Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt viden om "Tillidskrisen"

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære venner

Jeg har siden marts 2011 skrevet om Tillidskrisen, som rammer vores verden lige nu.

I dag føler jeg inspiration til lige at skrive et par punkter for at skabe en form for overblik over, hvor jeg føler, vi er lige nu.

- Verden rammes af "oliechok" når prisen overstiger ca. $85, og prisen på Crude Olie er $100 og $115 for Brent olie.

- Tilliden og Gældskrisen spredes og forværres i Europa

- Væksten i Europa er ikke eksisterende, og jeg føler, vi allerede er i recession i Europa

- De underliggende indeks passer ikke med første skøn på 2,5% vækst i USA for 3. kvartal - jeg undres????????

- Boligmarkedet i USA er stadig faldende og i den værste krise siden 1930'erne

- Kina's økonomi falder synligt og samtidig kæmper de med inflation.

- Den voksende globale inflation er en kæmpeudfordring for yderligere tiltag for at skabe vækst.

- De høje guldpriser har i lang tid råbt "Vær agtpågivende - inflation forude"

- Superkomitéen i USA som skal komme med løsning på besparelser for $1,2 trillioner er stadig rygende uenige og skal have løsning klar til den 23. november - bliver de enige? eller ser vi et dejá vu fra august?

- Vi er stadig i et Bear-marked

- Mange forventer "redningen" skal komme fra Kina - Hvad forventer du?

- Europa har nu 3 lande med teknokrat-regeringer (læs Belgien, Italien og Grækenland) som er et vacuum at være i, når betydningsfulde beslutninger skal tages.

Så udfordringer er der masser af - og hvorledes dette "skuespil" forløber kommer til at få stor betydning for dig og din virksomhed.

Så hvis du ikke allerede er i fuld gang med at forberede dig til en ny og anderledes verden, så spørg dig selv, om det er en god idé at tage affære allerede i dag.

When I change myself - I change the world

Kh. Jens More

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)