Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaffe i Norge og Sverige

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et kaffefirma oppe i det mørke nord, som overvejer at udforske kundepotentiale / andre firmaer i Norge og sverige, og ville i den anledning høre hvad folk har af erfaring omkring export til vores naboer, det vil sige om der er nogle ekstraordinære regler/love man skal tage forbehold til.

Og aller vigtigst ville det være interessant og høre om hvad kaffefirmaer der eventuelt er i Norge og Sverige, da det nok er dem vi vil prøve at tage kontakt til. 

Ved eventuel aftale med andre firma i de lande vil salget hovedsageligt være Kaffemaskiner og Rå/Ristede kaffebønner

MVH

Lars Nygaard Nielsen

Kaffeselskabet

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:43

Hej Lars

Har lige prøvet at ringe til dig. Har måske en anden vej til at klemme sig ind på markedet... for kaffe det drikker de ;-)

Mvh

Tommy Duus

Kort&Godt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21

Hej Lars,

jeg ved intet om export men er opvokset i Norge og har haft firma i Sverige i nogle år.

En ting jeg ved Norge og Sverige har til fælles er "koge kaffe", det vil sige de bruger flere hele bønner en os i Danmark. De maler selv eller i foretningen og koger kaffen ved, at komme den malte kaffe direkte ned i en kaffekedel og koger den direkte på komfuret.

Tager du til storbyerne ser det mere "normalt" ud. Her bruges den mere "moderne" udgave af kaffebrygning.

Får i problemer med sproget kan jeg være til hjælp i en hvis udstrækning.

Venligst

Henrik Dam
WebFinance ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)