Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjener du penge på QXL?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Min nysgerrig omkring QXL.dk er blevet vakt.. af min kammerats 14 årige datter, som sælger alverdens habengut næsten hver eneste dag ugen ud; gamle bukser, bælter, accessories - blev særskilt imponeret da hun fik solgt en omgang Blend sko, som jeg egentlig skulle have afsat for en lokal sko-pusher, men fik aldrig tid til - og satte hende på opgaven...

Sælger du på QXL...? - og er der penge i det?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:51

Jeg sælger som regel ikke igennem QXL, men jeg kan da fortælle en lille sjov historie.

Vi skiftede for noget tid siden nogle af vores møbler på kontoret ud, blandt andet en sofa og et stort akvarium, og valgte at sætte det til salg på QXL, en eller anden måde skulle vi jo af med det på, og hvad får man for brugte møbler idag?

Det endte med vi tjente på det, set i forhold til hvad vi indkøbte tingene til i sin tid. :) Så ja man kan godt tjene penge på QXL, jeg ved ikke om folk glemmer hvad tingne er værd når de begynder at byde, men jeg synes tit jeg ser der går "konkurrence" i den på nogle auktioner hvor folk konstant overbyder hinanden, bare for at vinde.

Jeg har også set noname fladskærme solgt til uhyre høje priser på QXL.

Der er jo også firmaer som Macca(tror jeg de hedder) som udelukkende lever af at sælge deres varer via qxl

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 19:57
der er helt sikkert penge at tjene på qxl
Det skal bare være lidt mere "niche" ting... ikke ipods og lignende.

Jeg solgte i sin tid modding udstyr til computere
og sidste år solgte jeg næsten 3000 kondomer på 3 uger via qxl :)
så der kan helt sikkert tjenes penge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Jeg tror det er meget væsentlig, at der skal være lidt niche over dem - de skal ikke være så lette at sammenligne. F.eks. Martins borde har jo næppe kunnet sammenlignes og gøres op til en bestemt værdi. Omvendt ryster jeg på hovedet når jeg ser en prøve at sælge sin 1 år gamle Samsung D600 for 1.400 kroner når en splinterny koster 1.600 kroner... accepter da at skidtet falder i værdi (skal så siges til deres forsvar, at der sikkert ind i mellem er en klovn der hopper på den).
Elektroniske ting ville jeg nok være forsigtig med at sælge gennem QXL. Har dog selv købt en del DVD''er, et par højtalere og sikkert noget mere ragelse.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 20:30
Hej Tommy,

Jeg har faktisk en sjov historie med salg af en gammel bærbar pc. Det var en Compaq Presario 1200 med vist nok AMD K6 med 5GB harddisk. Den havde ligget ubrugt hos mig i 8-9 måneder, og så tænkte jeg, at jeg kunne jo altid prøve at sætte den til salg på QXL.

Min egen pris var 6-700 kr., men jeg valgte at sætte den til salg fra 1,- kr., da den bare skulle ud af døren, og dermed lade højeste bud bestemme prisen.

Computeren blev til min store overraskelse solgt til 2.000 kr.!!!!  jeg tænkte whaaat! Men det er jo ikke mig, som satte prisen, så jeg solgte den med god samvittighed  selvom jeg selv ville være ked af det køb.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:39
Jeg har solgt noget tupperware der, jeg har fået af min mor, der er rimelig god pris på sådan noget derinde ;-)

Men der er da mange som jeg tror lever af det derinde, feks firmaet macca mener jeg det hedder, som sælger lidt af hvert, kopi deigner møbler, spabade, damp bade, crosser osv.  mener også de er på den svenske og norske qxl

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:17
Handler lidt derinde. Men ikke så meget som tidligere... Men kan som andre fortælle at det er muligt at tjene penge, selvom det nogen gange kræver lidt held. Købte f.eks. en skæreplotter på Ebay.de til 3500 kr inkl. fragt fra tyskland. Brugte den lidt og satte den så på qxl.dk til 3200 hvilket den stod til indtil 2 timer før luk, så var der to der gik i budkrig, og jeg endte med at få 5200 kr for den.

Derefter er det jo fristende at prøve igen, men eftersom de kun var to der havde budt om kap kunne det jo nok kun gøres den ene gang, da den ene jo nu var "mættet". Ellers er der da også tjent lidt småpenge på computerspil og dvdfilm købt på tilbud, hvor budet er endt over min indkøbspris, selvom varen i mellemtiden var gået fra ny til brugt.

Men det er nu udelukkende for sjov jeg sælger derinde, og mest for at få ryddet ud i skabene engang imellem.

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:25
Har gennem flere år handlet en del på qxl, både privat og forretningsmæssigt. Kundegrundlaget er stort, og der er interessenter for næsten hvad som helst. Det kan til tider være svært at sætte en pris på varen, men min far plejede altid at sige, at en vare er netop dét værd, som en kunde vil give for den.
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 37
Fra  LifePlan Kajak & Friluftsliv Skrevet kl. 23:47
Har i flere år handlet på Qxl og solgt alverdens brugte effekter, både på auktion og til fast pris. Fungerer fint. Men så blev jeg introduceret til DubLi, som er en køb/salg/bytte/auktion m og webshop-portal på 6 sprog og i knap 30 lande. Der er ligeledes indbygget en MLM-del i markedsføringen af portalen og siden jeg gik igang med det, er der sket det, at jeg ikke blot får solgt mine varer, men også tjener penge på netværksbyggerdelen. Det er simpelthen noget af det bedst jeg har set og en forretning med et endnu større potentiale.

Fordelen ved Dubli er dels den nye progarmmeringsplatform den er etableret på og dels, at det nu ikke længere kun er ejerne af portalen, der tjener penge men også alle brugerne, der vil være med i markedsføringsarbejdet.

Mvh. Frederik

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 13:01
Vi bruger Qxl til at sælge ud af restvarer, brugte ting, demo osv. Ofte ting som vi er ligeglade med, hvad de bliver solgt for, så derfor starter vi som regel ved én krone. Det er QXL kanon til, for der er købere til stort set alt.
Noget bliver dog solgt lidt for billigt, mens andet indbringer en noget højere pris end forventet.

Eksempelvis valgte jeg under en oprydning fornylig, at sætte et defekt digitalkamera på QXL i stedet for at smide det ud. Ikke så meget for at tjene penge, men fordi de pinte mig at smide et fedt kamera ud, men på den anden side gad jeg ikke undersøge muligheden for reperation, da det var uden garanti, og jeg forlængst har købt et andet.

Det røg alligevel op på 390 kr. så forhåbentlig er der nu en glad køber, mens jeg hentede en lille timeløn ind på max. 10 minutters arbejde.

Min opfattelse er, at hvis man skal sælge ting i stor stil på QXL, så skal man have nogle ret gode indkøbspriser (f.eks. ved egen import fra østen) så man kan tåle store udsving i salgsprisen, uden at tabe penge på alt for mange af varerne.

Der skulle være firmaer der udelukkende sælger på QXL som har en tocifret millionomsætning, så det kán godt lade sig gøre.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)