Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i virksomhedsbørs

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:

mbeltoft:

jeg har fundet ud af hvad problemet er - jeg har adblocker på min browser.

prøvede at stoppe den og så var overskrifterne der (og en hulens bunke reklamer).

Jeg håber virkelig at det bliver lavet om således at virksomhedsbørsen bliver brugbar uden man skal generes at alt muligt forstyrrende spam.

Ja det er da helt rimeligt, at du først ikke vil se de reklamer vi lever af og så sætter os igang med at fejlrette og så takker for hjælpen ved at bede os gøre det lettere for dig at underminere vores økonomi.
I guder....

Martin 

Hej Martin

Jeg så en video på din youtubekanal, omkring hvorfor man ikke skal betragte kunder som venner.

Denne her tråd er endnu er godt eksempel på dette. Jeg skal passe på jeg ikke siger noget om trådstarter der er imod reglerne, men det er sgu lavt niveau.

Btw hvis man kan fjerne overskrifter på virksomhedsbørsen når folk bruger adblocker kan man så ikke gøre det flere steder også? Det ville sgu være en fryd hvis f.eks. overskrifter på forummet ikke blev vist når folk bruger adblockerSmile

@mbeltoft

Find et andet sted at være hvis denne tråd er et udtryk for dit generelle niveau.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 07:09
Vi havde iøvrigt også en anden fejlmelding på Virksomhedsbørsen forleden. Ligeledes relateret til adblockere.

Det ville simpelthen være tåbeligt, hvis vi skulle rette alle vores services igennem og undgå url'er der inkluderer /ads/ og css klasser, der indeholder order "ad".

Det må være en hjernedød opdatering til en eller anden generel adblock-liste, der har indført de regler - og det må helt sikkert også give bøvl på andre sider.

Bruger man adblocker, må man leve med mistet funktionalitet og sites der ligner noget, der er løgn, hvis man ikke kan få filteret til at besinde sig.
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:29

Martin Thorborg:

mbeltoft:

jeg har fundet ud af hvad problemet er - jeg har adblocker på min browser.

prøvede at stoppe den og så var overskrifterne der (og en hulens bunke reklamer).

Jeg håber virkelig at det bliver lavet om således at virksomhedsbørsen bliver brugbar uden man skal generes at alt muligt forstyrrende spam.

Ja det er da helt rimeligt, at du først ikke vil se de reklamer vi lever af og så sætter os igang med at fejlrette og så takker for hjælpen ved at bede os gøre det lettere for dig at underminere vores økonomi.
I guder....

Martin 

Tak for dagens første griner Smile

Køb ren argan olie her

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 08:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Magnus:
I det her tilfælde er det et spørgsmål om at ændre en class fra "adtitle" til fx "title". Det tager ikke mange sekunder,

Så på et par sekunder kan jeg:

1. Finde årsagen til fejlen, når jeg ikke selv har adblocker
2. Åbne Virksomhedsbørsen-projektet
3. Ændre CSS og evt. minificere den
4. Søge efter alle steder klassen bliver brugt og ændre det
5. Teste med en adblocker, jeg ikke har installeret, om det afhjælper problemet
6. Teste om min ændring har smadret andet på Virksomhedsbørsen

Vi laver en side, der virker helt fint.  En bruger vælger så at installere et plugin, der laver om på DOM'en ved at fjerne/skjule en bunke elementer.  At det plugin er fejlbehæftet og fjerner indhold i stedet for annoncer, kan på ingen måder være vores opgave at håndtere.   Det må være op til brugeren eller plugin-leverandøren at håndtere den fejl.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:30

Jimmy Carlsen:

Det må være op til brugeren eller plugin-leverandøren at håndtere den fejl.

Ja, enig!

Det næste bliver vel, at bankrøveren går ned i banken og fortæller, at det er så satans svært at røve banken med alle de kamera, alarmer og seddelpatroner, så om personalet ikke lige vil sørge for at sætte det ud af funktion, når han nu om lidt kommer igen for at røve banken...

Haha... det er sgu komisk! Yes

Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for de mange svar.

Jeg forstår udemærket probelmatikken med at folk fjerner en indtekst kilde ved at blokere reklamer på ens site men jeg er dog også af den holdning at det må være folks eget valg om man vil se på mere eller mindre relevante reklamer. Derfor synes jeg også det er lavt at cripple ens site for brugere af adblockere.

Hvis ens produkt er godt nok bør man kunne klare sig uden at reklamere for alt muligt andet.

Det er min holdning og ejerne af denne site har en anden. Det hverken kan eller vil jeg lave om på.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:13

mbeltoft:
Hvis ens produkt er godt nok bør man kunne klare sig uden at reklamere for alt muligt andet.

Og hvis man er bruger af Amino (som i sin form nok er ganske unikt på verdensplan, og giver så mange mulighed for GRATIS at få råd og vejledning, støtte og opbakning, og et rykklap når man er nede i kælderen) kan bitche over at der er reklamer som muliggør driften og dermed muligheden for spredning af de budskaber der er her, så har man en udfordring der er større end et browservalg og nogle reklamer.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 14:19

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at svare, da det er ret klart, at der ikke kommer noget ud af det, men nu blev tråden lige hevet op af trådstarter.

Jeg forstår udmærket godt, at i ikke gider bruger energi og udviklingstimer (om så det bare er en enkelt time) på at rette fejl, som i bund og grund ikke er jeres skyld. Jeg synes stadig, at det er en mærkelig holdning at have på en side, der i så heftig grad afhænger af sine brugere. Specielt taget i betragtning af at det er ret alvorlige fejl, og at det ikke tager lang tid at rette.

I er selvfølgelig ikke enige og fred være med det.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:35

Magnus:
Jeg synes stadig, at det er en mærkelig holdning at have på en side, der i så heftig grad afhænger af sine brugere

Her lidt info:

Mens Firefox er gået tilbage til 11,6 procent, kan Chrome i dag prale med 12 procent af det danske browsermarked. Tallene er blevet offentliggjort for nylig af FDIM (foreningen af danske interaktive medier).

Man kan jo så spørge sig selv om hvor mange der anvender Chrome som reelt har udfordringer med Amino eller hvor mange brugere af sitet der anvender Chrome i almindelighed.

Hvis godt 10% bruger Chrome som browser, så skulle det forbavse mig om over 1% af disse er på Amino, men det er naturligvis blot gætterier - til tider må man erkende at der er forbrugere man ikke kan eller vil gøre tilfredse, og de ligger oftest i den kategori fra 98-100 - hvorfor det ikke nødvendigvis giver mening at ændre noget for det antal forbrugere.

Køb ren argan olie her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mbeltoft:

Du ved godt at sådan et site som Amino kræver noget hardware, internt, strøm, personale m.m.? Eller du tænker på at det måske bare er smidt på et webhotel til en 5'er? Systemet er jo også gratis eller også er det nok hentet via piratebay.

Dem der sidder og retter alvorlige fejl de arbejder jo også gratis. Husleje er der ikke noget der hedder fordi posten bliver smidt i en postkasse på Vestre Bøvelsesvej 3.

Det er ikke en fejl hvis din adblocker ikke kan vise indholdet af siden. Så er det en fejl i adblockeren. Amino skal ikke rette sig efter hvad 3. parts program gør.

Men du kan jo tilbyde at betale for at få rettet det til...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)