Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere afgifter på slik i 2012 - Bliver vi så sundere?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror hurtigt at vi kan blive enige om, at alle disse nye afgifter ikke har ret meget med folkesundhed at gøre, men er et spørgsmål om at der skal flere penge i statskassen.

Principielt er jeg ikke modstander af at vi lader de usunde varer blive lidt dyrere, hvis man tilsvarende gjorde de sunde varer billigere. Det eneste man opnår med tiltaget som det ser ud nu, er at man gør det dyrere at være forbruger i Danmark.

Det kan måske også gå i tider hvor der er gang i økonomien, men vi er i øjeblikket i en situation hvor mange danskere er ved at tisse i bukserne, ved tanken om at bruge penge. Simpelthen fordi fremtiden er usikker. Man skal nok ikke være nogen Einstein for at regne ud, at så store øgede leveomkostninger, nok ikke er befordrende for danskernes lyst/evne til at få gang i forbruget igen.

Der er nok ikke meget tvivl om at grænsehandlen vil stige, men jeg tror ikke at det bliver så meget som hvis de havde gennemført de oprindelige prisstigninger på cigaretter. Dét ville sandsynligvis have kunne sætte gang i grænsehandlen, og så er det helt naturligt at man ved samme lejlighed ville købe ost, smør, margarine osv. når man alligevel er afsted. Så lidt har de da tænkt sig om, men jeg synes det er et rigtigt skidt valgt tidspunkt at straffe danskerne økonomisk.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

uffehs:
dermed vil man forsøge at betale de stigende udgifter vedrørende fedme med penge fra "kilden" til problemet. På samme måde som man siger at en væsentlig årsag til lungekræft er rygning, derfor skaffer man pengene til behandling af lungekræft ved afgifter på "problemet" (cigatter o.lign). 

Hej

Først af alt, så kan man se at fx kræft er et stigende problem, det på trods af at vi lever sundere end for fx 10-30 år siden.

For det andet, så mener jeg at det er forældres problem/opgave til at opdrage deres afkom til at leve sundt og produktivt.

Det som man ser igen med alt det her, er at forbuds DK er i stigende vækst. Vores frihed til at vælge bliver indskænket, vores frie valg er slut. Og at vi skal kollegtivt straffes fordi at nogle få idioter ikke kan styre dem selv eller deres børn.

Det er simpelthen symbol politik så det basker. Og det eneste det gør er at føre økonomiske midler ud af landet. Og prøv at tænke dig, at med fedt afgift, sukkerafgift og tobaks afgift så kan det for mig i Århus svare sig at køre til tyskland og handle ind. Og det er jo lidt pinligt. Og det gør at detailhandlen i DK døder. Og de der ikke har en bil bliver mere og mere fattige, fordi at de skal betale for at vi andre handler i fx tyskland.

/Kenneth

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 21:37

Kenneth:

Hej

Først af alt, så kan man se at fx kræft er et stigende problem, det på trods af at vi lever sundere end for fx 10-30 år siden.

For det andet, så mener jeg at det er forældres problem/opgave til at opdrage deres afkom til at leve sundt og produktivt.

Det som man ser igen med alt det her, er at forbuds DK er i stigende vækst. Vores frihed til at vælge bliver indskænket, vores frie valg er slut. Og at vi skal kollegtivt straffes fordi at nogle få idioter ikke kan styre dem selv eller deres børn.

Det er simpelthen symbol politik så det basker. Og det eneste det gør er at føre økonomiske midler ud af landet. Og prøv at tænke dig, at med fedt afgift, sukkerafgift og tobaks afgift så kan det for mig i Århus svare sig at køre til tyskland og handle ind. Og det er jo lidt pinligt. Og det gør at detailhandlen i DK døder. Og de der ikke har en bil bliver mere og mere fattige, fordi at de skal betale for at vi andre handler i fx tyskland.

/Kenneth

Som sagt er jeg ikke nødvendigvis enig i tiltaget - jeg synes det er et sværere felt end som så. Jeg mener dog (som du på en måde også selv er inde på), at man sikkert kunne bruge flere ressourcer på læring om fødevarer, sundhed, motion, o. lign. ex. i folkeskolen. Derudover synes jeg det kunne være fedt hvis nogle butikskæder turde gå forrest for at arbejde med indretningen af butikkerne, så man ex. fik de sunde varer rykket op til kassen. For jeg ved da selv hvor tillokkende en Mars Bar kan være når køen er lang :-b

I forhold til udlandet, så kunne man jo måske forsøge at arbejde med problemet på EU plan istedet, og derved lave en samlet plan for hvordan man kunne gøre de sunde varer billigere og mere attraktive for forbrugerne - og derved undgå at pengene ikke bare blev brugt i Tyskland/Sverige etc. Som der omtales i den artikel jeg henviste til, så er problemet med bl.a. overvægt jo ikke kun et stigende problem i Danmark. 

Fortsat god aften..

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

sundt slik er stadigvæk afgift frit nødder rosiner æbler , bananer og jordbær mv det smager simpelthen godt Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 21:57

I dette tilfælde er der tale om for meget pisk og for lidt gulerod. Det er pinligt at den nye regering prøver at retfærdiggøre den nye afgift ved at sælge den som Folkesundhed. Dette er afgiften simpelthen for lav til.

Desuden er det nærmest reglen end undtagelsen, at straffe frem for at belønne. Hvorfor er sunde ting ikke blevet billigere??? 

Så længe der er et behov, er folk villige til at betale hvad det koster.

Desuden skal regeringen ikke blande sig i, hvad jeg har lyst til at købe. De skulle hellere bruge energien til folkeoplysning og præge de unge i skolerne, så det sunde valg kommer naturligt frem for ved tvang.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:03

Michael@ sundt slik er stadigvæk afgift frit nødder

Øhh - nej - tvært imod Michael, har nødder en af de højeste afgiftsatser. ( svinger dog meget efter type).

Men pointen er at folketinget er så fantasiløst at de kun kan beordre nye afgifter og forbud, istedet for at gøre reele tiltag for folkesundheden. Det burde jo starte med hovedproblemet - vi rører os alt for lidt.

Hvad bliver så sparet væk i skolen ? - Jo , idræt mv.  flot.

Ligeledes gennemtænkes konsekvenserne af deres afgifter og forbud ikke - som før nævnt fører det blot til en endnu større sort økonomi.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:49

Jesper Laugesen:

Michael@ sundt slik er stadigvæk afgift frit nødder

Øhh - nej - tvært imod Michael, har nødder en af de højeste afgiftsatser. ( svinger dog meget efter type).

Men pointen er at folketinget er så fantasiløst at de kun kan beordre nye afgifter og forbud, istedet for at gøre reele tiltag for folkesundheden. Det burde jo starte med hovedproblemet - vi rører os alt for lidt.

Hvad bliver så sparet væk i skolen ? - Jo , idræt mv.  flot.

Ligeledes gennemtænkes konsekvenserne af deres afgifter og forbud ikke - som før nævnt fører det blot til en endnu større sort økonomi.

Nødder er heller ikke sundt for meget der er frugt og grønsager sundere derved ret naturligt størst afgift på det meste usunde jeg synes de andre lande burde gøre som os vi kan jo være forgangs land og sætte dem lidt mere op og på alt sundt endnu mere ned 

Ja vi røre os for lidt vi burde få mere cykle stier og jeg kunne godt tænke mig der blev lukket for trafik i city i København tit køre de i forvejen 10-20 kilometer i time ren tidsplid at køre bil der cykler fylder mindre og derved vil der kunne komme flere frem hurtigt i city hvor der er ikke er plads til bilerne og der kunne nøjes med buser og cykler og tog 

Burde ikke spare idræt væk men vi kan prøve at påvirke politikerne til nogle bedre og mere fornuftige tanker 

Vi kan jo starte i det små og se om det virker og vis ikke kan vi jo sætte afgifter mere op på usunde madvare og prøve og præge de andre lande at gøre vores sunde tiltage nogle skal være de første og hvorfor ikke os 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:53

Nødder er sundt.  de indeholde sunde fedtstoffer. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:55

Michael_N:

Nødder er sundt.  de indeholde sunde fedtstoffer. 

Fede fiske er også sundt med for meget fedt tager du på i vægt og fedme er en Folke sygdomme som den meste udbredte i danmark

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:00

Tja at fedt er skyld i fedme epedemien er ikke bevist.

Derimod kan man konstatere at vi har fået flere fede selvom der kommet flere lightprodukter på markedet.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)