jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har så meget styr på Dreamweaver... Men er der mulighed for at tilgå den rene CSS-kode? For så kan det råkodes efter følgende formel:
div.navn_paa_din_kasse { position: absolute; top: [afstand fra top i %, mm, px]; left: [som ovenfor]; width: [bredde i samme måleenheder]; height: [højde - som ovenfor]; background: [farve - på engelsk eller i HEX-værdi]; color: [farve på tekst]; border: 1px white solid; [Tykkelse, farve og stregtype] }
Du laver bare en definition pr. kasse, du skal bruge og jeg vil skyde på, at du kan se dem i Dreamweaver efter du har hardcoded dem.
<div id="topbanner" class="topbanner">[indhold til top]</div> <div id="leftmenu" class="leftmenu">[indhold til left menu]</div> <div id="content" class="content">[indhold til content]</div>
baggrundsfarven har jeg kun med for at kunne se boksene.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
<div id=''topbanner'' class=''topbanner''>[indhold til top]</div> <div id=''leftmenu'' class=''leftmenu''>[indhold til left menu]</div> <div id=''content'' class=''content''>[indhold til content]</div>
baggrundsfarven har jeg kun med for at kunne se boksene.
Hej Peter og Niels,
Jeg forsøger mig med Niels idé, hvilken jeg havde haft i tankerne.
Jeg var også selv kommer dertil. Men hvordan skal man komme videre derfra?
.leftmenu - skal have et link til fx. produkt.html
Ja, det er jo grunden til at det med frames er svært at slippe af med igen: Når du IKKE bruger frames skal du have alt indhold med på hver enkelt side.
Dvs. at side to OGSÅ skal have styles, leftmenu og topbanner med. Du kan evt. lægge det i en template, det mener jeg også at Dreamweaver kan - men det er ''beside the point''. Du skal ganke enkelt sørge for at have alt indholdet med på hver enkelt side.
Ja, det er jo grunden til at det med frames er svært at slippe af med igen: Når du IKKE bruger frames skal du have alt indhold med på hver enkelt side.
Dvs. at side to OGSÅ skal have styles, leftmenu og topbanner med. Du kan evt. lægge det i en template, det mener jeg også at Dreamweaver kan - men det er ''beside the point''. Du skal ganke enkelt sørge for at have alt indholdet med på hver enkelt side.
Dvs. at hvis jeg laver en menu som hedder;
side 1
side 2
side 3
Så beslutter jeg mig for at lave side 2 om. Så skal jeg også ind i side 1 og 3 for at lave det om?
Virker da kryptisk, ærgeligt der ikke findes en lettere erstatning for frames.