Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulentfirma contra medhjælpende hustru

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Min mand ejer et Aps som jeg gerne ville lave alt det administrative for, men hvis han ansætter mig, kan jeg ikke få dagpenge ved en evt. afskedigelse, medmindre firmaet lukker.

Er der nogle af jer derude, som ved hvordan en a-kasse vil forholde sig til hvis jeg starter min egen enkeltmandsvirksomhede op og fakturere min mands virksomhed for de antal timer jeg bruger på at ordne regnskaber og andet for ham?

Hvis han ikke har brug for en administrativ medarbejder, så kan jeg jo lukke mit eget firma, og søge om dagpenge, eller hvad?

På forhånd tak.

Camilla

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg mener at man godt kan få dagpenge hvis du bliver fyret af din mands firma, du skal lave en speciel tro og love erklæring på at du ikke arbejder i firmaet mere.

Det var noget af det den forrige regering nåede og lave om i forhold dagpenge og andet bureaukrati. 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolay

Tak for dit svar.

Betyder det så at jeg kan blive ansat (ikke som konsulent) i min mands virksomhed, såfremt jeg ved en evt. afskedigelse kan skrive under på en tro og love erklæring?

Ved du evt. hvor jeg finder noget skriftligt om dette?

Det ville være ekstremt besværligt at skulle starte eget firma for så at fakturere min mands firma.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)