Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitaltilførsel til dækning af undersku i ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi, Ku nogen hjælp mig med en indviklet spørgsmål. Jeg har underskud i min ApS der gør at min anpartskapital kommer under 8x1000=80.000. Jeg nedskriver kapitalen til det tilbage værende kapital lad os sige 35000. Og samtidig tilfører jeg ny kapital til at den på 80.000 igen. Skal jeg tegne nye anparter? jeg kan ikke tilføre til de eksisterende anparter således at de kommer op på 1000 hver? Hvad skal pålydende cærdi være på de nye anparter? Hvis jeg tegner de nye til 1000 pr. stk så får jeg jo to slags anparter; de gammel nedskrevet til 350 pr. stk og ny til 1000. Hvad gør man her?

tak på forhånd

Zahid 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er ikke en mulighed at kapitalen bliver reetableret via selskabets egen drift inden for en overskuelig fremtid?

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi tager udgangspunkt i at der oprindeligt er 80 anparter à kr. 1.000.

De 80 anparter nedskrives til 35.000. Dvs at de enkelte anparter får en ny nom værdi af kr. 437,50 (437,5*80=35.000)

Du laver en kapitalforhøjelse på ca kr. 55.000 . Den kan du i pricippet gøre med samme anpartsstørrelse. F.eks 126 anparter på kr. 437,50, svarende til 55.125.

Anpartsstørrelsen har kun betydning såfremt i er eller bliver flere ejere.
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er selskabets først år og der er ingen reserver

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er der forventninger til at selskabet kan give overskud på driften i en overskuelig fremtid?

Det fremgår kun af selskabsloven, at det centrale ledelsesorgan i tilfælde af kapitaltab skal redegøre for kapitalselskabets økonomiske stilling og om fornødent stille forslag om foranstaltninger, der bør træffes, herunder om kapitalselskabets opløsning. Hvis selskabet forventes at give overskud i en overskuelig fremtid, og derigennem vil kunne reetablere egenkapitalen, vil det være tilstrækkeligt.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)