Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Jeg har som sædvanlig problemer med noget bogføring. Jeg har ikke nogen virksomhed endnu, jeg øver mig bare i det. Men hvordan starter jeg bogføringen? Jeg har tænkt mig at bruge Smartregnskab. Skal jeg starte med at skrive hvilke aktiver jeg har? Fx bank, hvor jeg så sætter nogen penge ind? Når jeg så foretager mit første varekøb, skal det så bare trækkes der fra?

Når jeg sender varer til kunderne, hvordan bogfører jeg så fragten? Jeg får jo fragtpengene ind på min konto, men det er jo ikke penge til mig, altså ikke noget der skal betales skat af.

Hvad når jeg hiver penge ud af kontoen til mig selv, eller sætter penge ind? Hvordan skal det bogføres?

Håber bogføringen bare virker mere forvirrende end det er, for det er altså det jeg synes er mest forvirrende ved at starte min netbutik.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har spørgsmål nok til en hel lærebog her faktisk. Du skal først og fremmest sørge for at holde selskab og privat økonomi helt hver for sig - med hver deres bank konti, og så skal du gemme ALLE bilag for køb og salg.

Hvis du er helt blank på regnskab skal du så når du kommer igang eller før, ha fat i en ekstern der kan bogføre for dig - søg på freelance, eller håb på en henvender sig via PB til dig her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)