|
Kære venner Jeg har siden marts 2011 skrevet om Tillidskrisen, som rammer vores verden lige nu. I dag føler jeg inspiration til lige at skrive et par punkter for at skabe en form for overblik over, hvor jeg føler, vi er lige nu. - Verden rammes af "oliechok" når prisen overstiger ca. $85, og prisen på Crude Olie er $100 og $115 for Brent olie. - Tilliden og Gældskrisen spredes og forværres i Europa - Væksten i Europa er ikke eksisterende, og jeg føler, vi allerede er i recession i Europa - De underliggende indeks passer ikke med første skøn på 2,5% vækst i USA for 3. kvartal - jeg undres???????? - Boligmarkedet i USA er stadig faldende og i den værste krise siden 1930'erne - Kina's økonomi falder synligt og samtidig kæmper de med inflation. - Den voksende globale inflation er en kæmpeudfordring for yderligere tiltag for at skabe vækst. - De høje guldpriser har i lang tid råbt "Vær agtpågivende - inflation forude" - Superkomitéen i USA som skal komme med løsning på besparelser for $1,2 trillioner er stadig rygende uenige og skal have løsning klar til den 23. november - bliver de enige? eller ser vi et dejá vu fra august? - Vi er stadig i et Bear-marked - Mange forventer "redningen" skal komme fra Kina - Hvad forventer du? - Europa har nu 3 lande med teknokrat-regeringer (læs Belgien, Italien og Grækenland) som er et vacuum at være i, når betydningsfulde beslutninger skal tages. Så udfordringer er der masser af - og hvorledes dette "skuespil" forløber kommer til at få stor betydning for dig og din virksomhed. Så hvis du ikke allerede er i fuld gang med at forberede dig til en ny og anderledes verden, så spørg dig selv, om det er en god idé at tage affære allerede i dag. When I change myself - I change the world Kh. Jens More
|
Lidt viden om "Tillidskrisen"
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem