Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt projekt som skal hjælpe iværksættere - vil du være betatester?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Jeg og en kammerat har på det sidste brugt ufattelig meget tid på vores nye projekt, som skal være med til at sikre freelancere og andre iværksættere mod svindlere på nettet - folk der ikke gider at betale for et godt stykke arbejde. 

Projekt valg

Vi er begge to unge iværksættere som har prøvet lidt af hvert. Det vi har opdaget gennem tiden er, at der altid vil være forretningsmennesker som snyder og ikke vil betale regninger. Og det er vi ærligt talt ved at blive trætte af.. Derfor har vi bestemt os for at lave et projekt som ikke kun hjælpe os selv, men også alle andre iværksættere. 

Konceptet

Groft skitseret, så går det ud på at man som arbejdsgiver kan oprette nogle jobs, som freelancere kan byde ind på. Arbejdsgiveren vælger så den mest kompetencedygtige og kvalificerede til jobbet. Allerede i denne fase bliver der bestemt pris og deadline, og prisen bliver så betalt med det samme til os. Når jobbet er udført og er godkendt, så overfører vi pengene til freelanceren. Bliver jobbet ikke udført tilstrækkeligt vil pengene returneres til arbejdsgiveren. På den måde kan begge parter være sikre, når de køber en service eller leverer en service. 

Som ekstra vil også kunne danne sig et netværk og bedømme folk ud fra det arbejde de har lavet. Der vil naturligvis også være mulighed for intern kommunikation. 

Jamen Amino har også en Freelance side?

Ja det har de måske, men Amino har primært fokus på deres debat funktion, og derfor er der mange mangler på deres freelance side. Dette projekt vi har gang i, er en dedikeret hjemmeside til danske freelancere. Så derfor mener vi at vi kan gøre det bedre end de fleste :-) hehe nok om det..

Og hvordan vil vi holde økonomien oppe?

Eftersom vi ikke decideret vil tjene penge på det her projekt, har vi fra valgt alt hvad der har med reklamer at gøre. Det eneste vi tager er et mindre gebyr pr. transaktion, som skal bruges til videreudvikling af projektet. 

Vi har brug for jeres hjælp

For at gøre dette projekt til danmarks bedste freelance og iværksætter side, så skal vi bruge nogle frivillige, som har lyst til at teste vores beta version af når den kommer i luften. 

I kan melde jer ind som beta testere på www.icando.dk 

På forhånd tak for hjælpen! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

rigtig godt tænkt YesYesYes

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 18:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest tak til dem som allerede har meldt sig som betatestere. Og tak Flemming! Som du kan læse på icando.dk så har vi arbejdet på det siden d. 5 november og det var den dag Steve Jobs døde. Den aften så jeg videoen hvor han holder en tale omkring livet, døden og hvorfor han skabte Apple. Efter jeg hørte talen lagde jeg alle mine projekter på standby, som hovedetsagligt skulle tjene penge ind til mig, og begyndte efterfølgende at arbejde på et nyt projekt som ikke skulle gavne mig økonomisk, men give mig værdi på en anden måde. Det at kunne hjælpe en anden iværksætter er så fantastisk, så derfor udarbejde jeg denne her idé. 

Min vision med dette projekt er, at det skal være et online værktøj som alle iværksættere har lyst til at bruge. Og forhåbentligt vil det kunne hjælpe mange andre end bare mig selv. :-)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 18:46

kunne være spændene.. jeg har igennem tiden brugt freelancer.com og getacoder.com

håber der ikke kun er freelancer-hjælp til e-work?

Men jeg vil gerne teste når jeg alligevel er lidt inde i hvordan det virker

Supply Chain blæksprutte

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 18:50

Fedt! Du skal bare indtaste din mail på icando.dk og så sender jeg dig en mail når vi er "on the air" :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jimmy Wington Le:
Allerede i denne fase bliver der bestemt pris og deadline, og prisen bliver så betalt med det samme til os. Når jobbet er udført og er godkendt, så overfører vi pengene til freelanceren. Bliver jobbet ikke udført tilstrækkeligt vil pengene returneres til arbejdsgiveren.

Jeg vil ikke betateste for jer, men jeg vil meget gerne fortælle jer, hvilken skepsis projektet umiddelbart møder hos en potentiel bruger som mig. Læs det konstruktivt - det er sådan, det er tænkt.

1. Jeg skal bruge jeres service, fordi jeg ikke stoler på de freelancere, jeg ellers bruger. I er nødt til at gøre ét eller andet, der viser mig, at I ikke er en flok svindlere, der er ude efter at stikke af med mine penge. I skal kunne forklare, hvordan jeg er sikret de penge, som min kunde har indbetalt til jer, hvis I går konkurs - jeg er ret sikker på, at kurator vil nå at grapse dem og køre tabet af på mig. Hvorfor skulle jeg stole på jer, når jeg er så mistroisk, at jeg ikke stoler på min kunde - eller min leverandør?

2. Hvordan afgøres det, om en ydelse er tilfredsstillende leveret. Jeg har p.t. en kunde, som ikke er tilfreds med den ydelse, jeg har leveret. Der er tale om et udkast til en tekst, som kunden ikke ønsker at arbejde videre med. Opgaven er løst på timebasis, og der er selvfølgelig både gået tid med at indsnævre opgaven og researche ud over at skrive. Jeg har i alt brugt to timer på opgaven, og dem har jeg faktureret kunden for. Så ringer kunden og siger, at det er et højt beløb for 1 A4 sides tekst - han vil godt have et afslag i prisen. Jeg minder ham om vores aftale, og jeg føler mig da overbevist om, at han betaler fakturaen. Men hvis nu han ikke gjorde - og hvis aftalen var indgået gennem jeres system. Hvordan hulen ville I så afgøre, om min kunde eller jeg har ret. Nu har jeg fortalt historien fra min side. Fra hans side ville den indlysende nok lyde ganske anderledes - i den version er jeg sikkert en doven sjuft, der forsøger at bøffe dem for et latterligt beløb uden at have leveret værdi for en femmer. Hvis jeres koncept skal fungere, skal I kunne forklare mig, hvordan både jeg og min kunde er sikret retfærdighed i sådan en sag. Kunden har jo indbetalt pengene til jer og vil gerne have dem tilbage. I mine øjne er det mine penge - så dem vil jeg have. Kunden vil vel ikke finde sig i, at I beholder pengene indtil tvisten er løst? Og vil jeg mon finde mig i det? Hvad stiller I op med pengene i sådan en situation? Som du har beskrevet det her, vil I returnere pengene til min kunde, fordi han vil påstå, at jobbet ikke er udført tilstrækkeligt godt. Har I de juridiske kompetencer til at afgøre en sådan sag - hvis ikke, så risikerer I selv at blive en del af sagen - og det kommer hurtigt til at koste advokatsalærer.

Og helt ærligt.
Du skriver her, at I har brugt ufattelgit meget tid på projektet.
På hjemmesiden skriver I, at I har abejdet på det siden 5. november - altså lidt over en uge...
En uge er i min optik ikke ufatteligt lang tid, hvis man vil lave et gennemarbejdet projekt.

God vind med det.

Venlig hilsen

Hans

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 19:18

Hej Hans. Tak for den konstruktive kritik. For det første så har jeg lavet en fejl. Det er den 5. oktober og ikke november! :-)

1. Jeg er en person som brænder for iværksætteri og vil gerne i fremtiden gøre karriere i det. Jeg har et godt og sundt netværk og deltager til arrangementer. Hvis jeg nogensinde tager nogen på røven, så ville mit navn være bandlyst forevigt! Og hvis du ikke lyst til at bruge det, så lad vær? Jeg laver det dels for at hjælpe andre og hjælpe mig selv når jeg udfører opgaver for andre virksomheder.

2. Under udførelse af opgaven vil der være mulighed for at kommunikere med hinanden. Alt hvad der har med opgaven at gøre vil blive dokumenteret og gemt, så vi kan kigge tilbage og vurdere om pengene skal overføres eller ikke. Hvis det er en større sag som er meget kompleks, vil vi jo nok henvende os til en advokat

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:27

Hej Jimmy

Det var faktisk ikke meningen, at du skulle svare - bare tænke dig om.
Og det er du tydeligvis ikke færdig med endnu.
Du giver klart udtryk for, at du ikke har forstået spørgsmål 1:

Hvorfor skulle jeg stole på dig, hvis jeg almindeligvis ikke stoler på freelancere, som jeg ikke kender?

Det kan sagtens være, at du er en fin fyr. De få, som har snydt mig for penge, har også virket helt troværdige - ellers havde de jo ikke kunnet snyde mig. I må og skal arbejde intenst med jeres troværdighed. Hvad med at få et pengeinstitut med som partner - det kunne måske gøre forskellen.

Du er efter min bedste overbevisning heller ikke færdig med at finde en løsning på tvist-problemet. Både som freelancer og som kunde, vil jeg have brug for at vide, hvem jeg skal rette mit skyts mod, hvis jeg føler mig forkert behandlet.
Hvis I stiller jer til dommer, pådrager I jer også ansvar. Hvis I skal kunne tåle det, er I nødt til at finde en måde, hvorpå I kan sikre jer mod svindlere - ellers kommer I til at stå på mål for dem - og det er I ikke interesserede i.

venlig hilsen

Hans

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 19:35

Altså jo forstår jo godt at der kan være et troværdighedsproblem. Men vi vil arbejde på at finde nogle partnere som kan øge denne her troværdighed. 

Når man laver en opgave på Icando, laver man dertil også en opgavebeskrivelse og definere prisen. Går du ind som freelancer og vil udføre jobbet, så må du jo også vide om du kan kapere opgaven. Opfylder du ikke de kravspecifikationer som der er blevet angivet, så bliver du jo naturligvis ikke betalt? Case close. 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:47

Jimmy Wington Le:
Case close.

OK - Jeg skal ikke tage mere af jeres opmærksomhed.
Jeg tror bare - helt umiddelbart - at disse problemstillinger i første omgang er væsentligere end jeres betatest af det tekniske.

Det er ufatteligt, hvad der kan opstå tvister omkring.
Jeg har p.t. en kunde med en underskrevet aftale, som nægter at betale før han får noget, som ikke står i aftalen...

Jeg ønsker jer alt godt med jeres projekt.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)