Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mens vi venter på PBS - find grovfilen frem

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Vi sidder og venter på at PBS skal få drukket deres kaffe, og sendt et forretningsnummer (2½ måned siden vi sendte bestilling, så det må være pokkers god kaffe, de har hos PBS).

Da vi for 2-3 uger siden havde det grundlæggende på plads, bad jeg om en overordnet kritik, og fik en masse gode input. Nu hvor vi (efter bedste overbevisning) kun mangler korrekturlæsning og et par mindre knaster, håber jeg, at I vil finde grovfilen frem, og komme med de 2-3 (gerne flere) ting der irriterer jer mest ved:

www(dot)scalecar-garage(dot)com/?kode=sesam

(fjern dots :-) )

Mvh

Thomas

PS:

Den første tid kører vi udelukkende på dansk, men snart åbner vi internationalt. I den forbindelse har vi brugt meget (meget!) tid på automatisk (ud fra IP) at sætte kundens land, så vi med det samme kan vise fragt og moms korrekt (så man ikke først ser den endelige pris på sidste side af checkout). Vi har efter bedste evne testet med udenlandkse IP´er, men vil gerne gøre det mere gennemgribende. Er der nogen der kender en måde, hvor vi kan teste siden som der ser ud, når man kommer med et vilkårligt lands ip ? Dette ville også være nyttigt til at se, hvad en googler i USA ser, når han søger på vores varer / firmanavn.

Håber det gav mening :-)

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 15:16
Hejsa

Utrolig lækker shop i har fået lavet, syns den er rigtig god....
Men på siden login, og hvis man putter biler i kurven så rykker layoutet sig i højre side (http://www.scalecar-garage.com/login.php)

Ellers lækker shop, og fede billeder ! Jeg syns det er et stort plus i har gjort så meget ud af at få nogle gode billeder!.

Vh. Torben

Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 15:19
Hov kom til at se, at der hverken står cvr eller telefon nummer på siden, det ville jeg nok gøre hvis jeg var jer, jeg har det i hvert fald sådan at en af de ting jeg kigger efter er om firmaet vil vise hvem de er og om det er nemt at komme i kontakt med dem hvis der er noget som går galt ...
Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 15:51
Hej Torben

Tusind tak for ros og ikke mindst konstruktiv kritiv.

Cvr var en af de ting der var på vej ud på forsiden sammen med mail-adresse, så vi er helt enige med dig på dette punkt

Jeg har desværre ikke været i stand til at genskabe fejlen på login-siden i hverken esplorer eller firefox. Må jeg være så indiskret at spørge til, hvilken browser du bruger ?

Kan du beskrive hvordan designet rykker sig - er der tale om nogle få pixels, eller forrykker det hele sig ? 

Med venlige hilsener - og tak

Thomas

Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 16:05
Hejsa Thomas

Jeg testede lige din side igen, der er ingen fejl i IE6, eller Firefox 2.0, så fejlen kommer kun i Internet explore 7.0.

Jeg lavede lige et screen dump så du kan se hvad jeg mener, http://www.smartsystem.dk/temp/shop_design_fejl.gif

Umildbart ser det ud til du har en tabel, med et billede som baggrund og når tabellen udvider sig følger billedet med.

Vil lige udmildbart tro du kan løse problemet ved at sætte baggrundsbilledet ind med css, og så lave en no repeat.

Skriv hvis du har flere spørgsmål :)

Vh. Torben

Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 23:34
Hej Torben (og alle andre)

Så fik PBS drukket kaffen op, og vi er derfor gået i produktion her tirsdag aften (stort øjeblik....)

Vi har ikke haft held til at genskabe fejlen du beskriver, men vil arbejde videre med detektivarbejdet. Dog fandt vi den ikke graverende nok til at udskyde idriftsættelsen.

Tusind tak for hjælpen med skærmdumps!

Vi byder dig, og alle andre Aminoer velkommen til  www(dot)scalecar-garage(dot)com

Med venlige hilsener

Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 18:21

Ring til PBS, det er det eneste der hjælper på det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:23
Hvordan jeres egen side ser ser ud med forskellige ip-adresser, kan i blot tilføje dette i url''en med ?ip=123.234.12.4.

Så vidt jeg kan se ændres sproget ikke når man ændrer land, så det er meget forvirrende havd der egentlig sker ved at skifte land.

Flot side iøvrigt :-)

Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 21:04
Hej Jesper

Tak for dit svar (og rosen).

Jeg er med på, at jeg blot selv kan sætte IP´en, og så testet hvordan det ser ud. Det jeg mangler er en service der kan give mig eks. et spansk eller et engelsk IP nummer.

Det der sker, når man ændrer land (drop down: hvor bor du). Er at vi med det samme - fra første klik - kan vise fragt og moms korrekt. Det betyder at man ikke (som på så mange sider) skal vente til sidste side af checkout med at finde ud af, hvad man i virkeligeheden kommer til at betale alt i alt.

Det som din (og et par øvrige kommentarer vi har fået) nok viser er, at vi skal være bedre til at forklare, hvorfor vi spørger om land (denne sættes i øvrigt automatisk via GeoIP, og skulle være korrekt i 99% af tilfældene).

Med venlige hilsener - og tak igen

Thomas

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)