik nogle unødvendige begrænsninger...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)