Det er nogle ret store geografiske områder som du nævner og henvender dig imod.
Som udgangspunkt ville jeg nok anbefale dig at målrette dig imod ét main target til at starte med og så vælge dette (f.eks USA) til at være der, hvor du placere din host (webudbyder).
Det har en betydning for SEO, hvor du placere din host og jeg vil derfor anbefale dig på sigt, at overveje om du burde have forskellige hosts, til de forskellige sprog.
Dertil ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre, at lave god SEO på én fast host, da det er et spørgsmål om links og hvor de rent geografisk kommer fra.
Det er nogle ret store geografiske områder som du nævner og henvender dig imod.
Som udgangspunkt ville jeg nok anbefale dig at målrette dig imod ét main target til at starte med og så vælge dette (f.eks USA) til at være der, hvor du placere din host (webudbyder).
Det har en betydning for SEO, hvor du placere din host og jeg vil derfor anbefale dig på sigt, at overveje om du burde have forskellige hosts, til de forskellige sprog.
Dertil ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre, at lave god SEO på én fast host, da det er et spørgsmål om links og hvor de rent geografisk kommer fra.
Mvh.
Super! :-)
Kan du anbefale gode (og billige) hosts i USA?
mvh
thasje
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Jeg vil nu mene at man godt kan lave rigtig fint SEO arbejde med et europæisk hosted site med et .com
.com er efterhånden så udbredt jeg ud fra min egen fornemmelse ikke føler det skader en side der er målrettet det europæiske marked.
Jeg vil dog starte med et område, lad os sige USA og lægge en masse arbejde i at få dinside.com rigtig fint frem i det organiske resultat og så udvide lidt ad gangen.
Som den tidligere skrev, så handler det om kvalitet og relevans af din sides backlinks samtidig med dit indhold skal opdateres med jævne intervaller efter den seneste google update.
Jeg har selv engang kigget på Micfo.com som en amerikansk host, jeg ved ikke hvor langt de er kommet med deres world wide hosting ideer, men ellers er der jo en virksomhed som Webair der er fantastiske.
De leverer nogen ovenud fænominale cloud løsninger der virkelig sparker r** . Vi benytter dem selv til mange af vores løsninger.
Load speed kommer nok til at være dit største problem hvis du vil lave en service der skal være global,og jeg formoder ikke vi taler om nogen lille løsning her?
Med venlig hilsen
Julian Christmas
Trendlining Denmark
Med venlig Hilsen Julian F. Christmas.
Læs om konverteringsoptimering og webbureauet Intelligo her intelligodenmark.dk
Load speed kommer nok til at være dit største problem hvis du vil lave en service der skal være global,og jeg formoder ikke vi taler om nogen lille løsning her? Med venlig hilsen Julian Christmas Trendlining Denmark
Hej Julian. Både og :-)
Siden bliver med tiden relativ teksttung, men til at starte med snakker vi blot logo+tekst :)
Min umiddelbare strategi var også at satse på ét område af gangen - med USA først. Tanken var at linkbuilde over det næste år - i en sådan grad at det gør helt ondt :) Mest med henblik på relevante links vel at mærke. (Jeg har hørt rygter på SERoundtable.com) om at 'bad quality' links ikke tælles med at google anyway :)
Men primære fokus er på INDHOLD - dette sættes op (og rettes til) med SEO i baghovedet. For at give brugeren den mest overskuelige og brugervenlige artikel/tekst - og for at søgemaskinerne ikke skal lede længe efter det de leder efter.
Tanken er således meget inspireret af Mikkel DeMibs tese om at man skal søgeoptimere til i morgen - og med mindre man er seo-nørd og har for meget fritid - så er det ved at optimere indholdet og kvaliteten til brugeren.
Der vil løbende komme updates på siden (selvfølgelig) - er der nogen "hensigtsmæssig" frekvens til dette? 3 opdatering om dagen? 1 om dagen? What counts? (besides quality)
mvh
thasje
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup